Whatever you want

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Whatever you want

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Lika med lönerna i Nhl som tex Zetterberg som kommer tjäna över en halv MILJARD på 12 år.
In riktigt va? Hans kontrakt är värt 73 miljoner dollar som motsvarar 472 083 700 kronor. Med skatter, avdrag från agenter och dylikt landar vi nog kring 300 mille. Men visst. Han klarar sig nog ;)
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Whatever you want

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Lika med lönerna i Nhl som tex Zetterberg som kommer tjäna över en halv MILJARD på 12 år.
In riktigt va? Hans kontrakt är värt 73 miljoner dollar som motsvarar 472 083 700 kronor. Med skatter, avdrag från agenter och dylikt landar vi nog kring 300 mille. Men visst. Han klarar sig nog ;)
Dock så skrev ab detta dagen efter han signat och med det dollar värde som var då. Sen har han väl tjänat någon krona innan det nya kontraktet med. :)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Whatever you want

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Lika med lönerna i Nhl som tex Zetterberg som kommer tjäna över en halv MILJARD på 12 år.
In riktigt va? Hans kontrakt är värt 73 miljoner dollar som motsvarar 472 083 700 kronor. Med skatter, avdrag från agenter och dylikt landar vi nog kring 300 mille. Men visst. Han klarar sig nog ;)
Dock så skrev ab detta dagen efter han signat och med det dollar värde som var då. Sen har han väl tjänat någon krona innan det nya kontraktet med. :)
Han har en flickvän som kostar ett par mille om året dock. Dyr i drift!
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Whatever you want

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Lika med lönerna i Nhl som tex Zetterberg som kommer tjäna över en halv MILJARD på 12 år.
In riktigt va? Hans kontrakt är värt 73 miljoner dollar som motsvarar 472 083 700 kronor. Med skatter, avdrag från agenter och dylikt landar vi nog kring 300 mille. Men visst. Han klarar sig nog ;)
Dock så skrev ab detta dagen efter han signat och med det dollar värde som var då. Sen har han väl tjänat någon krona innan det nya kontraktet med. :)
Han har en flickvän som kostar ett par mille om året dock. Dyr i drift!
Tänk om man hade en flickvän som bara kostade några procent av det man tjänar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Whatever you want

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Lika med lönerna i Nhl som tex Zetterberg som kommer tjäna över en halv MILJARD på 12 år.
In riktigt va? Hans kontrakt är värt 73 miljoner dollar som motsvarar 472 083 700 kronor. Med skatter, avdrag från agenter och dylikt landar vi nog kring 300 mille. Men visst. Han klarar sig nog ;)
Dock så skrev ab detta dagen efter han signat och med det dollar värde som var då. Sen har han väl tjänat någon krona innan det nya kontraktet med. :)
Han har en flickvän som kostar ett par mille om året dock. Dyr i drift!
Ja men det måste han väl inte ha. :lol:
Han kan väl visa henne dörren om han vill :D
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Whatever you want

Inlägg av Lakrisal »

... jag hoppar in här långt efter diskussionen. Och ni blir säkert lite förvånande men många college coacher tjänar MINST lika mycket som sina counterparts i de professionella ligorna. Det är svårt att uppfatta från Sverige och svensk media precis hur stort det är med college sport i USA, framförallt då basket och amerikansk fotboll.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Whatever you want

Inlägg av seppuko »

Mjo men dom sa ju det att Calle Hagelin spelat inför 80 000+ människor under collegetiden, så att Winter Classic inte skulle kännas så ovanligt för honom. Där har man ju ett svenskt exempel på detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Whatever you want

Inlägg av Lakrisal »

Jajamensan, undantaget som bekräftar regeln! Michigan vs Michigan State lockade 113,411. Men kom också ihåg att arenan tar (sedan 2010) 109,901 personer för Amerikansk Fotboll. De spelar ungefär 10-11 matcher per säsong, så säg i snitt 5 hemmamatcher per säsong. De säljer ut varenda match, och i för många skolor måste man vara alumni och booster för att köpa säsongsbiljetter.

Att en college match i hockey säljs ut då när en svensk spelar är att ta det hela lite ur perspektiv. Ja det är ett rekord, men samtidigt, college hockeyn är iiiiiiiingenting i USA.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Whatever you want

Inlägg av seppuko »

Visserligen, men det är ändå stort. Och vanligtvis har man ju svårt att greppa saker och ting om man inte känner koppling till det. Men kikade man tex på Winter Classic så gjorde man det med extra stora ögon pga Henke och Hagge, och då kan man ju greppa hans collegematch lite mer, annars hade man antagligen inte ens vetat om den :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Whatever you want

Inlägg av Lakrisal »

Well, det beror ju på dock på :)

Jag förstår att många här älskar att titta på DIF spela ishockey, men det är en annan grej att älska ishockey. DIF ser jag kanske 5 matcher per år live (jag bor i USA 8- månader per år, give me a break), och kanske 5-10 till via TV och andra sätt. Jag ser på runt 100-150 NHL matcher per år, VM, JVM och vissa college matcher.

Men det är klart, tidskillnaden har ju en del med det att göra. Samtidigt, KHL är ju ungefär tio gånger roligare att titta på än Elitserien, om det nu inte är DIF som spelar.

Edit:

Jag tänker förmodligen lite annorlunda än många andra här också. Jag är verkligen hockeynörd ut i fingerspetsarna. Jag pluggar just nu för en Bachelors i Sport Management, kommer jobba för NCAA Frozen Four, har jobbat hos Modo (ni vill inte ens veta hur professionell deras jävla front office är) och spelat samt jobbat för Icebreakers
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Whatever you want

Inlägg av minalman »

Djurgården rensar! Passa på att köpa deras Smurfar. Kanske det blir större biffar nästa år!
http://www.tradera.com/smurfarna-volym- ... _152867125

Edit: Auktionen avslutad. Du som köpte Smurfarna Volym 3, kan väl skicka ett PM till mig när den är till salu igen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Whatever you want

Inlägg av Daniel942 »

Den glider in i måååååål.
DIF!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Whatever you want

Inlägg av android »

Tänker alltid på Ior i Nalle Puh när jag läser LHOs poster. Märkligt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Whatever you want

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:Tänker alltid på Ior i Nalle Puh när jag läser LHOs poster. Märkligt.
Jag tänker mig en halvrobust, gänglig, mörk smått tunnhårig tänkare. En man som i debatter lutar sig tillbaka och tar in övriga deltagares tjatter, för att ibland ta luft och yttra en väl avvägd reflektion, vilket medför att alla verkligen lyssnar.

Ett (smått) ärrat förflutet har skänkt honom mycket vishet men har också fört med sig en svag ton bitterhet. Som, ska sägas, gör honom till en mer färgstark karaktär.

(Var bara tvungen - det är kul att reflektera)
Känn inget tvång att på något sätt dementera eller bekräfta, tyckte bara att det var kul.
Säg den glädje som varar
Felan
Inlägg: 29
Blev medlem: 2012-03-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Whatever you want

Inlägg av Felan »

Bjurre vill ha Lidström. Men blir gnagare om Crosby går till DIF.

Älskar man DIF då?
Senast redigerad av Felan den 2012-04-25 16:06:30, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar