Kristråd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Kristråd

Inlägg av *Knirre »

Någon är ju tvungen att starta den, så det kan lika gärna vara jag.

Laget har redan, efter sju omgångar, hunnit bevisa att vi inte har något i slutspelet att göra. Inte speciellt förvånande med tanke på att man värvar bänknötare från allsvenskan inför säsongen.

Vidare har vi även bevisat att vi inte har någon som helst stolthet, och att vi viker ner oss som 12-åringar.

Tabellen behöver man ju inte se så allvarligt på ännu iofs, men med tanke på att vi inte har någon som helst spelidé så måste man vara orolig.

Ikväll gör vi tex en "bra match" med vårat mått mätt, och ändå blir vi totalt förnedrade av ett trögt FBK. Pinsamt så att man vill börja gråta. Till och med Calle Johansson tyckte så synd om oss så att han var tvungen att vara snäll och berömma oss i sändningen. "Mycket snyggt slagen icing av Ronnie P" var väl det mest befogade beröm han hade att komma med.

Jag hoppas dessutom att alla är medvetna om att Leksand kommer att börja röra på sig. De får in nya backar och har hittills spelat under deras förmåga. Det har inte vi, och ändå ser det ut som det gör.

Snart går ju "Linkan" sönder igen, (behöver jag motivera varför jag anar det?), och då ser jag på fullaste allvar inte hur vi ska kunna göra ett enda mål oavsett motstånd.

Tror inte att vi skulle vara bland de fyra första i Allsvenskan med laget vi ställer på benen just nu. Vill gärna få ur mig mina aggresioner när det gäller vissa spelares uppträdande på isen, men om jag börjar kan det urarta och gå för långt, så jag låter bli tills vidare.

Den som säger att det inte är en enorm krís som vi hamnat i ljuger endast för sig själv, eller har aldrig sett en hockeymatch i hela sitt liv.


:cry:
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Ottosson kom tillbaka....
Senast redigerad av nutarvidom den 2005-10-11 21:17:43, redigerad totalt 1 gånger.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

instämmer i det mesta. vi är helt ofarliga framåt bortsett från firma Linkan-Thore. Och frågan är hur länge de orkar prestera som de gör.

allt talar i nuläget för kvalserien. bra nyförvärv är svåra att få in och det enda som jag kan se som kan rädda oss är att Ottosson kommer tillbaka och att Ragnarsson tar sitt förnuft till fånga, men det kommer knappast hända.

en tanke mitt i allt elände. Den där Leska som skulle vara så fruktansvärt bra har floppat i SSK och uppges på väg bort från klubben. Han är center och kan kanske passa in hos oss. SSK vill bli av med kostnaden och kanske kan vi låna in honom för en billligare penning.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Otto har nog med det han har och en övertalningskampanj gör ingen skillnad. det är ju inte så att Otto är borta från hockeyn för att han vill det.

de gamla är sämst i laget och det är skandalöst. vad håller Falk, Eklund, Nordfeldt och Rudslätt på med? De presterar inte ett skit. Just de som ska gå i bräschen är allra, allra sämst. Skäms!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Leska strejkar i Tälje och vi behöver en ny center. Fixar Garpenlöv lägga ihop ett och ett?
Internet
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-10-11
Ort: --

Inlägg av Internet »

:oops: Men ni grabbar !! För det första ! Djurgården har inga pengar ! Det andra man kan inte skylla på tränarna ! dom gör sitt jobb och kan knappast betala ur sin egen plånbok för att köpa spelare ! lr vad tycker ni själva?
Djurgården kommer alltid att vara en del av mitt hjärta! (L) .. Stötta dom när det går som tyngst!!
Användarvisningsbild
Jacke
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Universum

Inlägg av Jacke »

Kris? Har jag missat något?

8-2 mot HV och 7-1 mot FBK, det är väl väntade siffror? Vi har spelat jämnt mot tänkbara bottenlag, visserligen har vi torskat men det vänder. Tycker att man ska vänta fem omgångar till innan kris ropas ut ur högtalarna på mosken.

Värvningar är på ingång, visst är marknaden liten men det finns spelare som platsar hos oss. Överge laget som supporter nu är ju bara patetiskt, lite motgångar måste man orka med.
Internet
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-10-11
Ort: --

Inlägg av Internet »

jag håller med Zacke till 100% !
Djurgården kommer alltid att vara en del av mitt hjärta! (L) .. Stötta dom när det går som tyngst!!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

självklart ska inte laget överges, men större förväntningar än 2-8 och 1-7 ska man ha. vi spelar ändå än så länge i samma serie.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Jacke skrev:Kris? Har jag missat något?

8-2 mot HV och 7-1 mot FBK, det är väl väntade siffror? Vi har spelat jämnt mot tänkbara bottenlag, visserligen har vi torskat men det vänder. Tycker att man ska vänta fem omgångar till innan kris ropas ut ur högtalarna på mosken.

Värvningar är på ingång, visst är marknaden liten men det finns spelare som platsar hos oss. Överge laget som supporter nu är ju bara patetiskt, lite motgångar måste man orka med.
Allvarligt talat! Lägg ned för fan! Räcker det inte med starten på serien? Eller vad väntar du på? Att Falken skall börja åka skridskor? Eller att Rudslätt för första gången i sitt liv sätter ett friläge?
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Vem har deklarerat att denna kommer att "överge" laget om jag får fråga?

Och om fem omgångar så vill vi vänta i ytterligare fem...

Tycker att det är uppenbart redan nu. Vi underpresterar ju inte ens och trots det ser det förjävligt ut. Ser inte vad som skulle kunna se bättre ut om fem omgångar, att Ryman helt plötsligt blir en poängmaskin? Är nog mer troligt att Thoresen och "Linkan" hamnar i en svacka också, och då är vi så uddlösa att det vill jag inte ens tänka på.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Nu får det vara slut på alibispelet från de rutinerade spelarna som Rudslätt, Falk, Eklund, Pettersson, Strömberg och Nordfeldt! Vakna!

Lär av Linkan grabbar! Gör ert jobb och ryck med er juniorerna! Det finns potensial i DIF!


Samtidigt gäller det att alla, sittplats och klacken börjar gå och stötta DIF! Det är vi som är skillnaden att bli som Solnas så kallade stolthet och att vara kvar och kunna bygga upp något för framtiden!

Solna satsade fel, Solnas klack svek!

Djurgården har gjort ett försök att satsa rätt, låt oss ställa oss förenade med DIF och visa alla att vi gjort rätt!

Älska DIF mest när de förtjänar det minst!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Krisen var väl uppenbar redan veckan man värvade Mattsson och Björck. Det som är lite oväntat, även om man såg indikationer på det flera år tidigare, är att våra äldre forwards inte är kapabla till någon som helst form av spel, varken med eller utan puck. Vi har två spelare som håller måttet vad det gäller tvåvägsspel, skridskoåkning och speluppfattning och det är Ottosson och Ölvestad. Tyvärr kan inte Ölvestad träffa målet om det var stort som oprah winfreys arsle och Ottosson är borta på obestämd tid. Thoresen kan bli en riktigt bra forward med lite mer erfarenhet (men han sticker till NHL vid första bästa anbud). Vi har inte tid att vänta på det. Falk, Rudslätt, Nordfeldt, Eklund och Kristoffersson håller inte. Bremberg är bra av och till, men det hjälper inte. Han måste vara överdjävligt bra i alla matcher för att vi ska ha någon chans.
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Personligen tror jag att Djurgården kunde må bra av en omstart nere i Allsvenskan. Man får då en chans att rensa ut alla spelare som inte har någon vilja kvar samt börja om på en ny kula. Om man nu skulle åka ner är det dock så att någon blir tvungen att gå in med pengar för att göra en REJÄL satsning tillbaka redan första säsongen. Om man misslyckas med att komma tillbaka första säsongen riskerar man att bli ett etablerat div 1-lag istället (läs IFK Norrköping i fotbollen).

Det enda negativa som jag ser det är att det är svårare att gå upp i ishockey än vad det är i fotboll.
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Inlägg av grandstoff »

Spelet klickar för vi har ingen bra center som knyter ihop lagdelarna. Den center som varit minst dålig i sin roll är Linkan som egentligen inte alls är center... Falk och Nordfeldt får ju ingenting gjort på isen vilket bidrar till att kedjorna faller samman.

Har haft samma tanke som "jensa öhling", varför inte rycka i Leska? Pengar ska ju tydligen finnas, men troligen står övriga lag europa med mössan i hand och väntar, lag som har betydligt fetare läder är Djurgården.

Hur som helst, spelare måste grävas fram ganska omgående innan Djurgården på allvar börjar sjunka som en sten...

Vad hände med Fernholm?
Skriv svar