HockeyAllsvenskan 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Lassen var urusel, JLGP än värre och den där JD Forrest är tamejfan den sämsta backen jag skådat på elitnivå. Åtminsto i egen zon. Det slarvades mer på de två första perioderna än vad DIF gjort under hela säsongen...betänk då att DIF's backar spelat som ett gäng kadaver stora delar.
Bild
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av reservjesus »

Klasen spelar ju inte ens hockey, har inte sett han köra 100% i något byte i de matcherna jag sett. Han går fan hockey. Helt sjukt att en sådan spelare inte får kicken när han sitter med den lönen.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

reservjesus skrev:Klasen spelar ju inte ens hockey, har inte sett han köra 100% i något byte i de matcherna jag sett. Han går fan hockey. Helt sjukt att en sådan spelare inte får kicken när han sitter med den lönen.
Jag håller med om att han såsar omkring, men det är ju lite av den spelartypen. Briljant när allting flyter på men totalt värdelös som "motgångsspelare". Härligt kaptensval. :|

Att han inte får kicken är väl dock inte vidare konstigt, tror du Malmö vill betala de resterande 20 miljonerna på hans kontrakt utan att få något tillbaka...? Finns inte en chans att Linus själv skulle gå med på att bryta kontraktet i det här läget.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
reservjesus skrev:Klasen spelar ju inte ens hockey, har inte sett han köra 100% i något byte i de matcherna jag sett. Han går fan hockey. Helt sjukt att en sådan spelare inte får kicken när han sitter med den lönen.
Jag håller med om att han såsar omkring, men det är ju lite av den spelartypen. Briljant när allting flyter på men totalt värdelös som "motgångsspelare". Härligt kaptensval. :|

Att han inte får kicken är väl dock inte vidare konstigt, tror du Malmö vill betala de resterande 20 miljonerna på hans kontrakt utan att få något tillbaka...? Finns inte en chans att Linus själv skulle gå med på att bryta kontraktet i det här läget.
Ja han snittar ju ändå en pinne per match så någon nytta gör han väl ändå. Att kicka honom vore idiotiskt. Många verkar tro att man slipper betala någons lön om man sparkar dem? Märkligt.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
reservjesus skrev:Klasen spelar ju inte ens hockey, har inte sett han köra 100% i något byte i de matcherna jag sett. Han går fan hockey. Helt sjukt att en sådan spelare inte får kicken när han sitter med den lönen.
Jag håller med om att han såsar omkring, men det är ju lite av den spelartypen. Briljant när allting flyter på men totalt värdelös som "motgångsspelare". Härligt kaptensval. :|

Att han inte får kicken är väl dock inte vidare konstigt, tror du Malmö vill betala de resterande 20 miljonerna på hans kontrakt utan att få något tillbaka...? Finns inte en chans att Linus själv skulle gå med på att bryta kontraktet i det här läget.
Ja han snittar ju ändå en pinne per match så någon nytta gör han väl ändå. Att kicka honom vore idiotiskt. Många verkar tro att man slipper betala någons lön om man sparkar dem? Märkligt.
Får ta på mig dumstruten, tänkte inte på att klubben i sig måste betala lönen om man sparkar en spelare. Mena bara på att Klasen inte alls är värd pengarna, visst han gör en pinne per match men fy fan så slö han är.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Nä han är verkligen inte värd de pengarna, rent vansinne att skriva ett kontrakt värt 21 miljoner på 3 år med en spelare av hans kaliber. Ingen är värd de summorna, möjligtvis en riktig internationell superstar men dit har Klasen trots allt en bra bit innan han når upp till. :|
Bild
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Södertälje har nu alltså både Jason Strudwick och Fernando Pisani i laget.

Helt sjukt.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Nummer19 »

Kentta skrev:Södertälje har nu alltså både Jason Strudwick och Fernando Pisani i laget.

Helt sjukt.
Djurgårn är heta på marknaden som vanligt...

Bra värvning av ssk, Pisani har spelat 6 raka säsonger i NHL utan AHL spel. Rätt så imponerande.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Ville Nieminen till Örebro..

Snart fler profiler i Allsvenskan än i Elitserien.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av DIF_Soldier »

Örebro... deras hemsida retar gallfeber på mig. VILKEN kunde ha stått som modell där, tro?
Sanslöst.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av crike »

DIF_Soldier skrev:Örebro... deras hemsida retar gallfeber på mig. VILKEN kunde ha stått som modell där, tro?
Sanslöst.
kan någon förklara för mig va fan deras klubbmärke ska föreställa?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av seppuko »

Tycker loggan liknar lite Würths logga :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:
DIF_Soldier skrev:Örebro... deras hemsida retar gallfeber på mig. VILKEN kunde ha stått som modell där, tro?
Sanslöst.
kan någon förklara för mig va fan deras klubbmärke ska föreställa?
Ett 'ö'.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:
crike skrev:
DIF_Soldier skrev:Örebro... deras hemsida retar gallfeber på mig. VILKEN kunde ha stått som modell där, tro?
Sanslöst.
kan någon förklara för mig va fan deras klubbmärke ska föreställa?
Ett 'ö'.
Det var uppenbarligen för uppenbart för att jag skulle se det iaf. Speciellt vackert är det inte enligt mig.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HockeyAllsvenskan 2011/2012

Inlägg av kaminor »

Jared Aulin i Örebro. Honom skulle man haft.
Himmelfarb i Rögle hade också funkat.
Skriv svar