Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ser lite Malmö Arena-esquet ut, och det är faktiskt en arena jag starkt gillar.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Ny arena?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om det ändå ska göras om, -Gör om, gör rätt.

Kolla på Timrå och HV:s arenor (tror jag) med ganska branta läktare, vilket ger känslan av att var nära isen.
Detta känns ju som att ha en löparbana emellan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13755
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Ny arena?

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-02-28 09:37:55 Om det ändå ska göras om, -Gör om, gör rätt.

Kolla på Timrå och HV:s arenor (tror jag) med ganska branta läktare, vilket ger känslan av att var nära isen.
Detta känns ju som att ha en löparbana emellan
Det är ju inte ens säkert att det blir det slutgiltiga valet. Det har varit snack om platser ända nere vid sargen.
Just Timrås arena ogillar jag skarpt. Malmö är fint.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-02-28 09:37:55 Om det ändå ska göras om, -Gör om, gör rätt.

Kolla på Timrå och HV:s arenor (tror jag) med ganska branta läktare, vilket ger känslan av att var nära isen.
Detta känns ju som att ha en löparbana emellan
Den tragiska sanningen är nog att det inte går att göra mer branta läktare. Globen är konstruerad på ett felaktigt sätt från början. Det är bara hoppas att det blir så bra som möjligt efter vad som är möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Ny arena?

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2022-03-01 09:52:16
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-02-28 09:37:55 Om det ändå ska göras om, -Gör om, gör rätt.

Kolla på Timrå och HV:s arenor (tror jag) med ganska branta läktare, vilket ger känslan av att var nära isen.
Detta känns ju som att ha en löparbana emellan
Den tragiska sanningen är nog att det inte går att göra mer branta läktare. Globen är konstruerad på ett felaktigt sätt från början. Det är bara hoppas att det blir så bra som möjligt efter vad som är möjligt.
Spelar ingen roll hur de tänkt bygga om Globen, arenan är ingen hockeyarena.
Kunde lika gärna sätt upp ett tak på Stockholms Stadion och placera publiken Fondläktaren.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Ny arena?

Inlägg av Buford »

Per-Allan skrev: 2022-03-03 21:48:09
Mattias_87 skrev: 2022-03-01 09:52:16
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-02-28 09:37:55 Om det ändå ska göras om, -Gör om, gör rätt.

Kolla på Timrå och HV:s arenor (tror jag) med ganska branta läktare, vilket ger känslan av att var nära isen.
Detta känns ju som att ha en löparbana emellan
Den tragiska sanningen är nog att det inte går att göra mer branta läktare. Globen är konstruerad på ett felaktigt sätt från början. Det är bara hoppas att det blir så bra som möjligt efter vad som är möjligt.
Spelar ingen roll hur de tänkt bygga om Globen, arenan är ingen hockeyarena.
Kunde lika gärna sätt upp ett tak på Stockholms Stadion och placera publiken Fondläktaren.
Ja, eller valfri uterink! Lär inte behövas något Globen i framtiden.

Ja, jag låter pessimistisk, men jag är så jävla grinig just nu..
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Andspe »

Jag hoppas fortfarande på ett plåttak alternativt kaklat tak så ljudvolymen kan skruvas upp :twisted:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
RomOchCola
Inlägg: 96
Blev medlem: 2019-01-05

Ny arena?

Inlägg av RomOchCola »

Helt personligt tycker jag Calgarys Sadledome är en drömlik arena, tight tak och en kurva med större sektion som gjord för en fet ståplats egentligen

Bild
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Ny arena?

Inlägg av Vikas »

Den enda chansen vi har till en ny arena är om vi på något sätt får tag på nån miljard och kan fixa det på egen hand. För Stockholms lokalpolitiker avskyr allt som har med hockey att göra.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

Ny arena?

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2022-03-06 18:39:14 Den enda chansen vi har till en ny arena är om vi på något sätt får tag på nån miljard och kan fixa det på egen hand. För Stockholms lokalpolitiker avskyr allt som har med hockey att göra.
I politikernas ögon har vi redan två arenor varav en byggdes relativt nyligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3112
Blev medlem: 2021-08-14

Ny arena?

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2022-03-07 05:36:29
Vikas skrev: 2022-03-06 18:39:14 Den enda chansen vi har till en ny arena är om vi på något sätt får tag på nån miljard och kan fixa det på egen hand. För Stockholms lokalpolitiker avskyr allt som har med hockey att göra.
I politikernas ögon har vi redan två arenor varav en byggdes relativt nyligen.
Haha så sant.
Praetori
Inlägg: 13755
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Ny arena?

Inlägg av Praetori »

Jag är ett stort fan av gamla hockeylador. Ni vet sådana där det kilar iväg råttor när man slår på strömbrytaren inför första ispasset och där "sittplats" innebär att man får ta ett sittunderlag från en back och där man får hörselskador på kortsidan när ett slagskott tar i plexit. Bygg en sån budgetlada fast som kan ta 10k så är jag nöjd tillsvidare. Sen kan man lägga krut på omklädningsrum och gym och dylikt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Ny arena är spännande, och ett måste för framtiden. Men den oroar mig också. Tänk om besökarna inte gillar den?
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Ny arena?

Inlägg av Per-Allan »

Vikas skrev: 2022-03-06 18:39:14 Den enda chansen vi har till en ny arena är om vi på något sätt får tag på nån miljard och kan fixa det på egen hand. För Stockholms lokalpolitiker avskyr allt som har med hockey att göra.
Cykelbanor etc går före allt som har med sport att göra. Och tyvärr har vi inte den stora påsen med skatte utjämning att ropa efter eftersom den kommer från 08 och dess kommuner.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Praetori
Inlägg: 13755
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Ny arena?

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2022-03-14 22:43:42
Vikas skrev: 2022-03-06 18:39:14 Den enda chansen vi har till en ny arena är om vi på något sätt får tag på nån miljard och kan fixa det på egen hand. För Stockholms lokalpolitiker avskyr allt som har med hockey att göra.
Cykelbanor etc går före allt som har med sport att göra. Och tyvärr har vi inte den stora påsen med skatte utjämning att ropa efter eftersom den kommer från 08 och dess kommuner.
Jag kan garantera att om de fick helt fritt spelrum så skulle de göra om hela söderledstunneln till cykelbana, riva essingeleden och låta trafiken åka runt via Strängnäs före de bygger en ny hockeyarena.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar