Hej då Josef Boumedienne

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9452
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Jim Morrison »

– Min agent har kontakt med väldigt många klubbar efter att jag blev skadad och missade några veckor. Då var det några kubbar som hörde av sig och undrade varför jag inte spelade.
Haha, kanske en liten pik från Boumedienne där? Att han blev "skadad" och inte fick spela. Gick väl några rykten här på forumet att han egentligen inte var skadad alls utan helt enkelt bänkad bara?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mäklaren »

Jim Morrison skrev:
– Min agent har kontakt med väldigt många klubbar efter att jag blev skadad och missade några veckor. Då var det några kubbar som hörde av sig och undrade varför jag inte spelade.
Haha, kanske en liten pik från Boumedienne där? Att han blev "skadad" och inte fick spela. Gick väl några rykten här på forumet att han egentligen inte var skadad alls utan helt enkelt bänkad bara?
Han var petad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9452
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:
Jim Morrison skrev:
– Min agent har kontakt med väldigt många klubbar efter att jag blev skadad och missade några veckor. Då var det några kubbar som hörde av sig och undrade varför jag inte spelade.
Haha, kanske en liten pik från Boumedienne där? Att han blev "skadad" och inte fick spela. Gick väl några rykten här på forumet att han egentligen inte var skadad alls utan helt enkelt bänkad bara?
Han var petad.
Dåså. Säkert där allting började då. Han och Hardy kom inte överens.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Capcash »

Oväntat faktiskt, bara det inte startar en avalance av brutna kontrakt nu (det kan vänta till sommaruppehållet). Undra hur stämningen är i laget efter något sånt här... måste ju vara flera som är "bästisar" med Bombom och griniga att han fick kicken... Bleh, sånt här mög är sällan bra för en trupp, speciellt inte en som verkar så motiverad och taggad som vår! :/

Tack för din tid och lycka till Bombom, tyvärr kan jag inte säga att du kommer saknas som spelare (kanske som person, vad vet jag).
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av MGC »

Lycka till Josef och tack för din tid här!
As bra i sina bästa stunder, as kass i sina sämsta stunder.
Han har smågrabbar som spelar i DIF, och efter brunäsmatchen har han enligt ryckte inte gått att känna igen på deras träning. Hållit sig lite vid sidan av övriga föräldrar. Antar att han inte var helt nöjd med petningen.

Jävligt synd att inte JJ gjorde detta tidigare så att möjligheten att få in en ersättare var bättre.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av jensa öhling »

Bra beslut, dålig tajming.

Bom-Bom har hög potential men har inte alls lyckats under sina två säsonger, mest misstag och bara enstaka matcher där han visat vad han kan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Undra hur många "likes" nyheten kommer få på difhockey.se...
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Buford »

Oväntat, eller snarare det var inte den här nyheten jag väntade mig närmast angående DIF :?

Nåja, då stämde snacket och när JB inte "firade" sitt mål senast så fick man lite funderingar.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av season »

men vem ska nu sitta i utvisningsbåset de sista minuterna i tredje? :shock: :lol:

Nåja. Gillar Bombom. Bra kraft och härlig karisma när han lägger den sidan till. Dock har han ju radat upp "individuella misstag" som många gånger varit matchavgörande till vår nackdel.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

season skrev:men vem ska nu sitta i utvisningsbåset de sista minuterna i tredje? :shock: :lol:
Irriterar mig på det där då jag anser det är löjlig kritik... det stämde att han slarvade betänkligt en del gånger förra säsongen och vart utvisad i viktiga lägen, men kan inte minnas någon onödig utvisning som Josef tagit den här säsongen som kommit i ett helt avgörande skede.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
season skrev:men vem ska nu sitta i utvisningsbåset de sista minuterna i tredje? :shock: :lol:
Irriterar mig på det där då jag anser det är löjlig kritik... det stämde att han slarvade betänkligt en del gånger förra säsongen och vart utvisad i viktiga lägen, men kan inte minnas någon onödig utvisning som Josef tagit den här säsongen som kommit i ett helt avgörande skede.
Faktum är att Klubertanz tagit fyra-fem extremt jävla korkade utvisningar i slutet av matcherna denna säsong. Men har någon buat ut honom för det? Nej.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hej då och lycka till i framtiden.

Jag tycker aldrig att du såg ut att vilja spela här så du gör rätt i att testa spel på annat håll.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
season skrev:men vem ska nu sitta i utvisningsbåset de sista minuterna i tredje? :shock: :lol:
Irriterar mig på det där då jag anser det är löjlig kritik... det stämde att han slarvade betänkligt en del gånger förra säsongen och vart utvisad i viktiga lägen, men kan inte minnas någon onödig utvisning som Josef tagit den här säsongen som kommit i ett helt avgörande skede.
Faktum är att Klubertanz tagit fyra-fem extremt jävla korkade utvisningar i slutet av matcherna denna säsong. Men har någon buat ut honom för det? Nej.
Jag håller med dig... men sen har väl inte Kyle direkt gått fri från kritik heller. Jag hade personligen hellre sett Kyle lämnat och haft kvar Boumedienne dock (men inte om det är så att Josef var en energislukare i gruppen...då var det solklart bra att gå skilda vägar. Men tror mer det handlar om friktion mellan Hardy & honom).
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev: Jag håller med dig... men sen har väl inte Kyle direkt gått fri från kritik heller. Jag hade personligen hellre sett Kyle lämnat och haft kvar Boumedienne dock (men inte om det är så att Josef var en energislukare i gruppen...då var det solklart bra att gå skilda vägar. Men tror mer det handlar om friktion mellan Hardy & honom).
Tror också detta var något mellan Josef och Hardy.

Hur ställer sig dett ihop med det Frasse skrev igår om ändringar i båset? Verkar inte som Hardy är på väg bort, då hade väl inte Josef lämnat isf?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Buford skrev:
-daniel- skrev: Jag håller med dig... men sen har väl inte Kyle direkt gått fri från kritik heller. Jag hade personligen hellre sett Kyle lämnat och haft kvar Boumedienne dock (men inte om det är så att Josef var en energislukare i gruppen...då var det solklart bra att gå skilda vägar. Men tror mer det handlar om friktion mellan Hardy & honom).
Tror också detta var något mellan Josef och Hardy.

Hur ställer sig dett ihop med det Frasse skrev igår om ändringar i båset? Verkar inte som Hardy är på väg bort, då hade väl inte Josef lämnat isf?
Tror personligen inte att det blir några förändringar i båset (om vi inte kammar noll det kommande 4 matcherna). Vet inte hur väl insatt Frasses källa är den här gången dock.
Bild
Skriv svar