NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av pulverapa »

Vancouver kommer bli ett bottengäng i takt med att Sedinarna blir sämre och sämre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Vancouver kommer bli ett bottengäng i takt med att Sedinarna blir sämre och sämre.
Följdfrågan lyder då, gör det nåt?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: Sv: NHL

Inlägg av 4.9.5 »

pulverapa skrev:Vancouver kommer bli ett bottengäng i takt med att Sedinarna blir sämre och sämre.
Hur länge orkar Sedin spela i Canucks innan dom byter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

4.9.5 skrev:
pulverapa skrev:Vancouver kommer bli ett bottengäng i takt med att Sedinarna blir sämre och sämre.
Hur länge orkar Sedin spela i Canucks innan dom byter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Vill dom inte göra det så var det nog dumt att förlänga sitt kontrakt nyligen. Svårt att "byta" så fort man vill när man är under kontrakt i NHL. Efter deras senaste säsonger så är det nog få lag som är villig att lägga $14-15M av sin budget på Sedinarna som dessutom har term på kontraktet.
Expert.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: NHL

Inlägg av 4.9.5 »

På tal om Canucks, deras supportrar är några år efter Kolla in denna tweet av @MadelnCanada:

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av medu82 »

Visst Thornton har aldrig vunnit någon SC MEN att Ekeliw tycker att han alltid gör fiasko i slutspelet med 100pts på 132 matcher?!
Det kan man väl för FAN inte kalla fiasko?
Visst -27 men det har ju pratats om förut att det är överskattat...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

medu82 skrev:Visst Thornton har aldrig vunnit någon SC MEN att Ekeliw tycker att han alltid gör fiasko i slutspelet med 100pts på 132 matcher?!
Det kan man väl för FAN inte kalla fiasko?
Visst -27 men det har ju pratats om förut att det är överskattat...
Ja, att San Jose skulle vara chokers är väl en liten myt. Visst, dom har inte vunnit. Men det är väl laget som har varit "närmast" flest gånger senaste decenniet. Bara för att man inte gått hela vägen har man stjärnor som sviker när det gäller osv... njae.
Expert.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av medu82 »

SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:Visst Thornton har aldrig vunnit någon SC MEN att Ekeliw tycker att han alltid gör fiasko i slutspelet med 100pts på 132 matcher?!
Det kan man väl för FAN inte kalla fiasko?
Visst -27 men det har ju pratats om förut att det är överskattat...
Ja, att San Jose skulle vara chokers är väl en liten myt. Visst, dom har inte vunnit. Men det är väl laget som har varit "närmast" flest gånger senaste decenniet. Bara för att man inte gått hela vägen har man stjärnor som sviker när det gäller osv... njae.
Jo exakt...
Inte för att man har haft så stort förtroende för aftonbladets "experter" innan... Men där sjönk de ännu mera :)
100pts på 132 matcher e fan bra i slutspelet!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av Caveman »

Men där har dom rätt Thornton är en förlorare och han dra mer sig resten laget, detta har han bevisat år efter år. Varför tror ni att Boston log så när dom blev av med honom, det är Fakta, Thornton är kass.

EHHH, bara för man inte gått hela vägen, det är precis det handlar om och har man Thornton i laget så får man räkna med att laget viker ner sig år ut & in.

(jag räknar inte med att SirDIFalot ska förstå detta)
Senast redigerad av Caveman den 2014-05-08 01:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av Caveman »

medu82 skrev:
SirDIFalot skrev:
medu82 skrev:Visst Thornton har aldrig vunnit någon SC MEN att Ekeliw tycker att han alltid gör fiasko i slutspelet med 100pts på 132 matcher?!
Det kan man väl för FAN inte kalla fiasko?
Visst -27 men det har ju pratats om förut att det är överskattat...
Ja, att San Jose skulle vara chokers är väl en liten myt. Visst, dom har inte vunnit. Men det är väl laget som har varit "närmast" flest gånger senaste decenniet. Bara för att man inte gått hela vägen har man stjärnor som sviker när det gäller osv... njae.
Jo exakt...
Inte för att man har haft så stort förtroende för aftonbladets "experter" innan... Men där sjönk de ännu mera :)
100pts på 132 matcher e fan bra i slutspelet!
Det handlar väl för fan inte om poängen i ett slutspel, det handlar om att vinna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Men där har dom rätt Thornton är en förlorare och han dra mer sig resten laget, detta har han bevisat år efter år. Varför tror ni att Boston log så när dom blev av med honom, det är Fakta, Thornton är kass.

EHHH, bara för man inte gått hela vägen, det är precis det handlar om och har man Thornton i laget så får man räkna med att laget viker ner sig år ut & in.

(jag räknar inte med att SirDIFalot ska förstå detta)
Är alla stora offensiva spelare som inte vunnit Stanley Cup "kassa" och spelare som "viker ner sig" och drar ner hela laget? Tänker på Jeremy Roenick och Paul Kariya exempelvis.
Expert.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL

Inlägg av Djurgårn »

Att kalla Joe Thornton för en förlorare känns inte riktigt rätt tycker jag. Det är inte enbart Thorntons fel att San Jose inte har gått hela vägen. Dock är jag inget större fan av Thornton då han tidsvis ser väldigt ointresserad ut på isen och uppvisar ganska dåligt kroppsspråk emellanåt och bör således inte vara kapten.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: NHL

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lee Harvey Oswald skrev:
pulverapa skrev:Vancouver kommer bli ett bottengäng i takt med att Sedinarna blir sämre och sämre.
Följdfrågan lyder då, gör det nåt?
Hahaha, nej... :D
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Henrik Lundqvist alltså. Galet bra inatt och vilken vinnarskalle han besitter.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av medu82 »

Börjar tröttna på Pens impotens i slutspelet...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar