Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Ny arena?

Inlägg av Jim Morrison »

DifLars skrev: 2023-08-18 07:19:49 En kompis till mig jobbar med bland annat det där projektet.
Det akustikerna har gått efter när de planerat är att de gjort en projektion av Hovet inne i Globen och tanken är att mer eller mindre återskapa Hovet inne i Globen. Men detta ska man då kunna få mer eller mindre samma akustik som Hovet har.

Han tror starkt på det där och att det kommer bli riktigt bra.
Låter bra att ambitionen finns där i alla fall!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dauber
Inlägg: 146
Blev medlem: 2022-03-31

Ny arena?

Inlägg av Dauber »

Firade julen i Tammerfors med släkten och passade under tiden på att gå på en match med Tampere och herregud vilken jävla drömarena deras nybygda Nokia Areena är, hur svårt ska det vara här i sverige att bygga rätt

ca 13 000 tar den in

Bild

Större bild
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... set_28.jpg
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av thelinho »

https://www.ncc.se/media/pressrelease/2 ... 83a667bb9/

Bumpar skissen på Nya Globen för er som inte sett den
Wikegårds järnkaminer
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Janzoo »

Dauber skrev: 2023-12-31 15:40:00 Firade julen i Tammerfors med släkten och passade under tiden på att gå på en match med Tampere och herregud vilken jävla drömarena deras nybygda Nokia Areena är, hur svårt ska det vara här i sverige att bygga rätt

ca 13 000 tar den in

Bild

Större bild
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... set_28.jpg
Får vibbar av Rögles arena här, men den tar ca sex tusen. De kör två våningar på det. Ser ut som att den är på nivå med denna som är mer än dubbelt så stor. Lite välplanerad arkitektur hade kunnat ge oss ett skitstort hovet att se lika bra ut som hovet med åtta tusen sålda, men i nya Globen lär det inte hända. Jävligt trist att det är tråkigt för Stockholms stad att investera i en miljardsport.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Ny arena?

Inlägg av Nattuggla_ »

Tycker de skisser man sett från nya Avicii Arena ser bra ut, så får man hoppas det blir bra i verkligheten också.
Gillar att man kör på gråa stolar, då kommer det inte se lika illa ut när den fylls till hälften mot Tingsryd.
Att man sitter närmare isen och att taket sänks för akustiken är också välbehövligt.

Tror det kommer bli bra. Det jag är orolig över har jag skrivit innan, och det är att det kommer kosta mer än det smakar, om vi är kvar i Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Det finns ju planer inom staden att bygga en ny arena i Kista p.g.a Hovet rivs. Kanske något för råttorna?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Ny arena?

Inlägg av Rojk »

Mattias_87 skrev: 2024-04-12 07:37:28 Det finns ju planer inom staden att bygga en ny arena i Kista p.g.a Hovet rivs. Kanske något för råttorna?
Tänker du på det här?

https://www.mitti.se/nyheter/c-pekar-ut ... e1d122da56
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Andspe »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-12 06:50:20 Tycker de skisser man sett från nya Avicii Arena ser bra ut, så får man hoppas det blir bra i verkligheten också.
Gillar att man kör på gråa stolar, då kommer det inte se lika illa ut när den fylls till hälften mot Tingsryd.
Att man sitter närmare isen och att taket sänks för akustiken är också välbehövligt.

Tror det kommer bli bra. Det jag är orolig över har jag skrivit innan, och det är att det kommer kosta mer än det smakar, om vi är kvar i Hockeyallsvenskan.
Kommer sakna det gul,röd, blåa temat dock. Folk kan jiddra om diverse arenor hur de vill men Globen byggdes för oss.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar