Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
gojken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2005-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/10 2005

Inlägg av gojken »

Den här matchen vinner vi med uddamålet. Det blir skönt att vara Dif:are i Cloetta center :D
Användarvisningsbild
tretowns
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Linköping =/ (Snart sthlm;D)
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

ja =) Vi alla minns hur det gick på den sista träningsmatchen =) Då jävlar retade jag polare i en hel vecka ;D Linköping är ruskigt bra iår... Men, hoppas vi kan vinna ändå =)
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Mitt tips: 6 - 1

Vi är inte bättre
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Gårdare skrev:Mitt tips: 6 - 1

Vi är inte bättre
Med ett nick som ditt så fattar jag att du tror på förlust. Det är väl bara vraken och gnaget som kallar oss det?
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

All idrottspsykologi pekar på att LHC kommer underskatta oss ngt fruktansvärt. Det kan göra att vi når ett skapligt resultat. Kanske kan det till och med ge poäng.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Sant Jensa, men Djurgården är alltid Djurgården och det tänder motståndarna.

Jämför med Mora Ik t.ex, de underskattas alltid just för att Mora bara är - Mora.
Lag med stora namn och traditioner underskattas sällan, eller bättre uttryckt - motståndare har lättare att tända till mot sådan lag oavsett hur bra de faktiskt är. Jämför med Kanada som kan skicka skitlag till VM vissa år, alla går in järnet mot dem iaf. Om Slovakien skrapat ihop ett bra lag är de ändå bara Slovakien..

Ett inbitet Mora fan skulle säkert protestera här och framhålla Moras historia men det var länge sedan de vann något.

Mesta mästarna däremot förpliktigar.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Original Frasse skrev:
Gårdare skrev:Mitt tips: 6 - 1

Vi är inte bättre
Med ett nick som ditt så fattar jag att du tror på förlust. Det är väl bara vraken och gnaget som kallar oss det?
Precis, och med ditt "nick"??
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Skulle tro att det är jämt in i sista perioden, sen vet vi alla vad DIF gör :(

Nej då, hoppas på poäng, men mot e lag utan förluster, så känns det rätt mörkt, de lär va taggade till tusen och speciellt som vissa skrev här inne mot Djurgården,

Har ju alltid varit något speciellt för de andra lagen att slå DIF, måste nog vara mindervärdes komplex :D
maja
Inlägg: 24
Blev medlem: 2005-10-12

Inlägg av maja »

Gårdare skrev:Mitt tips: 6 - 1

Vi är inte bättre
Vart är ditt djurgårdshjärta ?!? Man måste alltid tro på vinst, "det är inte över förrens den feta damen sjunger"!!
Jonius
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-15
Ort: UCS

Inlägg av Jonius »

Favorit i repris, 0-2 tror jag stenhårt på! Lassila får lite hjälp av backarna och Thörn samt Ribbenstrand gör mål. Det sista som överger människan är hoppet!
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

maja skrev: Vart är ditt djurgårdshjärta ?!? Man måste alltid tro på vinst, "det är inte över förrens den feta damen sjunger"!!
Det måste man inte alls! Det är skillnaden på er ultraforzare och oss realister. Vi kan mycket väl inse att det är mycket osanolikt att DIF vinner och därmed tro på förlust men vi vill fortfarande ha en seger och tycker att det suger med förluster.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Torsk. Men det är nog bäst att vi tätar till defensiven och satsar på att hålla nere siffrorna litegrann i alla fall. För Lassilas skull, om inte annat.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kagen skrev:Sant Jensa, men Djurgården är alltid Djurgården och det tänder motståndarna.

Jämför med Mora Ik t.ex, de underskattas alltid just för att Mora bara är - Mora.
Lag med stora namn och traditioner underskattas sällan, eller bättre uttryckt - motståndare har lättare att tända till mot sådan lag oavsett hur bra de faktiskt är. Jämför med Kanada som kan skicka skitlag till VM vissa år, alla går in järnet mot dem iaf. Om Slovakien skrapat ihop ett bra lag är de ändå bara Slovakien..

Ett inbitet Mora fan skulle säkert protestera här och framhålla Moras historia men det var länge sedan de vann något.

Mesta mästarna däremot förpliktigar.
Håller fullständigt med dig. Pga av var jag bor har jag mestadels sett Djurgårdens bortamatcher. Snacka om att publiken hatar oss, eller åtminstonde älskar att slå oss. Ingen risk att något lag underskattar oss och inte taggar till. Men det är väl det som är så fint med att vara Djurgårdare. Alla vill alltid mäta sig och vara bättre än oss.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Det ska bli ytterst intressant att se om fler spelare än Ölvestad, Linkan och Thoresen "vågar" stiga fram och visa lite Djurgårdshjärta imorgon..

Om Eklund, Falk och Rudslätt m.fl , för en gångs skull, kan kriga och visa lite känslor kan vi mycket väl överaska imorgon..

Är trots allt en obotlig optimist....



113 WHB
Pihali
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-10-12
Ort: Pia Uhnér
Kontakt:

Vi vinner

Inlägg av Pihali »

LHC underskattar oss. Dessutom är det dags att de får ta en förlust.
Hoppas vi ses där. Jag ska i alla fall dit.
GLÖM INTE VI V I N N E R
Skriv svar