Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av pulverapa »

FredrikH skrev:
pulverapa skrev:Jag mejlade Janne nu och bad DIF Hockey dela upp mötet i två delar.

Del 1) Lagbygget
Del 2) Säkerhetsfrågan

Då behöver man inte stanna på hela mötet och lyssna på Säkerhetsfrågorna. Information i förväg om detta skulle vara uppskattat!
Bara det inte blir två parallella möten. Jag vill närvara på båda!

Annars är idén bra.
Det kommer dra ut på tiden ganska rejält om vi ska hatta fram och tillbaka i två olika ämnen. :(
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:
FredrikH skrev:
pulverapa skrev:Jag mejlade Janne nu och bad DIF Hockey dela upp mötet i två delar.

Del 1) Lagbygget
Del 2) Säkerhetsfrågan

Då behöver man inte stanna på hela mötet och lyssna på Säkerhetsfrågorna. Information i förväg om detta skulle vara uppskattat!
Bara det inte blir två parallella möten. Jag vill närvara på båda!

Annars är idén bra.
Det kommer dra ut på tiden ganska rejält om vi ska hatta fram och tillbaka i två olika ämnen. :(
Jag tror knappast att huvudparten av de som kommer dit är intresserade av att diskutera lagbygget.
DIF!
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av vr6power »

Fråga Järlan om det var varmt och fint väder där han varit och solat större delen av säsongen=)

Bor i Norrbotten så har ingen möjlighet att delta på mötet själv.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Caveman »

Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av pulverapa »

Caveman skrev:Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Vissa kanske inte är intresserade helt enkelt. Jag personligen har allt fokus på att vi ska hänga kvar i Elitserien och är mycket intresserad av att höra hur DIF tänker klara sig kvar samt hur de svarar på mina följdfrågor på deras svar från i somras. Synd att folk inte engagerar sig mer i dessa frågor.
Platini
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-03-16
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Platini »

Enligt mig är säkerhetsfrågan överordnad övrigt även om jag självklart är dödligt trött tränarna och styrelsen med. Utan klacken och det uppsving som kommit med detta så faller det övriga platt ändå. Få DIF att snurra runt på 4000 likt aik känns ju minst sagt svajjigt.

Jag betackar mig för den parodi på hockey som serverats denna säsong nu. Har 15 mil till hemmamatcherna och säsongskort. Följer spänt vad som sagts på mötet men kan/hinner inte deltaga. Skeptisk dock och tror på ett nytt mörkt årtionde.

Varför får ES sämsta backar 49 och 78 så mycket istid? Statistiken är solklar, mina jobbarkompisar kan se det som kan noll om hockey. Frågorna är många som redan nämnts här tidigare.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Bigge »

Daniel942 skrev:
Bigge skrev:Ta gärna upp derbyt också, tänker mer på stöket på läktaren.
Anmäl dig, gå dit och ta upp det?
För det första så kan ja inte komma på mötet. Men en här inne skulle skriva ner de frågor vi hade här inne och ställa dem.
För det andra så skulle det inte nog bli så trovärdigt när jag berättar olika historier jag hört om derbyt, när jag inte ens själv va på matchen...

Annars hade jag gärna kommit. Har dock några mil till sthlm.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Taskman
Inlägg: 282
Blev medlem: 2010-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Taskman »

Har anmält mig och planerar att ta med mig min tablet för att skriva ner så mycket som möjligt under mötet.

Skall se om jag kan ordna och kanske spela in istället genom telefonen för att lägga upp det någonstans om nu ingen med bättre/ordentlig utrustning kan göra det.

Får se vad jag lyckas åstakomma.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av seppuko »

Tänkte också försöka anteckna det mesta. Vi kanske kan samköra efteråt, om inte någon från DIF antecknar :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra, dokumentera och dela med er efter mötet. Stor ros (ej Tomas Ros) till er! :P
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Peter »

Sjöwall skrev:Ni som inte kan komma, skriv ner lite frågor i tråden här så stället jag dem under informationsmötet.
Be dem redogöra för hur spelsystemet ser ut och hur de valde vilka spelartyper som plockades in.

Vilket inflytande/makt har tränare och klubbdirektör på sportchefens arbete? Ska han ha egna idéer om hur spelet ser ut eller letar han efter spelare som passar in i profiler han får någon annanstans ifrån?
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Caveman »

pulverapa skrev:
Caveman skrev:Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Vissa kanske inte är intresserade helt enkelt. Jag personligen har allt fokus på att vi ska hänga kvar i Elitserien och är mycket intresserad av att höra hur DIF tänker klara sig kvar samt hur de svarar på mina följdfrågor på deras svar från i somras. Synd att folk inte engagerar sig mer i dessa frågor.
Dessa frågor hör ihop, detta kan vara lika jävla avgörande om DIF ska hänga kvar i Elitserien.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av AMMC »

Caveman skrev:
pulverapa skrev:
Caveman skrev:Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Vissa kanske inte är intresserade helt enkelt. Jag personligen har allt fokus på att vi ska hänga kvar i Elitserien och är mycket intresserad av att höra hur DIF tänker klara sig kvar samt hur de svarar på mina följdfrågor på deras svar från i somras. Synd att folk inte engagerar sig mer i dessa frågor.
Dessa frågor hör ihop, detta kan vara lika jävla avgörande om DIF ska hänga kvar i Elitserien.
Äh vafan, skit i om folk blir batongslagna, tvingade till pissprov, omhändertagna och avvisade allt på svaga eller inga grunder.

Bara de som hade tur nog att stå på rätt sektion får fortsätta att se sin hockey...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
Caveman skrev:Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Vissa kanske inte är intresserade helt enkelt. Jag personligen har allt fokus på att vi ska hänga kvar i Elitserien och är mycket intresserad av att höra hur DIF tänker klara sig kvar samt hur de svarar på mina följdfrågor på deras svar från i somras. Synd att folk inte engagerar sig mer i dessa frågor.
Säkerhetsfrågan för oss som går på matcherna är väl ändå i det långa loppet typ 100 gånger viktigare än kortsiktiga sportsliga resultat?
Expert.
Fubar
Inlägg: 48
Blev medlem: 2011-12-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Fubar »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
Caveman skrev:Varför vill man inte "lyssna" på snacket om säkerhetsfrågorna, detta kan vara den viktigaste frågan för DIF hockey & dess supportrar.
Vissa kanske inte är intresserade helt enkelt. Jag personligen har allt fokus på att vi ska hänga kvar i Elitserien och är mycket intresserad av att höra hur DIF tänker klara sig kvar samt hur de svarar på mina följdfrågor på deras svar från i somras. Synd att folk inte engagerar sig mer i dessa frågor.
Säkerhetsfrågan för oss som går på matcherna är väl ändå i det långa loppet typ 100 gånger viktigare än kortsiktiga sportsliga resultat?
Säkerhetsfrågan i det här fallet handlar ju mest om klacken faktiskt. Vilket inte gör den mindre viktig i mina ögon.
Men det finns folk här som går på matcherna sitter på sittplats tar en öl/korv i pauserna och i övrigt sitter på sin plats. Då märker man inte av den absurda säkerhetsapparaten som ju faktiskt fokuserar på klacken och dom som befinner i och i absolut närhet. Är man inte drabbad så tycker man inte att det är en stor fråga helt enkelt.
Sedan kan man ju tycka att dessa supportrar borde visa lite sympati och förståelse för dom som drabbas av batongslag och andra trakasserier bara för att man står i klacken. Men tyvärr så ser man inte sambandet mellan en levande publik och en stor publik. Man är helt enkelt för trångsynta och självupptagna.
Skriv svar