HockeyAllsvenskan 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Tycker att det är dags att det skapas en tråd om denna intressanta serie.

Örebro krossade idag Bofors med 7-2, är det dags för Örebro att gå upp till nästa år?

Förresten, om ni vill följa en väldigt underhållande person på Twitter, följ då Örebros sponsor Mikel Fahlander, undrar om han har alla hästar hemma.. :lol: Har under hans första Twitterdag hunnit föreslå en avstängning resten av säsongen samt lobotomi för Sebastian Karlsson, kallat Bofors målvakt för Bellissiwho (heter egentligen Bellissimo), kört med din mamma skämt mot en Boforssupporter.. Ja listan kan göras lång redan nu! :wink:

http://twitter.com/#!/MikaelFahlander
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Jag njuter av Malmös kräftgång, även fast jag gärna hade sett dem i ES i utbyte mot Timrå.

Malmö är på ett ungefär ett lika spretigt "stjärnbygge" som Modo.
Bild
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Jag njuter av Malmös kräftgång, även fast jag gärna hade sett dem i ES i utbyte mot Timrå.

Malmö är på ett ungefär ett lika spretigt "stjärnbygge" som Modo.

Nja, tycker du har lite fel där faktiskt. Eller fel och fel, men jag tror seriöst att Strömberg har försökt att pussla ihop ett så bra lag som möjligt även utifrån hur spelartyperna passar ihop. Sen är det kanske lönlöst redan från början att tro att 15 nya spelare ska passa ihop med varandra och ha té-party varje eftermiddag. Visst, dom ska ändå inte behöva torska hemma mot Sundsvall men jag tror nog dom kommer varva upp under året och gå till kvalserien. Väl där har dom minst lika stora chanser att gå upp som alla andra...inte säker på att Strömberg är med hela resan dock.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker det känns som man bara försökt signa "storstjärnor" (på den nivån) som möjligt...Att exempelvis fylla på med Umicevic kändes inte riktigt som just det laget behövde när man redan har ett gäng liknande speltyper.

Sen har verkligen inte Lazo & Ciernik (sp?) motsvarat förväntningarna, Klasen har väl varit duglig men är inte heller någon man kan lita på skall ta tag i saker när det går tungt.

Malmö har naturligtvis en jättechans att spela ihop sig och bli livsfarliga framöver, men den press de känner på sig är nog likvärdig med den Leksand har haft år ut & år in. Jag tror inte de kommer lyckas i kvalserien framöver.
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Stulle »

Det kanske är lite av den press Malmö har på sig som våra grabbar känt av efter allt guldsnack inför säsongen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av crike »

Stulle skrev:Det kanske är lite av den press Malmö har på sig som våra grabbar känt av efter allt guldsnack inför säsongen.
Ja eller så lider dom av SSK-syndromet. En synnerligen smittsam sjukdom som sprider sig som en löpeld genom Sveriges ishockeyföreningar. Den har nu starkt fäste i både Stockholm och Malmö.

Kan inte heller fatta att dom fastnade för Umicevic. Trodde först och främst att deras trupp var full och att då ta in en "stjärna" som inte presterat på två år, nja det är rätt vanskligt och framförallt onödigt kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Ny spännande match alldeles strax, Malmö-Leksand på Viasat Hockey, samt Viaplay.se

Kommer Malmö åka på ännu en förlust?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av crike »

Någon som kan applicera detta på dagens DIF?
Pekka Lindmark skrev:– Det är ängsligheten som lyser igenom. Malmö har värvat en massa bra spelare från Södertälje men alla de åkte ur elitserien.

– När vi gick hit kom vi från Färjestad och hade vunnit guld. Vi hade ett fruktansvärt självförtroende medan de här från Södertälje kanske har ett sämre. De var ju losers hela förra säsongen, säger Pekka.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av warrant »

Match mellan Bofors IK - Leksands IF nu

Hockeyallsvenskan har blivit roligare att kolla på nu..
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Metal Machine »

crike skrev:Någon som kan applicera detta på dagens DIF?
Pekka Lindmark skrev:– Det är ängsligheten som lyser igenom. Malmö har värvat en massa bra spelare från Södertälje men alla de åkte ur elitserien.

– När vi gick hit kom vi från Färjestad och hade vunnit guld. Vi hade ett fruktansvärt självförtroende medan de här från Södertälje kanske har ett sämre. De var ju losers hela förra säsongen, säger Pekka.
Jag tror att det kan ligga en hel del i det där.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Mash »

Sportbladets kommentator skrev:Ojdå. SSK har samma introlåt som Djurgården. Undrar vilken klubb som var först. Vi can be heroes tror jag att den heter. Istället för bilder på Thomas Eriksson så visar SSK bilder på gamla SSK-legendarer
Bläddra ner till 18:55

Avundsjuka bönder...

Plånböcker kastades visst in i början också, var om någon spelare men förstår inte helheten. Dock smått komiskt :lol:
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Mash skrev: Plånböcker kastades visst in i början också, var om någon spelare men förstår inte helheten. Dock smått komiskt :lol:
Du är ironisk här va? :P
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:
Mash skrev: Plånböcker kastades visst in i början också, var om någon spelare men förstår inte helheten. Dock smått komiskt :lol:
Du är ironisk här va? :P
Inriktade mig inte speciellt på artikeln, så nej ;)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Malmö.. vilket jävla skräplag. De har handlat spelare som ett nyrikt fyllo köper helrör på bolaget - urskiljningslöst... Det går ju åt helvete ändå. Vilken fadäs. Hahahahaha (MrRedhawk gråter)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Skapligt skitlag de har i Malmö... Torsk idag igen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar