JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Daniel942 »

Jockmaniac, man skäms ju något enormt när man läser dina inlägg. Herregud.

Bra gjort av JK, man måste markera på något sätt.
DIF!
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av AMMC »

För de som inte kan förmå sig att stötta linjen JK, Fabriken, UCS mfl nu tar.

Fixa er egen fest om det är så viktigt.

Att ens antyda att man kräver att dessa grupper/personer ska servera evenemang och fester samtidigt som de behandlas som smuts på våra matcher är minst sagt magstarkt.

Om man på allvar vill att klackverksamheten ska växa och må bra, då stödjer man detta initiativ och försöker skjutsa på en förändring som måste till. DIF Hockey måste ta sin publiks parti och jobba för en human och vettig inställning från DIF-Säkerhets och polisens sida. Detta gör man inte idag då man har Abbe Törsleff som beställare och Säkerhetschef.
sleepy
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-07-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Årsta

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sleepy »

AMMC skrev:För de som inte kan förmå sig att stötta linjen JK, Fabriken, UCS mfl nu tar.

Fixa er egen fest om det är så viktigt.

Att ens antyda att man kräver att dessa grupper/personer ska servera evenemang och fester samtidigt som de behandlas som smuts på våra matcher är minst sagt magstarkt.

Om man på allvar vill att klackverksamheten ska växa och må bra, då stödjer man detta initiativ och försöker skjutsa på en förändring som måste till. DIF Hockey måste ta sin publiks parti och jobba för en human och vettig inställning från DIF-Säkerhets och polisens sida. Detta gör man inte idag då man har Abbe Törsleff som beställare och Säkerhetschef.
Precis så!
11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Daniel942 »

Läs Tannens inlägg på JK-Forum, man blir ju äcklad:
Tannen skrev:Det har gått lite mer än en vecka sedan derbyt och även jag slänger upp en rapport på vad som hände under matchen/kvällen. Lite luddigt men det får duga.

Som Escapisten skriver, så var det riktigt bra stämning runt omkring i Globenområdet (i mitt fall på WKB) och man var ruggigt sugen på match. Man var inte alls oroligt för stökigheter på vår sida av Globen, eftersom att ordningsmakten borde ha lärt sig en läxa efter x-antalet derbyn förra året och i år.
När vi sedan lättar från WKB och drar vidare mot Globen så möts vi av kö-kaoset utanför entren vilket skapar massa irritation. Sedan förstår jag mig absolut inte på vad larmbågarna ska vara till för, jag lade bara min jacka på löpbandet medans jag hade kvar nycklar etc. i byxfickorna, det pep men dom lät mig gå förbi endå, hyfsat onödigt.

Första perioden är lugn som sagt. Sedan när vi kliver till rökrutan och surrar så börjar trakasserierna. Saxar The Escapist berättelse.
I rökrutan blir en gammal klackräv rejält lurad av en civilpolis. Han langar fram sin kommandradio står och fipplar lite och erbjuder han att leka lite med den. Han tar den, pratar lite i den och stoppar tillbaks den i civvarens jacka. Civvaren går mangas och avvivsar honom direkt.

Folk inser i den vevan att det nog är dags att lämna rökrutan eftersom att det blev rätt stökig stämning och det är dags att lätta in till läktaren för att inte hamna i trubbel
Jag var en av dom första ut ur rökrutan, tog vänster direkt för att kunna ta mig till klacksektionen, i samma veva så har ordningsmakten bildat en kedja vilket gör det omöjligt att komma förbu, jag tar rygg på två killar som även dom är påväg till läktaren igen, då plockar en civvare upp sin pepparsprej och sprutar dom båda i ögonen helt oprovocerat, jag klarar mig precis ifrån det och går fram till killarna som blev sprayade för att hjälpa dom, några sekunder senare så tar, vad jag tror, "civvar-ledaren" tag i mig och frågade vad jag sysslade med, jag sa att jag ville komma förbi och ta mig tillbaka till klacksektionen för att se på matchen. Han svarar då på ett "jag-är-en-tuff-polis"manér med "Vad sysslar du med, varför ser du så kaxig ut", vilket jag förnekar, och att jag bara har stått här och väntar på att komma förbi så att jag kan gå in och kolla på matchen. Då ropar han till sig 3-4 andra civvare, och säger till dom att "den här killen ska ut, det var han som startade allt."
När jag sedan står där ute så går jag fram till närmaste polis för att fråga ifall man kan komma in igen, alternativt att anmäla händelsen. Svaret jag får då är "Du säger inte ett ord till annars kör vi iväg dig" med en ruggigt aggresiv ton.
Jag hade ingen vidare lust att ta diskussionen och knatar vidare till Polisens "samlingsplats" utanför bortaentren på Hovet.
Kliver då fram till en pikébuss, där det sitter donken-ätande snutar, lustigt nog. Knackar på rutan och frågar samma grej igen, vilket var ifall man kunde anmäla händelsen eller om det fanns en möjlighet att komma in igen.
Jag kan inte påstå att man fick ett vettigare svar därifrån heller, då han öppnade dörren och svarade kortfattat att "Ring 114 14, så kan du fråga där" sedan drar han igen dörren ignorerar mig därefter totalt.

Efter denna kväll så känner jag ett sånt icke-sug efter att gå på matcher överhuvudtaget, och jag blir bara ännu mer förbannad ju mer DIFHockey verkar nonchalera det som inträffade. Jag kommer absolut inte gå på någon mer hockey i år.
DIF!
Pang
Inlägg: 16
Blev medlem: 2011-12-30

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Pang »

Det finns mycket mer bakom beslutet att lägga ner tifoverksamheten för tillfället än att polisen har gripit oss, det har vi varit med om förut. Problemen har legat och bubblat ett bra tag och i våras kände vi oss tvungna att markera gentemot DIF. Det funkade ett tag, men nu har det gått för långt, bägaren har runnit över för oss som lägger ner mycket tid på det här.

Vårat engagemang stryps redan av alla olika nya lagar och regler runt supportrar. När vi då blir motarbetade av vår egna klubb och säkerhet också så är vårt engagemang slut. Det finns inget större lust att sitta en hel helg på knä... Vi gör tifon för att vi älskar Djurgårdens IF, för det är vårat sätt att visa kärlek, inte för någon annan, inte för att vi känner oss tvungna.

Det är inget lätt beslut att ta då storsatsningen är en av de matcher som vi verkligen brukar satsa på och folk litar på att vi leverar, även den match som ger oss absolut mest pengar. Men samtidigt är det just att bryta denna tradition som ger mest uppmärksamhet.

Lägg där till att DIFs säkerhetsansvarig får lön av DIF samtidigt som han har 40% i SESAB. Vet ni hur mycket pengar han tjänar?

Vi kommer fortfarande följa DIF. Men som individer, inte som grupp.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av AMMC »

Skuggan skrev:Har varit med och sjungit fram Djurgården sedan -86. Har aldrig misshandlats av varken Polis eller vakter. Det gäller även mina polare.

Saknar tiden med Blue Saints.. Efter detta känner jag att jag kunde lika gärna spart mina pengar till nyårsraketer istället för att skänka dom till Tifogruppen bla..
På Blue Saints tiden hade folk slitit upp stolarna och sulat dem på konstaplar och vakter om dem våldfört sig på oskyldiga supportrar på det sätt som på derbyt. Jag gissar att det är det du menar...

Köp nyårsraketer du.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jepe »

De flesta stödjer ju JK Fabriken osv i det här. Det är några få som vägrar att förstå. På JKs forum låter det dock som om att alla här tar avstånd från JKs agerande. Var just sånt här jag skrev om var så viktigt att det sköts snyggt och sansat.

Som sagt hoppas verkligen att DIFHockey JK Fabriken UCS kan lösa detta på ett bra och snyggt sätt. Polisen kan och kommer svina mot supportrar men DIF måste kunna hålla ihop. Annars dör våran läktare.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av AMMC »

pulverapa skrev:DIF måste också tänka på bilden utåt. Det är svårt att stödja individer i supportergrupper som blivit illa behandlade när det inte finns bra bevismaterial. Det känns som att ord står mot ord och ingen vet riktigt vad som orsakade avvisningarna. Då finns det risk att DIF står där med dumstruten utan bevis för övervåld och etablissemanget undrar vad för pajasförening DIF är. Ett scenario alltså...
Det finns också ett scenario där det visar sig att samtliga inblandade är aliens, bara dra av maskerna och visa deras ödlefejor. Undrar vad ETABLISSEMANGET ska säga då? Eller din gnagarvaktpolare, han har säkert en del skrönor och lögner han kan dra som du kan basera din uppfattning på.

Med attityder som din är vår klackverksamhet död. Välkommen till 05/06 med 25 tappra 15-åringar i klacken.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Millwall »

AMMC skrev:På Blue Saints tiden hade folk slitit upp stolarna och sulat dem på konstaplar och vakter om dem våldfört sig på oskyldiga supportrar på det sätt som på derbyt. Jag gissar att det är det du menar...
Visst är det så! I Gävle under slutet av 80-t kan man förstå att snuten blev sur. Nu är det hur lugnt som helst på läktarna.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jockmaniac »

Ojoj hårda ord härinne... -Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:

Bara att hoppas att den här mentaliteten sprider sig till läktaren. Tänker fan inte bli hyschad när jag sjunger för DIF!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Ojoj hårda ord härinne... -Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:

Bara att hoppas att den här mentaliteten sprider sig till läktaren. Tänker fan inte bli hyschad när jag sjunger för DIF!
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2011 ... -stalls-in

Nämns ordet bojkott på ett enda ställe Jock?
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag har inte läst hela tråden och följer inte det hela så jättenoga då jag liksom inte är inblandad på det sättet. Eller har den kunskapen som krävs för att dela mina åsikter.
I rökrutan blir en gammal klackräv rejält lurad av en civilpolis. Han langar fram sin kommandradio står och fipplar lite och erbjuder han att leka lite med den. Han tar den, pratar lite i den och stoppar tillbaks den i civvarens jacka. Civvaren går mangas och avvivsar honom direkt.
Just det här tycker jag dock låter jävligt komiskt, skumt, märkligt och kanske osant?
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Ojoj hårda ord härinne... -Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:

Bara att hoppas att den här mentaliteten sprider sig till läktaren. Tänker fan inte bli hyschad när jag sjunger för DIF!
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2011 ... -stalls-in

Nämns ordet bojkott på ett enda ställe Jock?
Jag antar att dessa pojkar i Fabriken samt ledare i JK inte kommer att våga sätta sin fot på Hovet, då polisen tydligen är där för att döda dem. De skriver ju att det är farligt. Jag skulle då aldrig våga besöka något som är så läskigt. Med andra ord, indirekt bojkott!

Skrämselpropaganda är ett ord för det!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:-Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:
Du kanske skall försöka läsa igen och åtminstone försöka förstå varför man gör detta? Eller har du bestämt dig för att inte förstå?

Tycker nästan synd om dig faktiskt.
Bild
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Millwall »

Från Järnkaminernas forum från en som antingen är född post 1993 eller som är ganska naiv. Han har i och för sig rätt att framföra sin åsikt http://www.jarnkaminerna.se/forum/viewt ... 73&p=27796
Arogmatic skrev:Nu vill jag att JK går ut och gör ett officiellt uttalande där man fördömmer skyltar/banderoller där det står ACAB på. Något sådant hör inte hemma på läktaren. Och jag kan inte tänka mig att stå upp för en förening som förespråkar att "All cops ar bastards"

Till er som stod med dessa banderoller. Grattis ni har precis fått ögonen på er ännu mer ifrån polisen, riktigt genomtänkt!

Jag ställer mig fortfarande frågande hur man kan tycka att det är för mkt vakter och liknande när det fram till och med derbyt 22/12-10 var bråk och skit på läktarna i alla derbyn. Men sen efter det när det funnits fler OV och poliser på plats har det inte förekommit några bråk inne på arenan.

E man inte helt hjärndöd så inser man då att deras aktioner har gett resultat.
Mindre OV/polis, då var det bråk, och skit
Mer poliser/OV, då var det sång och tjo och Tjim på läktarna.
AGERA!!!
Skriv svar