JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Viktory »

Mer information här: http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -stalls-in

Vi hoppas att de som ändå går på matchen och de som väljer att inte gå på matchen ändå kan komma och visa stöd till JK och Fabriken på WKB före och efter match där vi arrangerar en heldag på egen hand, bl.a. med liveband (framför allt) efter matchen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Sjukt tråkigt. Men får lita på att det var ett nödvändigt beslut och att ni är lika besvikna som vi.
Expert.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av android »

Skönt för alla barnfamiljer och oroliga själar i järnkaminerna-tråden. Dom kan lugnt gå på matchen nu. För alla andra: skittråkigt.
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Magnutz »

Inte bra. Trist och ledsamt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Gneblon »

Sjukt tråkigt...

En fråga bara... Är det bara jag som reagerar över det sista som står i meddelandet där dom säger att trots att dom inte skall arrangera tifo på hockeyn vill att folk ska donera pengar?!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Gneblon skrev:Sjukt tråkigt...

En fråga bara... Är det bara jag som reagerar över det sista som står i meddelandet där dom säger att trots att dom inte skall arrangera tifo på hockeyn vill att folk ska donera pengar?!
Det där är ett automeddelande som kommer efter varje nyhet. Oavsett så innebär det ju inte att pengarna kommer supas bort direkt. De läggs ju på hög istället.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

*Väntar på att AB ska ringa upp någon inte ont anande ovetande spelare och fråga vad han tycker*

Vilket förstås kommer innebära något "Onödigt att de ska behöva bojkotta. Polisen gör bara sitt jobb vad jag vet..."

Typ...
Expert.
Fubar
Inlägg: 48
Blev medlem: 2011-12-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Fubar »

Enda rätta!
Väntar med spänning på Djurgårdens ickesvar på detta...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jepe »

Så jäkla tråkigt faktiskt! Ett av årets höjdpunkter ställs in. Lika tragiskt som OVs och Polisens beteende var lika tragisk är medias tysthet angående detta!

Hoppas verkligen att JK Fabriken mfl tillsammans med DIF Hockey kan blicka framåt och komma upp med en lösning som passar ALLA!

Tyvärr (även fast jag förstår varför) så är de enda vinnarna i det här än så länge polisen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av starvin_marwin »

Jag donerar varje säsong en hyfsad sudd pengar till Fabriken, lägger inte en slant varje gång hinken går runt men ett antal gånger per säsong trillar en 20, 50 eller 100-lapp ner. Är också medlem i JK. Pengarna jag ger vill jag i huvudsak ska gå till arbete med aktiviteter kring DIF Hockey då jag inte följer fotbollen i samma grad.

Jag ställer mig frågande till varför man ställer in ett arrangemang på Hovet - där har vi väl ändå inte störts nämnvärt att polisen/ordningsvakter de senaste säsongerna?

Tråkigt att ett övertramp från Polis/Ov som drabbade en klick av klacken ska räcka för att vi ska ställa in vår största manifestation om vad supporterkultur faktiskt handlar om, trodde inte JK/Fabriken skulle låta polisen vinna så enkelt.
Senast redigerad av starvin_marwin den 2011-12-30 13:33:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Raus »

EDIT: okej, jag skrev allt detta utan att tänka mig för..Har full förståelse för beslutet, men fortfarande sjuuuuukt trist..
Senast redigerad av Raus den 2011-12-30 13:54:40, redigerad totalt 2 gång.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Durden
Inlägg: 91
Blev medlem: 2009-08-22
Ort: 116

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Durden »

starvin_marwin skrev:Tråkigt att ett övertramp från Polis/Ov som drabbade en klick av klacken ska räcka för att vi ska ställa in vår största manifestation om vad supporterkultur faktiskt handlar om, trodde inte JK/Fabriken skulle låta polisen vinna så enkelt.
Tycker det hela mer känns som en markering mot DIF Hockey, att man inte ska behöva tåla att behandlas hur som helst. Sedan efter censuren i vårderbyt, de vidriga halsdukarna i kvartsfinalen och nu detta så har jag inget emot det alls.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Fubar
Inlägg: 48
Blev medlem: 2011-12-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Fubar »

Raus skrev:Snacka om att ni spelar poliserna mitt i händerna. Otroligt pinsamt JK. Precis som någon skrev så är det förjävligt att det som hände ett fåtal under derbyt ska drabba hela arrangemanget..

Är bara så jävla besviken..har sett fram emot den här dagen ända sen i somras :(
Nej har du sett fram emot det sedan i somras!?
Ja men då så då tror jag de drabbade inom JK och Fabriken kan få tillbaks sitt engagemang efter att man precis har fått en örfil utav sin älskade förening.

Kom igen för fan! Visa lite förståelse för att folk inte har ork att driva ett arrangemang likt JK-dagen just nu.
DIFwest
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-12-30

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av DIFwest »

Raus skrev:Snacka om att ni spelar poliserna mitt i händerna. Otroligt pinsamt JK. Precis som någon skrev så är det förjävligt att det som hände ett fåtal under derbyt ska drabba hela arrangemanget..

Är bara så jävla besviken..har sett fram emot den här dagen ända sen i somras :(
Otroligt pinsamt? För det första så var det inte ett fåtal personer, det var bland annat Järnkaminernas ordförande Dan Blomberg och ett x antal personer som har gjort allt för vår supporterkultur under många år. Personer som lagt ner massvis med timmar dag ut och dag in för att på bästa sätt kunna stödja Djurgårdens IF. Visa lite respekt mot dessa herrar, jag har stor förståelse för deras beslut och står bakom det till 100%. Varför ska vi ställa till med fester under DIF Hockeys evenemang när dom har personer som Abbe som motarbetar oss på ett sätt som är skrämmande.
Gneblon
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Gneblon »

Kan någon förklara för mig exakt hur DIF hockey och DIF säk motarbetar dess supportrar genom att följa direktiv som dom fått från Hockeyligan och staten?

Speciellt eftersom det tydligen pågår en dialog mellan just DIF hockey och JK?
Är det att motarbeta?
Skriv svar