Hej då Josef Boumedienne

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
wallander
Inlägg: 57
Blev medlem: 2007-11-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av wallander »

SirDIFalot skrev:
lajjnus skrev:I sina bästa stunder var Josef bra, men tyvärr var hans dalar och inviduella misstag allt för låga och många. Lycka till i framtiden Bume.

Vilken jävla pissuppställning vi har på backen. Det här kommer att sluta illa.
Jag tycker egentligen det borde vara typ asbra...

Honken-Tjärnqvist
Kyle - Printz

Är två första backpar som bör vara bättre än några vi haft på flera år. Sedan har vi ju flera unga spelare som skött sig bra. Det BORDE som sagt vara bra.
Håller med om att de två första backparen borde vara bra.... Men tyvärr har de underpretserat så här längt.
Honken tycker jag är den som hållt nivån bäst,
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Edin »

Hejdå Josef! Synd att det inte blev som det var tänkt.

Jag tycker ändå att det här viskar om att det är någonting i själva truppen som inte står rätt till. Det känns tveksamt att man gjorde sig av med Boumedienne av sportsliga skäl, det måste finnas bakomliggande anledning.

Men nu jävlar får Järlan ligga i om han ska hinna hitta en ersättare till på tisdag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mäklaren »

Undrar dock hur det ser ut med lönefrågan. Skulle inte förvåna mig om DIF ligger och betalar av Boumediennes kontrakt säsongen ut...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9451
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
lajjnus skrev:I sina bästa stunder var Josef bra, men tyvärr var hans dalar och inviduella misstag allt för låga och många. Lycka till i framtiden Bume.

Vilken jävla pissuppställning vi har på backen. Det här kommer att sluta illa.
Jag tycker egentligen det borde vara typ asbra...

Honken-Tjärnqvist
Kyle - Printz

Är två första backpar som bör vara bättre än några vi haft på flera år. Sedan har vi ju flera unga spelare som skött sig bra. Det BORDE som sagt vara bra.
Men nu är väl grejen att det inte har sett bra ut alls? Daniel Tjärnqvist, visst, men han är borta med hjärnskakning. Holmqvist har sett segare och räddare ut än någonsin och vi vet alla att han inte klarar sig utan en grym back vid sin sida (Ragge, Tjärna). Kyle ska vi inte ens prata om. Tror han är en av elitseriens sämsta backar den här säsongen. Fullkomligt bedrövlig. Printz är väl Printz men även han verkar ha glömt bort att han ska spela rakt, enkelt och hårt på sistone. Han har tafflat sig rejält framför mål på det senaste.

Visst, det BORDE se bra ut men det gör det inte alls.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-28 10:57:03, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av seppuko »

Har vi tur är ersättaren redan hittad, bara lite pappersarbete kvar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Undrar dock hur det ser ut med lönefrågan. Skulle inte förvåna mig om DIF ligger och betalar av Boumediennes kontrakt säsongen ut...
Det tror jag inte faktiskt, ganska övertygad om att det bryts rakt av genom en överenskommelse mellan bägge parter.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Undrar dock hur det ser ut med lönefrågan. Skulle inte förvåna mig om DIF ligger och betalar av Boumediennes kontrakt säsongen ut...
Inte om de båda kommit överens om att bryta avtalet?

Om det är en vanlig sparkning, så betalar väl DIF BomBom tills han hittat en ny klubb under pågående kontraktstid. Vilket bör vara hans ambition?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Tror faktiskt att Boumedienne ville gå själv, tror inte han och Hardy gått jämnt ut överhuvudtaget. Var ju massa rykten om en ganska het ordväxling på bänken dem emellan i matchen uppe i Gävle när han gjorde en "mindre bra" match.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mäklaren »

.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-28 10:57:27, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Men är det verkligen båda parter? Det känns på något sätt i artikeln, som att det är DIF som ledsnat och tagit beslutet.
Djurgården Hockey och Josef Boumedienne har tillsammans beslutat att gå skilda vägar

Låter väldigt mycket som ett gemensamt beslut.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Men är det verkligen båda parter? Det känns på något sätt i artikeln, som att det är DIF som ledsnat och tagit beslutet.
Djurgården Hockey och Josef Boumedienne har tillsammans beslutat att gå skilda vägar

Låter väldigt mycket som ett gemensamt beslut.
Jag är extremt bakfull.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av SirDIFalot »

MrMadHawk hävdar att Malmö är uteslutet. Och att han tror på en återkomst till Finland för BomBom.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:MrMadHawk hävdar att Malmö är uteslutet. Och att han tror på en återkomst till Finland för BomBom.
Byt Boumedienne mot Fernholm med Helsingfors. Saken klar (....sääääääkert). :wink:

EDIT: Tror inte alls att det är omöjligt att han hamnar i Malmö säsongen ut trots allt. Att han i går kväll sa att det inte var aktuellt är väl knappast en garanti för någonting...?
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Daniel942 »

Grymt. Hej då Josef, tack för din tid här.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hej då Josef Boumedienne

Inlägg av Mattias_87 »

Tack för din tid, eller något. Men varför blev det såhär?
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar