DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

Ibland kan man behöva fly från verkligheten oavsett om det handlar om jobb, svärmor eller läget i elitserietabellen. Jag lirare ett nätspel som är och har varit gratis i fyra års tid och kommer fortsätta vara gratis. Det är ändå ett klart trevligt spel där man kan ha kul om man organiserar sig lite och är uthållig.

Spelet heter eRepublik och är ett spel där du som invånare i ett land kan göra karriär som företagare, politiker och eller soldat. Länderna strider i sin tur mot varandra och kan erövras och ockuperas. Just nu ockuperar Ryssland södra Sverige (Skåne, Bohuslän, Götaland) och vi svenskar bedriver guerillakrig för att befria dessa regioner från Ivans röda trupper.

En relativ nyhet är införandet av Military Units, en idé skulle kunna vara att alla som registerar sig från detta forum samlas i samma Military Unit och bär DIF-skölden som avatar. Det skulle vara jäkligt läckert att gå fram med en hel stridsgrupp med DIF-soldater och strida mot ryssarna för att befria Sverige från ockupationsmakten.

Samma gäng skulle också kunna bilda ett politiskt parti om sådant intresse finns. Om ni reggar er med länken nedan så hjälper jag till med mat och vapen m.m.

http://www.erepublik.com/en/referrer/Misho

Ni själva får rösta fram vem ni vill ska leda er Military Unit, ni kan också välja att arbeta på varandras företag och 'sluta er bakom DIF-sköldarna' eller göra Värnplikten inom den eSvenska Försvarsmakten och låta dem stå för organisationen.

Ev. frågor hoppas jag kan ställas i den här tråden så att den kan fungera lite som F.A.Q även till andra intresserade.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av android »

Kan man kriga mot disciplinnämnden och efterblivna frölundafans? Skriv upp mig i så fall. Har gärna svärd och armborst.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av SirDIFalot »

Jag snor Nisse yx-klubba från Boorken och går lös..
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Magnutz »

Gillar Arbalestens slagkraft och kompletterar den gärna med välslipad fiskekniv för att smidigt och lätt kunna hacka fiskrens. Är heller inte främmande för morgonstjärnor eller järnjungfrur.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

Haha, motsvarigheten till diciplinnämnden är rumänska admins, de är lika logiska och konsekventa i sina beslut. :wink:

Jag har skickat mat och vapen till de som reggat sig hittills.

Finns intresse av en DIF Military unit så kan folk härifrån samlas i den till en början? Då ser ni varandra och har ett internt klotterplank också.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av inloss »

Kagen som i spelet heter Misho är en av eVärldens stora spelare, så regga er och ge spelet en chans och har ni några frågor så är det bara att fråga på så ska vi svara så fort vi kan
"Whatever you want"
Bagger
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-01-19
Säsongskort: Ja

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Bagger »

Gjorde ett konto nu, har vi en arme/förband eller något liknande som man kan gå med i?
Några tips vore heller inte helt fel :P
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

De som har gått med hittills har hoppat in i olika Military Units, TSM, Insignia Elite o.s.v.

Finns önskemål så skapar vi en DIF-Military Unit tycker jag och så får ni komma överrens här om vem som ska leda den.

Jag matar på med mat och vapen till de som reggat sig så ni får en bra start. Vi behöver som ni ser bli flera, Ryssen håller rätt hårt om södra Sverige.

Hockeyn just nu är inte så kul, så det är tillåtet att fly verkligheten lite..
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

Nu är hockeyn slut och all eskapism som finns behövs. In och kriga lite i Den Nya Världen, vi har just i stort sätt kastat ut Ryssland och vänder just nu blickarna mot Danmark / Tyskland.

Bild
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson
Inlägg: 73
Blev medlem: 2012-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Tobyaxelsson »

Så nu har jag registrerat mig. Vad bör jag göra härnäst? Finns det nån unit man kan gå med i eller vad bör jag göra?
För det är Djurgården som får mig att le!
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

Som ny finns det massor att göra men första dagen, sen blir det snabbt en platå där du får läsa på om spelet eller kanske snarare samspelet. Det som finns i spelmekanismerna är bara en liten del, resten är uppbyggt i communityn som i sin tur stödjer spelmekanismerna. Låter säkert galet snurrigt.

Men basics:

Börja beta av lite uppdrag, lägg det guld du får på företag så du tjänar pengar. Kriga inte upp ditt guld och träna inte med booster från början.
Regga dig på www.erepublik.se det är det svenska forumet och där kan du dels få massor av råd och tips men också börja säga hej och lära känna andra. Där kan du hitta vilket parti du vill gå med i osv.

Anslut dig till The Swedish Army, just nu är vi i krig med Ryssland så gå med i TSM Military Unit, ta dina dagliga strider där, för det får du betalt! (Och kan få bazooka delar och energy bars).
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Kagen »

Ett halvår har gått och om det varit tungt för DIF har det varit tungt för eSverige också. Polen har längen ockuperat alla svenska regioner och den forne fiende Ryssland är numera en nära allierad.

Det kan också konstaterats att flera DIF-fans anslutit sig vilket såklart är kul även om det som sagt varit en ganska tynande tillvara både här och där. Nu reser sig dock eSverige och Gotland, Jämtland Härjedalen och Norrland har blivit fria från ockupationsmakten. Svealand står på tur!

Kan det vara ett tecken? Svealand återkommer från att ha varit ockuperat samtidigt som Stockholms stolthet är på väg att återkomma till svensk ishockeys finrum?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti
Inlägg: 113
Blev medlem: 2012-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Reggade mig via din ref-länk, ska ge det en timme lr två och se om det är kul.. :) Vad gör jag först ?
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Alexander »

Caeruleus_Sancti skrev:Reggade mig via din ref-länk, ska ge det en timme lr två och se om det är kul.. :) Vad gör jag först ?
Hm, du måste ha tålamod, det tar låång tid att komma in i det och även om du inte behöver lägga ner mycket tid på det lär det ta många månader innan du kan klassas som "bra". Men man kan alltid engagera sig på olika sätt, bästa sättet i början är väl att spana in Erepublik.se, ett forum där man tar väl hand om nybörjare.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF som en Armé i krig mot Ryssland?

Inlägg av Lakrisal »

Ah erepublik, var med från början. Hälsominister i England, sen stal jag alla pengar och slutade. Ut med flaggan i topp!
Skriv svar