Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Magnutz »

DIF Hockey anordnar ett informationsmöte på onsdagen den 1 februari klockan 18.30.

Plats: Hyllan (Hovet)

DU MÅSTE föranmäla dig om du ska komma in.

Här har du länken
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Sjöwall »

Sådär, anmäld och klar!

Kul att mötet är den 1 februari när transferfönstret stänger 31a..

"Varför tar vi inte in några nyförvärv?"

"Transferfönstret är tyvärr stängt"
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av seppuko »

Anmäld. Ska bli riktigt intressant.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Metal Machine »

Också anmäld. Passa på och ta chansen att ställa ledningen mot väggen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av -daniel- »

Riktigt bra initiativ, DIF! Tack.

Mindre bra att jag är på tjänsteresa den dagen och inte hinner till Hovet... :|
Bild
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Rash »

Mycket bra initiativ!
Bra läge att få rensa luften och så får vi som inte är superinsatta i alla turer kring säkerheten förhoppningsvis en bättre bild av vad som hänt/händer samt höra vad båda sidor har att säga.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Sjöwall »

Ni som inte kan komma, skriv ner lite frågor i tråden här så stället jag dem under informationsmötet.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Nummer19 »

Bra att dem anordnar ett informationsmöte, det var på tiden. Dock tycker jag att det är lite fegt att lägga den dagen efter transferfönstret stängt!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Metal Machine »

Nummer19 skrev:Bra att dem anordnar ett informationsmöte, det var på tiden. Dock tycker jag att det är lite fegt att lägga den dagen efter transferfönstret stängt!
Håller med.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av kotten »

Mycket bra initiativ. Känns dock en aning sent.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
kaminor
Inlägg: 3260
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av kaminor »

Bättre sent än aldrig.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Jepe »

Nummer19 skrev:Bra att dem anordnar ett informationsmöte, det var på tiden. Dock tycker jag att det är lite fegt att lägga den dagen efter transferfönstret stängt!
Varför det? Tror inte det hade gjort någon större skillnad om folk suttit och namedroppat massa spelare på ett informationsmöte.

Och jag tror heller inte att det skulle ändra JJs eller styrelsens beslut hur som. Nu blir ett ifrågasättande än mer betydelsefullt än om man gått på mötet och fått höra "vi håller utkik och drar i lite trådar, vi får se vad som dyker upp" och att det sen inte händer något. Då får ni istället vänta tills nästa medlemsmöte för att fråga "varför".


Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Jockmaniac »

Nr 1 är ju kommunikationen. Vi supportrar/medlemmar har inte den blekaste vad som händer i klubben vi spenderar tusentals kronor på varje år. Den här säsongen sämre än någonsin!

Nr 2 är absolut att ifrågasätta kompetensen på våra coacher. Powerplay är det tydligaste exemplet! Det är så tydligt att det inte fungerat på hela säsongen. Ändå envisas man med att köra samma lirare om och om igen. Carlsson, Tjärnqvist osv! Är de helt blinda eller bara envisa? När tom min flickvän som är totalt ointresserad av hockey ser att den där nr 15 och nr 17 är ständiga orsaker till att vi inte får in pucken i zonen, något inte coacherna gör, så är det skrämmande. Skulle kunna rabbla hur många exempel på denna punkt. Varför tar vi aldrig timeout? Spelar aldrig med toppning, det vill säga de hetaste spelarna för dagen? Kroppsspråket i båset? osv

Nr 3 är såklart att ställa Järlan mot väggen när det gäller nyförvärv. Måste vara ekonomiskt då de andra elitserielagen tydligt bevisat att det inte finns någon brist på tillgängliga spelare.

Nr 4 kan kopplas ihop med nr 1. Jag tycker det är jävligt pissigt gjort av Hardy att efter våldtäkter såsom 0-5 matcherna, att fly media. Vet inte om han missförstått medias roll i sporten. Han pratar ju inte bara med journalisterna utan främst med supportrarna på andra sidan rutan. Vi vill ha förklaringar på varför det blev som det blev, och då inte såna som en materialare kunde gett. Det vill säga "De gjorde fler mål än oss", eller "Det finns ett lag på andra sidan som också vill vinna, ibland blir det såhär". Välformulerade utlägg om hur det ska förhindras i framtiden från en kunnig och engagerad ledare efterlyses.

Nr 5: Vart ligger kraven i föreningen? Finns det ambitioner, ett mål att sträva efter? Mitt mål jag satt är att ligga på en stabil mittplats i Elitserien åtminstone. När kraven inte uppfylls så är det dags för att agera, i min mening. Tänker Järlan och Hardy fortfarande att vi har inte så mycket färre poäng mot vad vi hade vid samma tidpunkt förra året osv eller är det tabelläget som räknas? Vart finns ramarna?

Återigen allt kan kopplas till punkt 1!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
maag--80
Inlägg: 106
Blev medlem: 2010-04-28
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av maag--80 »

Jepe skrev:
Nummer19 skrev:Bra att dem anordnar ett informationsmöte, det var på tiden. Dock tycker jag att det är lite fegt att lägga den dagen efter transferfönstret stängt!
Varför det? Tror inte det hade gjort någon större skillnad om folk suttit och namedroppat massa spelare på ett informationsmöte.

Och jag tror heller inte att det skulle ändra JJs eller styrelsens beslut hur som. Nu blir ett ifrågasättande än mer betydelsefullt än om man gått på mötet och fått höra "vi håller utkik och drar i lite trådar, vi får se vad som dyker upp" och att det sen inte händer något. Då får ni istället vänta tills nästa medlemsmöte för att fråga "varför".


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det där va sjukt smart!
Bättre att vänta en dag, än ett år (?), med att ställa frågor om truppen, värvningar, osv.
Kommunikationen är som tidigare skrevs en nyckelfråga, men.... Tonen på detta möte måste påverkas otroligt av de närmaste matchernas resultat, blir oerhört spännande!!
rikkard
Inlägg: 1290
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av rikkard »

Jättebra initiativ. Det är dags att sluta upp vårt bakom vårt lag igen. Vi behöver stå enade nu när det blåser kallt.
Skriv svar