Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av Mäklaren »

"Köpa tuta". Hahaha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Ny arena?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:"Köpa tuta". Hahaha.
He he, den gode mäklaren har bra minne :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mäklaren skrev:"Köpa tuta". Hahaha.
He he, den gode mäklaren har bra minne :wink:
Tror egentligen Mäklaren har minne som en guldfisk, men kollar du föregående sida i den här tråden så återupplivas ditt gamla mästerverk... :mrgreen:
Bild
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Henke95 »

För att komma tillbaka till ämnet (och inte sväva bort totalt) skulle ni vilja se en totalrenovering av Elitseriens äldsta (men vackraste) arena, eller tycker ni att man borde bygga en helt ny arena? om så är fallet, vart skulle då AIK spela? Skulle vi fortfarande göra gemensam sak eller gå skilda vägar?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av Henke95 »

För att komma tillbaka till ämnet (som verkar ha svävat iväg fullständigt) vad anser ni om en totalrenovering av Elitseriens äldsta (men vackraste) arena? För nog krävs det en rejäl renovering, både publikkapaciteten och Hovet rent allmänt skulle behöva sig en rejäl upphottning. Eller är ett helt nytt arenabygge ett alternativ? Vart ska man i så fall spela och vart ska AIK spela? Ska man göra gemensam sak eller ska man gå skilda vägar?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Ny arena?

Inlägg av swallat »

nere vid Frihamnen, anledningen till att DIF fotboll ej bygde där var ju pga att området måste saneras men det berode ju på att man måste hålla en "levande" sak, gräs vid liv på platsen, med en hockeyarena borde det väll räcka med att gräva bort skiten det värsta, sanera snabbt och sedan smälla upp en helt ny fräsch arena i ett etage med ca 10-12 000 platser med rinkside "NHL" stuk och ståplats på ena hela kortsidan även om jag förespråkar ståplats med stolar eller någon form av platser likt Råsunda.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Ny arena?

Inlägg av Stulle »

swallat skrev:nere vid Frihamnen, anledningen till att DIF fotboll ej bygde där var ju pga att området måste saneras men det berode ju på att man måste hålla en "levande" sak, gräs vid liv på platsen, med en hockeyarena borde det väll räcka med att gräva bort skiten det värsta, sanera snabbt och sedan smälla upp en helt ny fräsch arena i ett etage med ca 10-12 000 platser med rinkside "NHL" stuk och ståplats på ena hela kortsidan även om jag förespråkar ståplats med stolar eller någon form av platser likt Råsunda.
Skulle inte fotbollsarenan ha konstgräs? Är jag ute och cyklar så tar jag på mig hjälmen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Ny arena?

Inlägg av sthlm1891 »

Stulle skrev:
swallat skrev:nere vid Frihamnen, anledningen till att DIF fotboll ej bygde där var ju pga att området måste saneras men det berode ju på att man måste hålla en "levande" sak, gräs vid liv på platsen, med en hockeyarena borde det väll räcka med att gräva bort skiten det värsta, sanera snabbt och sedan smälla upp en helt ny fräsch arena i ett etage med ca 10-12 000 platser med rinkside "NHL" stuk och ståplats på ena hela kortsidan även om jag förespråkar ståplats med stolar eller någon form av platser likt Råsunda.
Skulle inte fotbollsarenan ha konstgräs? Är jag ute och cyklar så tar jag på mig hjälmen.
Jo det är tanken med nuvarande arena ja men tror det var tänkt att vara vanligt gräs när det pratades om Loudden.
Det finns ju stora planer på hur hela området där ska byggas om och att få dit en arena i hockey och/eller fotboll tror jag skulle ge området ännu mer liv och rörelse och det året runt och skulle säkerligen bli en stark inkomstkälla för alla i området så det är en vinn vinn situation.
Nu vet jag dock inte om detta är möjligt men som sagt det känns ju väldigt lockande att ha hela Djurgårds familjen samlad på en och samma plats.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av AMMC »

swallat skrev:nere vid Frihamnen, anledningen till att DIF fotboll ej bygde där var ju pga att området måste saneras men det berode ju på att man måste hålla en "levande" sak, gräs vid liv på platsen, med en hockeyarena borde det väll räcka med att gräva bort skiten det värsta, sanera snabbt och sedan smälla upp en helt ny fräsch arena i ett etage med ca 10-12 000 platser med rinkside "NHL" stuk och ståplats på ena hela kortsidan även om jag förespråkar ståplats med stolar eller någon form av platser likt Råsunda.
Jag kan vara ute och cykla nu, men jag tror inte att jag är det. Men det bör vara så att eftersom det varit oljeindustri på platsen så måste marken saneras, punkt. Det lär inte ha något med gräset att göra överhuvudtaget utan snarare typ cancerframkallande kemikalier, oljespill och all möjlig annan skit som man inte vill ha i marken på en plats där människor ska finnas.
Användarvisningsbild
true-blue
Inlägg: 33
Blev medlem: 2009-11-19
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm

Re: Ny arena?

Inlägg av true-blue »

En egen arena vid Loudden/Frihamnen vore ju riktigt trevligt. Särskilt OM det skulle gå åt h-e med fotbollsarenan på ÖIP. Jag har egentligen inget emot att DIF huserar vid globen, men jag tycker absolut att åtminstone den ena av huvudsektionerna ska ha sin hemmaplan på Djurgården. Det känns naturligt på nåt sätt... :)
(Både Loudden och Östermalms IP ligger ju faktiskt på Djurgården, eller Norra Djurgården för att vara exakt.)

Hockeyarena på Loudden/Frihamnen har fö några av oss försökt avhandla i en äldre tråd: "Köpa Hovet?", går det att slå ihop de här trådarna till en enda "arenatråd"?

Hursomhelst, ang saneringen så måste det nog göras grundligt oavsett typ av arena.
Sen är väl frågan också om det fortfarande går att göra anspråk på den platsanvisningen som DIF fotboll fick där?

En ytterligare fråga är också om nuvarande styrelsen i DIF hockey har något intresse av att ens se sig för om de möjligheterna? Det verkade inte så förut iaf. Kanske har nåt med AEG-avtalet att göra...?

Men "Dödsstjärnan"-förslaget och de andra tidigare ritningarna är hursomhelst outstanding! :D
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av -daniel- »

Janne Ednertz skrev: I nästa säsongskortsnytt så tänkte jag berätta status på en eventuell ombyggnad av Hovet.
Någon som vet nåt mer?

EDIT: Stavar som en luden säl.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-10-19 07:36:08, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Ny arena?

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:
Janne Ednertz skrev: I nästa säsongskortsnytt så tänkte jag berätta status på en eventuell ombyggnad av Hovet.
Något som vet nåt mer?
Låter onekligen spännande..
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Ny arena?

Inlägg av sthlm1891 »

Sjöwall skrev:
-daniel- skrev:
Janne Ednertz skrev: I nästa säsongskortsnytt så tänkte jag berätta status på en eventuell ombyggnad av Hovet.
Något som vet nåt mer?
Låter onekligen spännande..
Verkligen spännande, även om jag helst ser oss äga en egen arena där alla inktäer går direkt tillbaka i egen ficka
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Ny arena?

Inlägg av SirDIFalot »

sthlm1891 skrev:
Sjöwall skrev:
-daniel- skrev:
Janne Ednertz skrev: I nästa säsongskortsnytt så tänkte jag berätta status på en eventuell ombyggnad av Hovet.
Något som vet nåt mer?
Låter onekligen spännande..
Verkligen spännande, även om jag helst ser oss äga en egen arena där alla inktäer går direkt tillbaka i egen ficka
Fotbollen har jobbat för det i typ ett sekel, men känns ändå låååångt ifrån att nå sitt mål. Men ändå känns dom sjukt längre fram än hockeyn i den frågan.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Ny arena?

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:
sthlm1891 skrev:
Sjöwall skrev:
-daniel- skrev:
Janne Ednertz skrev: I nästa säsongskortsnytt så tänkte jag berätta status på en eventuell ombyggnad av Hovet.
Något som vet nåt mer?
Låter onekligen spännande..
Verkligen spännande, även om jag helst ser oss äga en egen arena där alla inktäer går direkt tillbaka i egen ficka
Fotbollen har jobbat för det i typ ett sekel, men känns ändå låååångt ifrån att nå sitt mål. Men ändå känns dom sjukt längre fram än hockeyn i den frågan.
Sant, problemet med fotbollen är att vi vill ha arenan där det är krångligt att få tillstånd osv plus att politikerna satt käppar i hjulet överallt.
Jag tror dock att hockeyn skulle kunna få till något på Loudden nu när det ska bli ett helt nytt område där, visst det ska väntas på att saneras osv men under den tiden har dem tid att fixa med finansiering och liknande, tror fullt ut på Loudden.
Skriv svar