Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Ny arena?

Inlägg av ciirree »

I en perfekt värld hade AIK och DIF supportrar kunnat för en dag, för några timmar, kunnat sluta hata varandra och demostrera tillsammans.. 10-15k pers som kämpar för en bättre arena och en bättre framtid.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av Skidlöparn »

Jag har också sett avsnittet nu och man blir ju så jävla förbannad! Han Stockholmsstad-snubben vill ju bevisligen här visa deras bästa sida för supportrarna, och är det här den bästa sidan han kan visa upp är det fruktansvärt skrämmande! Han lyssnar ju inte ett skit på vad som sägs utan har redan en egen uppfattning på vad han vill göra, vilket inte kommer ge någonting överhuvudtaget för 08-hockeyn tyvärr... :x
Boharta
Inlägg: 110
Blev medlem: 2012-07-08

Re: Ny arena?

Inlägg av Boharta »

Hans uppgift är ju att försöka ta tillvara på alla skattebetalares intressen. Behovet av olika idrottshallar samt platser för spontanidrott är skriande i staden. Jag kan tänka mig att det finns en uppsjö av föreningar som alla trycker på för att få sina intressen tillvaratagna.

Dessutom tror jag att det faktum att man nyss färdigställt en stor arena för hundratals miljoner gör att man kommer att vänta bra länge med att bygga ytterligare en ny. Hoppet står till att Hovet renoveras, förhoppningsvis kan man hitta en lösning på träningsproblematiken också på nåt sätt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Ny arena?

Inlägg av minalman »

Hovet duger som matcharena tycker jag. En träningsanläggning där A-lag och juniorer kan träna i princip obegränsat, med bra möjlighet till barmarksträning utanför, är mycket viktigare. Spelarna måste ha en bra arbetsplats mellan matcherna. Vi i publiken har det tillräckligt bra på Hovet. För hockeyn är träningsanläggningen mycket viktigare än ytterligare en dyr arena i stan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:Hovet duger som matcharena tycker jag. En träningsanläggning där A-lag och juniorer kan träna i princip obegränsat, med bra möjlighet till barmarksträning utanför, är mycket viktigare. Spelarna måste ha en bra arbetsplats mellan matcherna. Vi i publiken har det tillräckligt bra på Hovet. För hockeyn är träningsanläggningen mycket viktigare än ytterligare en dyr arena i stan.
Sponsorerna verkar ju inte vara så haj på att bidra när staden inte vill satsa på en ny/renoverad arena och bättre träningsmöjligheter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Hovet duger som matcharena tycker jag. En träningsanläggning där A-lag och juniorer kan träna i princip obegränsat, med bra möjlighet till barmarksträning utanför, är mycket viktigare. Spelarna måste ha en bra arbetsplats mellan matcherna. Vi i publiken har det tillräckligt bra på Hovet. För hockeyn är träningsanläggningen mycket viktigare än ytterligare en dyr arena i stan.
En ny träningsanläggning vore toppen. Särskilt ett ställe för våra juniorer. Även för A-lagets träningsläger eller tillfälliga anläggning då Hovet är uppbokat för annat.

Men, jag tror det är viktigt att kunna hålla de flesta isträningarna på den arena man spelar hemmamatcher i. Annars tror jag att man tappar en del av hemmafördelen.
När jag själv spelade upplevde jag den stora fördelen med att vara på hemmaplan som stora.
Man var van vid ljuset och rumskänslan, visste exakt var man befann sig utan att behöva titta upp. Isens hårdhet, hur vasst man ville ha det för att få bästa skäret var också på topp. Naturligtvis andra mindre faktorer också.

Så för mig har det aldrig varit några konstigheter varför det alltid varit lättare att prestera bra som hemmalag, har aldrig köpt snacket om "bortspöken" och "det är väl is och lika stor plan där också". Sedan fanns det också speciella bortahallar som man trivdes riktigt bra i och dessvärre också motsatsen.

Rusta upp hovet ordentligt för vi kommer nog aldrig få en ny arena.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Ny arena?

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men, jag tror det är viktigt att kunna hålla de flesta isträningarna på den arena man spelar hemmamatcher i. Annars tror jag att man tappar en del av hemmafördelen.
När jag själv spelade upplevde jag den stora fördelen med att vara på hemmaplan som stora.
Man var van vid ljuset och rumskänslan, visste exakt var man befann sig utan att behöva titta upp. Isens hårdhet, hur vasst man ville ha det för att få bästa skäret var också på topp. Naturligtvis andra mindre faktorer också.

Så för mig har det aldrig varit några konstigheter varför det alltid varit lättare att prestera bra som hemmalag, har aldrig köpt snacket om "bortspöken" och "det är väl is och lika stor plan där också". Sedan fanns det också speciella bortahallar som man trivdes riktigt bra i och dessvärre också motsatsen.
Att du var en sån "primadonnatyp" hade jag på känn. ;-)
Speciellt vatten i logen, influget från någon källa, i pauserna också?
Edit: Jag förstår vad du menar.
Men jag tror det finns fördelar att ha obegränsad tillgång till en träningsanläggning, vilket jag aldrig tror blir verklighet på Hovet. Kommer alltid något rockband och stör.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men, jag tror det är viktigt att kunna hålla de flesta isträningarna på den arena man spelar hemmamatcher i. Annars tror jag att man tappar en del av hemmafördelen.
När jag själv spelade upplevde jag den stora fördelen med att vara på hemmaplan som stora.
Man var van vid ljuset och rumskänslan, visste exakt var man befann sig utan att behöva titta upp. Isens hårdhet, hur vasst man ville ha det för att få bästa skäret var också på topp. Naturligtvis andra mindre faktorer också.

Så för mig har det aldrig varit några konstigheter varför det alltid varit lättare att prestera bra som hemmalag, har aldrig köpt snacket om "bortspöken" och "det är väl is och lika stor plan där också". Sedan fanns det också speciella bortahallar som man trivdes riktigt bra i och dessvärre också motsatsen.
Att du var en sån "primadonnatyp" hade jag på känn. ;-)
Speciellt vatten i logen, influget från någon källa, i pauserna också?
Edit: Jag förstår vad du menar.
Men jag tror det finns fördelar att ha obegränsad tillgång till en träningsanläggning, vilket jag aldrig tror blir verklighet på Hovet. Kommer alltid något rockband och stör.
:D
Jo du minalman. Jag ska vara helt ärlig, jag var lite av en materiallirare. Rätt tejp, rätt skridskosnören osv.

Till mitt försvar ska sägas att väl ute på isen körde jag all in. Spelade vidare med brutet ben under 2 perioder när det väl behövdes.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Andspe »

AIK:s VD Thomas Johansson säger i intervjun att AIK kommer spela i sin egen arena i Solna innan 2021:

http://aikhockey.se/artikel/51205/

Vet någon hur det ser ut i Arenafrågan? Har det skett några framsteg?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Ny arena?

Inlägg av kalle99 »

Andspe skrev:AIK:s VD Thomas Johansson säger i intervjun att AIK kommer spela i sin egen arena i Solna innan 2021:

http://aikhockey.se/artikel/51205/

Vet någon hur det ser ut i Arenafrågan? Har det skett några framsteg?
Det vill vi verkligen veta. Dessutom vad är DIF ledningens "infrastrukturella" (arena,träningshall,junior satsningar,träningskonstellationer,organisationens utformning,General manager ? mm mm) visioner för framtiden ?
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Det är intressant faktiskt det där med arenafrågan. Har vi några mål? Hur gick det med kommunen som skulle ta ett beslut i Januari angående Hovet? Många frågor men få svar. Lite rykten vore ju alltid något...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Ny arena?

Inlägg av SirDIFalot »

Jobbar man ens aktivt i den här frågan? Jag tror inte det. För långsökt för att det ska bli något tyvärr.
Expert.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Pogue Mahone »

Det kommer komma lite politiker från de olika lägren, fast de egentligen är samma skit, sen efter valet så glöms vi bort igen. Att tro vi kommer att få en egen arena... för mkt pengar till politikerna för att vi ska få göra ngt sådant. Rusta upp hovet känns som att spruta botox i en 99årings läppar. Gör de ett förbannat bra jobb kanske även silikon tuttar. Men jag blir fortfarande skjuten i tinningen hellre än ligger med tanta
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Ny arena?

Inlägg av sthlm1891 »

Jenny Silfverstrand ?@JSilfvers 20m

Sthlm stad bekräftar:de vill göra något åt Hovet men är inte redo att ta ett beslut pga samordning av stadsplaner och byggnadsprojekt i -->
Jenny Silfverstrand ?@JSilfvers 20m

Globenområdet. Komplicerade processer & många involverade aktörer gör att det kommer dra ut på tiden ett par eller några år... #DIFhockey
så gissar på om ett par hundra år eller så kanske något händer
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad besviken jag blir av att läsa det där. Det kommer alltså att dröja minst 10 år innan vi har en fräsch arena.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar