Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av sensei »

kaminor skrev:
Magnutz skrev:Kolla tacklingen som Hardy reagerar på i klippet som förövrigt visar hur Tim E kan åka lite Ingmar Stenmark-slalom. 0.44sek in.



Inget att yla om. Pang bara. Inget fult.
Var väl interference Hardy ville ha den till.
Ser dock mest ut som att de krockar, inte en tackling.
Ja, Luleå tacklas inte. De utnyttjar istället det faktum att andra lag får utvisning när de tacklar deras spelare. Som en konsekvens är deras arena, delfinen eller vad den nu heter, alltid halvtom.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker att det är bra att Boork tar DNs sida eftersom det ställer det på sin spets. Att vissa lag gynnas av att bedömningarna är såpass konstiga är obarmhärtigt tydligt och när Boork anser att alla bedömningar som gjort "so far" är korrekta måste vi undra hur karln tänker. Hur kan Pihls tilltag ge 8 matcher och Nisses ge 8 matcher och Jimpas ge 4 och Frögrens ge 4? Hur kan man gå ut och påstå att alla bedömningar som DN gör är korrekta? De är ju en lång rad skämt.

Pihls baseballsving: : Överfall
Hedmans armbåge: : Checking to the Head
Nisses "Yxhugg": : "Ge fan i min klubba era &%¤%"
A Jämtin svinar och är dum i huvudet: : Slarvig dåre
A Jämtin svinar och är dum i huvudet: 2 : Dåre..

Frögrens propp: : Tacklingsmottagare sjunker ihop före träff
S Karlssons Frispel: : vansinne.
Jimpas Propp: : Hård och Ok tycker jag. Inte avstängning.
S Bertilssons bröstvärmare: : Fine. Bröstvärmare på spelare som sjunker ihop/spelar lågt.

Det är är en viktig period vi är inne i. Hockeyn måste få bättre personer kring sig och i sig. Lagen måste kräva att spelarna uppträder respektfullt mot varandra, både som tacklare och tacklingsmottagare.

Hoppas DN tas bort. Hoppas hockey får vara hockey.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Soedergren22
Inlägg: 46
Blev medlem: 2011-08-01

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Soedergren22 »

Denna tackling från den kanadensiska juniorligan OHL för några dagar sedan bestraffades med 20 matchers avstängning. Vad säger ni om den? Vad skulle DN ha sagt om den?

Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

Soedergren22 skrev:Denna tackling från den kanadensiska juniorligan OHL för några dagar sedan bestraffades med 20 matchers avstängning. Vad säger ni om den? Vad skulle DN ha sagt om den?

Riktigt jävligt det där.. vill inte kalla det tackling ens. överfall är ordet. Bra med 20 matcher. Idiot. DN skulle nog gett den något liknande men fallet är ju glasklart. Inte svårdömt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17546
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Soedergren22 skrev:Denna tackling från den kanadensiska juniorligan OHL för några dagar sedan bestraffades med 20 matchers avstängning. Vad säger ni om den? Vad skulle DN ha sagt om den?

Riktigt jävligt det där.. vill inte kalla det tackling ens. överfall är ordet. Bra med 20 matcher. Idiot. DN skulle nog gett den något liknande men fallet är ju glasklart. Inte svårdömt.
Det är dock väldigt små marginaler i tacklingar... den här tacklingen vid 03:58 klassas som "legal"
http://www.youtube.com/watch?v=SszoPpBEit8
Den tacklingen är inte direkt mil ifrån den som Soedergren22 länkade precis ovanför. Man måste ha lite förståelse för att det kan bli fel av misstag.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
Soedergren22 skrev:Denna tackling från den kanadensiska juniorligan OHL för några dagar sedan bestraffades med 20 matchers avstängning. Vad säger ni om den? Vad skulle DN ha sagt om den?

Riktigt jävligt det där.. vill inte kalla det tackling ens. överfall är ordet. Bra med 20 matcher. Idiot. DN skulle nog gett den något liknande men fallet är ju glasklart. Inte svårdömt.
Det är dock väldigt små marginaler i tacklingar... den här tacklingen vid 03:58 klassas som "legal"
http://www.youtube.com/watch?v=SszoPpBEit8
Den tacklingen är inte direkt mil ifrån den som Soedergren22 länkade precis ovanför. Man måste ha lite förståelse för att det kan bli fel av misstag.

Det är klart att en del smällar är rena skära olyckshändelser men det hjälper liksom inte. Är man så in i helsicke slarvig så att man äventyrar andra spelares karriärer måste man ändå straffas. Ett klurigt läge.

Handlar det om en kollision är det en sak, är det en huvudlös felsatsad tackling är det en helt annan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
tobbe11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-11-25

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av tobbe11 »

Många av ungarna som spelar hockey idag är inte hockeyspelarmaterial, dom är bara med därför att deras föräldrar är villiga att betala. Om barn skulle få tacklas hur mycket som helst skulle dom griniga barnen sluta.. Kanske skulle det vara bra för sporten, eller kanske ska man försöka se till att så många som möjligt kan vara med.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

Kolla timråspelaren som är en hårsmån ifrån att bli näste idiot att bli avstängd för ett rent överfall. Kolla period två ca 18.25-18.30 på matchuret.. vilken jävla dåre. Blindside och satsning mot huvudet.

#91 Yared Hagos. Idiot.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av seppuko »

Hagos var en redig idiot hela matchen. Jag och polarn bara satt och väntade på att Mackan äntligen skulle få kasta sina handskar. Men icke! :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Hagos var en redig idiot hela matchen. Jag och polarn bara satt och väntade på att Mackan äntligen skulle få kasta sina handskar. Men icke! :)
http://www.thegreenswede.com/mov/VIDEO0051.3gp
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av seppuko »

Holm som tacklas va? Bara skakar av sig. Bra kille det där :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Holm som tacklas va? Bara skakar av sig. Bra kille det där :)
ÄckelHagos missar Holms huvud med minsta möjliga marginal. Smällen tar på hjälmens utsida. Grrr fan vad arg jag blev när jag såg det här.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av JohanPez »

Magnutz skrev:
seppuko skrev:Holm som tacklas va? Bara skakar av sig. Bra kille det där :)
ÄckelHagos missar Holms huvud med minsta möjliga marginal. Smällen tar på hjälmens utsida. Grrr fan vad arg jag blev när jag såg det här.
Jag känner en kille i Uppsala, ska be honom anmäla ;)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av Magnutz »

JohanPez skrev:
Magnutz skrev:
seppuko skrev:Holm som tacklas va? Bara skakar av sig. Bra kille det där :)
ÄckelHagos missar Holms huvud med minsta möjliga marginal. Smällen tar på hjälmens utsida. Grrr fan vad arg jag blev när jag såg det här.
Jag känner en kille i Uppsala, ska be honom anmäla ;)
Om det ska rensas från idioter på isen måste Hagos få skit för det där. Det är ju så jävla tydligt att han åker in för att smälla Holm som tredjepart, Holm ser aldrig hagos som kommer i full kareta! from behind.

Anmäl!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockey - Den fysiska sporten under belägring?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Soedergren22 skrev:Denna tackling från den kanadensiska juniorligan OHL för några dagar sedan bestraffades med 20 matchers avstängning. Vad säger ni om den? Vad skulle DN ha sagt om den?

Jävligt feg tackling. I lägre serier här i Sverige förekommer liknande tacklingar rätt ofta.
Har åkt på en själv i en J20 match för många år sedan.

Inte kul att se eller råka ut för. Stäng av idioterna bara.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar