NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Zephyrox skrev:Ojdå så hur bra jag är på att slåss avgör om fighten i NHL var pinsam eller inte.

Skitsamma, dom kanske slåss jättemanligt FÖR ATT VARA PÅ IS men för mig känns det ungefär lika meningsfullt som att peka finger med boxningshandskar.

Missförstå mig inte, jag älskar att se folk slå varandra blodiga. Men då tittar jag på MMA..



Sent from my iPhone using Tapatalk
Just det. Men det finns bara positiva effekter med att kombinera fajter med hockey, dels sparar man som åskådare tid (behöver bara åka till ett event), dessutom är det klimatsmart.

Sen kan jag tycka att det är lite charmigt med lite Hockey mellan fajterna, så man kan sitta och småprata lite och dricka lite öl och så. Bara fajter kan bli lite långtråkigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: NHL

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:
Zephyrox skrev:Ojdå så hur bra jag är på att slåss avgör om fighten i NHL var pinsam eller inte.

Skitsamma, dom kanske slåss jättemanligt FÖR ATT VARA PÅ IS men för mig känns det ungefär lika meningsfullt som att peka finger med boxningshandskar.

Missförstå mig inte, jag älskar att se folk slå varandra blodiga. Men då tittar jag på MMA..



Sent from my iPhone using Tapatalk
Just det. Men det finns bara positiva effekter med att kombinera fajter med hockey, dels sparar man som åskådare tid (behöver bara åka till ett event), dessutom är det klimatsmart.

Sen kan jag tycka att det är lite charmigt med lite Hockey mellan fajterna, så man kan sitta och småprata lite och dricka lite öl och så. Bara fajter kan bli lite långtråkigt.
Att se spelare fajtas i spelet genom att jaga och proppa varandra och kriga om pucken och om spelet, det är fajter jag uppskattar och älskar. Att propagera för att det ska boxas på isen är tamejfan inte sunt. Vad fan har det med sporten att göra? Det finns troligtvis en tydlig bokstavskombo bakom de som inte kan tygla sig. De andra agerar säkerligen på order från tränaren. "Get out there and punch someone in the face.." för att bryta ett momentum hos motståndet kanske.

Hur som helst. Så fort jättebäbisarna börjar veva byter jag kanal.

Ur ett "underhållningsperspektiv" ser jag "nyttan" av det - vissa i publiken gillar att se slagsmål. De tycker kanske att den biten är viktigare än sporten i sig. Och det säljer. Fine. Fortfarande efterblivet (min åsikt).

Så. När det börjar vevas i svensk hockey byter jag också kanal.

När två grymt spelskickliga lag möts i NHL är det ren 100%ig hockeyporr som bjuds. Rent spel och skicklighet - INGA slagsmål. Bra skit! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Haha, är det sunt att jaga en puck helt i onödan då? Har svårt att se hur det bidrar till en bättre värld. Tror inte man får ut så mycket av att fundera på var som kan anses vettigt eller inte i det här sammanhanget.

Själv stänger jag av när det inte förkommer känslor och "gurgel" i matcher (som inte DIF spelar i..), då jag jag helt enkelt tycker att hockey är mindre intressant utan dessa ingridienser. Utan den spänningen kan jag lika gärna läsa resultatet i en tabell.

Vad som "hör hemma" eller inte är väldigt diskutabelt och frågan är vem som avgör det. Det finns stora kulturella skillnader också. Det som kommer naturligt och det som fansen och spelarna gillar, borde rimligen som grundregel anses höra hemma i spelet, kan jag tycka. Det bör alltså inte finnas någon "överstepräst" som avgör det åt oss.

Just nu är fajter i NHL i någon sorts gråzon, det är ju inte tillåtet per se, då man faktiskt får en 5-minuters utvisning för det. Men det är heller inte tokförbjudet, som exempelvis att använda klubban mot en motspelare. Jag gillar det, det är perfekt när vi människor får använda vår överlägsna fingertoppskänsla och anpassa oss till vår omgivnings förväntningar. Det reflemässiga / automatiska straffsystem vi har i vår svenska hockey går helt emot det. Det, om något, är inte sunt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: NHL

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Haha, är det sunt att jaga en puck helt i onödan då? Har svårt att se hur det bidrar till en bättre värld. Tror inte man får ut så mycket av att fundera på var som kan anses vettigt eller inte i det här sammanhanget.

Själv stänger jag av när det inte förkommer känslor och "gurgel" i matcher (som inte DIF spelar i..), då jag jag helt enkelt tycker att hockey är mindre intressant utan dessa ingridienser. Utan den spänningen kan jag lika gärna läsa resultatet i en tabell.

Vad som "hör hemma" eller inte är väldigt diskutabelt och frågan är vem som avgör det. Det finns stora kulturella skillnader också. Det som kommer naturligt och det som fansen och spelarna gillar, borde rimligen som grundregel anses höra hemma i spelet, kan jag tycka. Det bör alltså inte finnas någon "överstepräst" som avgör det åt oss.

Just nu är fajter i NHL i någon sorts gråzon, det är ju inte tillåtet per se, då man faktiskt får en 5-minuters utvisning för det. Men det är heller inte tokförbjudet, som exempelvis att använda klubban mot en motspelare. Jag gillar det, det är perfekt när vi människor får använda vår överlägsna fingertoppskänsla och anpassa oss till vår omgivnings förväntningar. Det reflemässiga / automatiska straffsystem vi har i vår svenska hockey går helt emot det. Det, om något, är inte sunt.
Gurgel och lite skuff är en sak. När två greppat varandra i haklappen och påbörjat lätt misshandel - då är råttet mågat för min del.

Att jaga puck är dessutom spelets fundament och svårt att förhandla bort.

I NHL har de väl alltid slagits och det kan sägas vara en del av "kulturen" men det är så jävla dumt och så destruktivt för spelet att den kulturen bör rivas ner och ersättas.

Aja, vi är alla olika och vi roas av olika saker. Jag roas av spelvändningar och slagskott i krysset. Jag roas av tunga tacklingar och öppnande passningar. Jag roas inte av dumhuvuden som slåss med knytnävarna. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Ok, men man ska nog inte använda sig av juridiska begrepp som misshandel när det uppenbarligen inte är det på grund av samtycke, lika lite som det är tal om misshandel vid självförsvar osv.

Jag anser nog att det är mer destruktivt för vår fysiska sport att de inte får finnas en ventil för spelare som behöver det, och jag kan rabbla upp flera mycket kända stjärnspelare som delar den synen.

Återigen förstår jag inte riktigt vad problemet är här i sverige.. Vi har lag som kommer undan med att sjunga om toa-rollar i TV, men två gentlemen får under inga som helst omständigheter göra upp i samtycke på det ärligaste sättet som idag är känt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: NHL

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Ok, men man ska nog inte använda sig av juridiska begrepp som misshandel när det uppenbarligen inte är det på grund av samtycke, lika lite som det är tal om misshandel vid självförsvar osv.

Jag anser nog att det är mer destruktivt för vår fysiska sport att de inte får finnas en ventil för spelare som behöver det, och jag kan rabbla upp flera mycket kända stjärnspelare som delar den synen.

Återigen förstår jag inte riktigt vad problemet är här i sverige.. Vi har lag som kommer undan med att sjunga om toa-rollar i TV, men två gentlemen får under inga som helst omständigheter göra upp i samtycke på det ärligaste sättet som idag är känt.
Det är ju alltid en part som startar ett bråk (oftast) så att det sker med båda parters samtycke är väl lite vingligt att påstå. Jag ser det mer som att en kille startar en fajt och den andre försvarar sig. Visst, ibland bestämmer de sig "C'mon, lets go!" men oftast är det ju en dåre som ska börja svinga IQbefriade händer helt utan samtycke från utvald motpart.

Att de ska behöva en ventil att öppna är förståeligt men det ska, för ett proffs, gå att låta ångan löpa utan att slå någon på käften för det.

Tacklingar och över lag rätt så hårt spel mot kropp i spelet/sporten är en sak, det är ett måste att spelarna ska få dunka på varandra med tacklingar.

Och att gentlemen ska göra upp. Vafan, de kastar ju ibland handskarna 2 sek efter första nedsläpp. Vad är det för psykfall? Det handlar inte om ära. Det handlar om killar med för liten hjärna och för många bokstäver i kombination som inte kan hantera motgång/etc.

Slagsmål hör inte hemma i sporten. Lika lite som blind-side hits, Checking to the head och annat sjukt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Någa punkter

* Spelare som fajtas för laget på isen är i regel väldigt omtyckta team players av lagkamrater och synnerligen ödjmuka personer som alltid ställer upp (Ja, enskilda undantag finns, no shit). Youtuba lite i ämnet och lyssna gärna på Sundins sommarprat, så kanske vi kan sluta prata nedlåtande om vissa typer rollspelare.

* Om 199 av 200 spelare och en stor majoritet av fansen uppskattar fajter, så känns det oerhört märkligt att påstå att det inte "hör hemma". Gör man det så har man en konstig syn på samhället kan jag tycka.

* I de mycket få fall där det inte är tal om samtycke i en fajt, blir straffen ohyggligt höga. Ta T. Bertuzzi som exempel. Jag har aldrig stött på någon som sagt något positivt om dylika incidenter, de är få och de är inte representativa för fajter som fenomen över huvud taget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: NHL

Inlägg av minalman »

Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
Nu blev det fel!
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: NHL

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
Nu blev det fel!
Nu har jag dubbelkollat mitt inlägg flera gånger, men fattar inte vad som är fel?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
Nu blev det fel!
Nu har jag dubbelkollat mitt inlägg flera gånger, men fattar inte vad som är fel?
Jacob Josefson blev Jacobson.
Expert.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
Nu blev det fel!
Nu har jag dubbelkollat mitt inlägg flera gånger, men fattar inte vad som är fel?
Är det inte Josefsons comeback?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: NHL

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Devils - Rangers uppskjutet pga sol i ögonen. Mycket ska man vara med om!
Ser fram emot Jacobsons comeback!
Nu blev det fel!
Nu har jag dubbelkollat mitt inlägg flera gånger, men fattar inte vad som är fel?
Jacob Josefson blev Jacobson.
:-) :-)
Ville spara tangent-tryck!
Edit: jag var helt fokuserad på att inte skriva Josefson med två "s". Och så blev det fiasko ändå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: NHL

Inlägg av 1962FenderStrat »

Gabbes kedja med MacKinnon och Parenteu är glödheta. Avs kör över Sabres i detta nu.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Mycket saftiga trejder i NHL just nu.
Spela fult
Skriv svar