Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
HockeyHovet
Inlägg: 87
Blev medlem: 2011-09-07

Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av HockeyHovet »

Läste i både Aftonbladet och Expressen om ett supertifo då Stefan Livs tröja skulle hissas i Kinnarps i tisdags.

– Det kommer att bli mäktigt, säger North Banks ordförande Linda Brevitz.

http://hockey.expressen.se/1.2669150
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4168601.ab

Men herregud vad är det här North Banks för lallargäng egentligen? Supertifo? Två vita lakan med knappt hölls uppe och som knappt gick att se att det var Stefan Liv på. Och vid premiärmatchen i höstas var de helt tysta i stort sett hela matchen. Hade det vart en djurgårdsspelare och JK och vår klack agerat så tafatt hade jag fan blivit galen!

Nä, North Banks är ett riktigt lallargäng!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av JohanPez »

Ja herregud, ser ju ut som en halvfärdig skiss bara. Hur kan man ens gå ut med begrepp som supertifo när man sett hur de kan se ut hos, tex oss? Ett gäng ungar som snott white boardpennor från skolan och lajjat runt i en timme.. Hybris.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av Mash »

Äh grabbar, det är tanken som räknas ;)

Ett TIFO i Livs ära, nu var det inte speciellt snyggt eller bra men det höll Jönköping-klass.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av Leijon »

Jesus (Istället för jösses)... Vilket fint tifo!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av seppuko »

Känns lite avigt att gnälla på en sådan sak vid ett sådant tillfälle. Skärpning.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 1

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Känns lite avigt att gnälla på en sådan sak vid ett sådant tillfälle. Skärpning.
Tror nog det rör sig om lite klumpigt utttyckta tankar kring ett arrangemang som inte riktigt höll förväntad "klass."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av seppuko »

Spelar väl egentligen ingen roll? Hon kan ju vara felciterad, vad det än är så är detta just det där tillfället man låter vara. Hade det varit en tröjhissning av en levande spelare kunde man väl grotta sig lite i torftigheten.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Spelar väl egentligen ingen roll? Hon kan ju vara felciterad, vad det än är så är detta just det där tillfället man låter vara. Hade det varit en tröjhissning av en levande spelare kunde man väl grotta sig lite i torftigheten.
Nej, det spelar inte nån roll. Jag bara kom med en trolig förklaring till varför vissa uttrycker sig som de gör. Liv-hyllet var större än HV71 och berörde alla i HockeySverige (och hockeyvärlden antar jag) och när det inte riktigt höll måttet - folk hade nog målat upp det till något stort, en uppmålad bild som inte blev verklighet. 9 av 10 håller käften i såna situationer. #10 talar om hur den känner i frågan.

Sen är det inte något uttalande som klagas på utan Tifot och - antar jag - "plastskynket".

Jag håller med dig om att det inte är helt på sin plats att hacka på ett "Till minne av"-arrangemang. Jag ville bara förklara hur jag tror det kan ligga till.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av seppuko »

Hehe, så mycket förstår ju jag med. Men oavsett är det ju bara fånigt. Bättre göra en tråd om utomhusmatchen då deras klack vände högtalarna mot sig. Roligare på alla sätt och vis :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Hehe, så mycket förstår ju jag med. Men oavsett är det ju bara fånigt. Bättre göra en tråd om utomhusmatchen då deras klack vände högtalarna mot sig. Roligare på alla sätt och vis :)
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av JohanPez »

Seppuko, galghumor är dock den bästa. Fråga AIK ;)
För att vara allvarlig och lite mindre GBG menar jag att man som fans som verkligen utmålar sig för att hedra en legend och faller pladask.
Vidare var det väl i alla fall, från min sida en frustration att man från media är rätt duktiga på att hylla små bondeförsök till klack- och tifoverksamhet men väldigt ofta skriver ner exempelvis oss.
Visst beröms jk/fbr men inte i närheten i samma utsträckning som att de utmålas som huliganer.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av seppuko »

Jag kommenterade faktiskt en kommentar på aftonbladet idag. Var en gnagare som skrev att aik omnämns oftare än andra lag i media, varpå en luleåsupporter (tror jag) tyckte han var crejzy. Gör man en liten sökning bara sådär utan vetenskapliga grunder så hade Djurgården 3000 mer träffar än aik, medans hoppet till nästa lag var typ 4000 till.

Så egentligen borde de benämnas mer, de fina tifon och stämningen som stockholmsklubbarna skapar, men antagligen beror det på olika sätt att se på saken. Ett Kinnarps Arena där publiken sitter med sina clappers en hel match ger säkert en större decibel under längre period än när DIF-klacken sjunger och sen är tyst nån minut här och där. Men går man in på det hela mer, så är ju den läktarkultur vi visar i klass med europeisk fotbollsstämning, och det hittar man inte någon annanstans på en hockeyrink. Det borde uppmärksammas mer. Sen är det ju svårt det där, vad som är mest effektivast för laget. Spelarna säger ju oftast att dom är så inne i matchen att dom inte hör vad som sjungs till exempel, utan skillnaden mellan ett ibland tyst hovet och ett Kinnarp med clappers kanske inte är så stor som vi vill göra sken av. Dock, jag tar ju stämsång från 2000 galningar över clappers varje dag i veckan, och det är jag helt övertygad över att spelarna gör också.

En massa raljerande här, skitvädret ute som gör det tror jag. Eller vad säger du Johan, fellow Haninge-bo :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av JohanPez »

Du har så rätt, ses vi vid stallet som vanligt på söndag? ;)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av DIF_Soldier »

För övrigt anser jag att ett tifo av denna kvalitet pissar på Stefan Liv.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Supertifo då Stefan Livs tröja hissades i Kinnarps 10/1!

Inlägg av seppuko »

Det kan vi hålla med om, men nu blev det så och så vart det. Ceremonin var fin och den ska i alla fall jag försöka minnas.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar