Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:Skulle inte förvåna mig om de river Hovet så att vi får flytta in på Globen permanent. Det är okej för mig, bara vi ser till att ta över driften över våra egna arrangemang!!!
Tycker också det skulle vara en bra deal ifall vi får gratis hyra och alla kringintäkter.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av pulverapa »

Stockholms Stad måste hitta ett sätt att köpa ut SGA:s rättigheter att sälja vid ishockey. Det bara måste gå. Även fotbollen på sikt.
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av järnkaminen82 »

Kom på hur Stockholms stad bör göra med hovet/globen.

Man rustar upp hovet så de passar in i den nya miljön dom ska bygga runt gullmars, söderstadion å resten av de området med slaktis å tele2. Medans man rustar upp hovet så får vi flytta in på globen. När hovet är klart, så blåser man ut globen å gör ett köpcentrum av de. Då behåller man skalet å att de är en ikon för Sthlm. Sen bygger man fler förbindelser mellan hovet å globen å kan ha vip avdelning å använda restauranger på nya globen när de är evenemang på hovet.

Vad tror ni om de förslaget? Kan de vara nåt att föra vidare till Stockholms stad?
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Ny arena?

Inlägg av Kalliasson »

järnkaminen82 skrev:Kom på hur Stockholms stad bör göra med hovet/globen.

Man rustar upp hovet så de passar in i den nya miljön dom ska bygga runt gullmars, söderstadion å resten av de området med slaktis å tele2. Medans man rustar upp hovet så får vi flytta in på globen. När hovet är klart, så blåser man ut globen å gör ett köpcentrum av de. Då behåller man skalet å att de är en ikon för Sthlm. Sen bygger man fler förbindelser mellan hovet å globen å kan ha vip avdelning å använda restauranger på nya globen när de är evenemang på hovet.

Vad tror ni om de förslaget? Kan de vara nåt att föra vidare till Stockholms stad?
Det är väl sak samma så länge Djurgården knappt får något av vinsten...
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Stavhoppet »

Jag har för mig att taket på Hovet är K-märkt och således kan bli lite svårt att riva utan en hel del utredningar osv?

Personligen tror jag att man kommer att renovera Hovet så långt det är absolut möjligt.

Varför inte då lyfta taket 10 meter och bygga på VIP sektionen där och istället släppa alla de platserna som nu är bakom nuvarande VIP-läktare.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Ny arena?

Inlägg av Stulle »

För de personer som är mer insatt i ärendet. Vilket kulturhistoriskt värde har taket på Hovet (om nu taket är K-märkt)?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av pulverapa »

De kommer inte "blåsa ut" Globen, den är ju inte ens 30 år gammal.
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av DIFtorped »

Stulle skrev:För de personer som är mer insatt i ärendet. Vilket kulturhistoriskt värde har taket på Hovet (om nu taket är K-märkt)?
E inte alls insatt men har en åsikt, ge fan i Hovet!
Om nått skall göras så ere en renovering och en mild modernisering som ska till på Hovet, riktiga stormatcher spelas på Globen (om det nu blir några mer för oss).
Jag har så många minnen från Hovet, såväl sportsliga som musikaliska, skulle gråta krokodiltårar om mitt kära Hovet försvann.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Ny arena?

Inlägg av Stulle »

DIFtorped skrev:
Stulle skrev:För de personer som är mer insatt i ärendet. Vilket kulturhistoriskt värde har taket på Hovet (om nu taket är K-märkt)?
E inte alls insatt men har en åsikt, ge fan i Hovet!
Om nått skall göras så ere en renovering och en mild modernisering som ska till på Hovet, riktiga stormatcher spelas på Globen (om det nu blir några mer för oss).
Jag har så många minnen från Hovet, såväl sportsliga som musikaliska, skulle gråta krokodiltårar om mitt kära Hovet försvann.
Jag menar inte att man ska riva Hovet, men varje gång en renovering dyker upp som samtalsämne så slutar det allt med att taket skulle förhindra detta pga sin k-märkning.
Jag är inte arg, och inte besviken.
DIFsoldaterna
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av DIFsoldaterna »

Jag tycker man bygger loger längs med långsidorna där gallret är idag längst upp. bort med restaurangen på kortsidan och bygg en bra läktare där och bygg den nya restaurangen mot taket där istället. Då måste man bygga ut hovet på sidorna mot globen samt Söderstadion, även kortsidorna borde byggas ut för att få det mer rymligt i gångarna. på så sätt tror jag vi behåller Hovet i dess nuvarande form på bästa sett men samtidigt får en modern arena
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av DIFtorped »

Stulle skrev:
DIFtorped skrev:
Stulle skrev:För de personer som är mer insatt i ärendet. Vilket kulturhistoriskt värde har taket på Hovet (om nu taket är K-märkt)?
E inte alls insatt men har en åsikt, ge fan i Hovet!
Om nått skall göras så ere en renovering och en mild modernisering som ska till på Hovet, riktiga stormatcher spelas på Globen (om det nu blir några mer för oss).
Jag har så många minnen från Hovet, såväl sportsliga som musikaliska, skulle gråta krokodiltårar om mitt kära Hovet försvann.
Jag menar inte att man ska riva Hovet, men varje gång en renovering dyker upp som samtalsämne så slutar det allt med att taket skulle förhindra detta pga sin k-märkning.
Jo, nog gick jag i taket! :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av pulverapa »

Vad jag förstår är det fasaden som är K-märkt (kanske menar taket) men det ska inte vara några problem att komma runt den. Hovet är ju inte direkt Stockholms Stadion - Hovet har ju blivit kraftigt reducerad i Globenområdet sedan byggnationerna av Globen, Tele2 Arena och det nya hotellet.

Problemet ligger nog i att Stockholmspolitikerna inte förstår varför DIF vill spela på ett nyrenoverat Hovet när "toppmoderna" Globen finns att tillgå.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av Henke_F »

pulverapa skrev:Vad jag förstår är det fasaden som är K-märkt (kanske menar taket) men det ska inte vara några problem att komma runt den. Hovet är ju inte direkt Stockholms Stadion - Hovet har ju blivit kraftigt reducerad i Globenområdet sedan byggnationerna av Globen, Tele2 Arena och det nya hotellet.

Problemet ligger nog i att Stockholmspolitikerna inte förstår varför DIF vill spela på ett nyrenoverat Hovet när "toppmoderna" Globen finns att tillgå.
K-märkning betyder inte ett skit om kommunen verkligen vill bygga något annat där. Har jag själv sett bevis på här där jag bor. En anrik gammal idrottsplats (friidrott och bandy/skridskobana) som var k-märkt men där nu kommunen rivit allt och bygger bostäder.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av pulverapa »

Vad hände med de där 300 miljonerna som Hovet skulle rustas upp för? Det var ju 3-4 år sedan... Det gick i stöpet eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Ny arena?

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Vad hände med de där 300 miljonerna som Hovet skulle rustas upp för? Det var ju 3-4 år sedan... Det gick i stöpet eller?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2823273.ab
April 2011
Expert.
Skriv svar