NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 11/12

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Suger ju med bara Viasat ändå, de visar ju bara några matcher i veckan. Eller om man vänder på det - man missar ju hur många matcher som helst i veckan.

ESPN360 förra säsongen var underbart. Alla matcher, och man kunde svappa över till den som var mest spännande för stunden. Åhhhh... Blir så jävla förbannad.

Missar jag Zibbes debut, mot Detroit, börjar jag grina. 8)
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 11/12

Inlägg av Kentta »

Engqvist kallas upp från Hamilton.. http://canadiens.nhl.com/club/l_fr/news.htm?id=594683
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 11/12

Inlägg av -daniel- »

Rätt schysst tempo i Rangers vs LA Kings matchen i Globen i kväll. Inge vidare skönspel, men spelarna ger verkligen allt i alla moment i matchen (jämfört med hur det ibland ser ut i vårt kära Djurgården).
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: NHL 11/12

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Rätt schysst tempo i Rangers vs LA Kings matchen i Globen i kväll. Inge vidare skönspel, men spelarna ger verkligen allt i alla moment i matchen (jämfört med hur det ibland ser ut i vårt kära Djurgården).
Jaa, det där var underhållning det och precis som du säger, utan att det var nåt skönspel.
Alla är lite bättre i varje enskilt moment och framför allt åker man alltid i ett vädersträck med puck, norr ut!
Inte mycket burskydd, vända runt, vänta in, droppa, lämna över...

Tror att min devis -En tråkig hockeymatch är alltid roligare än en halvtråkig fotbollsmatch kommer från att mestadels ha sett NHL-matcher.
Ska man vara riktigt ärlig så är ju en tråkig dålig ES-match lika trist som DIF-TFF på stadion
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 11/12

Inlägg av -daniel- »

Ja, men sen bidrar den mindre isytan definitivt till känslan av att allt går fortare där borta. Jag börjar nog mer och mer förespråka att gå över till det formatet även här...
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: NHL 11/12

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Ja, men sen bidrar den mindre isytan definitivt till känslan av att allt går fortare där borta. Jag börjar nog mer och mer förespråka att gå över till det formatet även här...
Inte så jävlans positiv till det själv... Men då gillar jag ju att de spelar hockey i tre zoner. Med liten rink blir ju mittzon som i handboll. Ointressant. Men jag kan ha fel. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 11/12

Inlägg av Struten »

Som vissa här kanske redan förstått så tycker jag det är kul med formationer/uppställningar. Har dragit detta ett steg till och kört mina femmor på varje lag i NHL. Har ställt upp lagen så som jag vill/tror se dem under en hel säsong och inte bara premiären.

Dessa uppställningar har jag gjort med tanken på vad jag själv skulle vilja se och vad jag tror att tränaren ställer upp. Resultatet har blivit en blandning av dem två dragen. Det är ju inte alltid man kommmer överens med tränarn :wink:

Ha överseende med att vissa lag har jag gjort innan deras sista gallringar så några namn kan ligga fel gentemot verkligheten och att jag inte kan allas styrkor så har fått gå på vad som står på internet. Kör utan speciell ordning och håll utkik efter ditt favoritlag :)

Anaheim Ducks

#1 Bobby Ryan - Ryan Getzlaf - Corey Perry
#2 Jason Blake - Saku Koivu - Teemu Selänne
#3 Matt Beleskey- Andrew Cogliano - Andrew Gordon
#4 Brian McGrattan - Brandon McMillan - George Parros

#1 Lubomir Visnovsky - Toni Lydman
#2 Cam Fowler - Francois Beauchemin
#3 Luca Sbisa - Kurtis Foster
Extrabackar: Matt Smaby, Sheldon Brookbank

Kommentar: Lever på den fruktade förstakedjan som tillför tyngd, finess och poäng. Måste vara top 3 bland NHL:s bästa kedjor. Är inte minst farliga i PP där Visnovsky härjar på blålinjen. Överlag är ett bra lag som ska ta sig till slutspel.

Edmonton Oilers

#1 Ryan Smyth - Shawn Horcoff - Ales Hemsky
#2 Taylor Hall - Ryan Nugent-Hopkins - Jordan Eberle
#3 Magnus Pääjärvi - Anton Lander - Linus Omark
#4 Ben Eager - Eric Belanger - Ryan Jones

#1 Ryan Whitney - Tom Gilbert
#2 Ladislav Smid - Cam Barker
#3 Theo Peckham - Andy Sutton
Extrabackar:

Kommentar: Tror Edmonton är det enda laget som jag skulle kunna göra om i alla kedjor. Finns frågetecken i varenda en. Är Anton Lander redo för NHL? Har Smyth och Horcoff fortfarande kvar rivet? Belanger är väl för bra för en 4:e kedja? Hur klarar sig ungdomskedjan med draftettan RNH i spetsen? Det har sett bra ut på försäsongen men vem vet när det riktiga drar igång. Backsidan är stabil med bra spelare både defensivt och offensivt.

Ottawa Senators

#1 Milan Michalek - Jason Spezza - Daniel Alfredsson
#2 Nick Foligno - Peter Regin - Nikita Filatov
#3 Chris Neil - Stéphane Da Costa - Bobby Butler
#4 Zack Smith - Zenon Konopka - Erik Condra

#1 Chris Philips - Erik Karlsson
#2 Sergei Gonchar - Filip Kuba
#3 Matt Carkner - Brian Lee
Extrabackar: Jared Cowen, David Rundblad

Kommentar: Ingen Zibanejad? Nej, jag hoppas och tror att största delen av hans säsong kommer att spenderas i DIF (hjärtat talar). Annars en svag uppställning där Alfie och Spezza får dra ett tungt lass igen. Blir någon av dem skadad ser det inte bra ut för Sens. För deras skull får man hoppas att deras PP blir en succé med Erik Karlsson i spetsen. Ska de bli ett slutspel måste flera av lagets yngre höja sig ett par snäpp. Filatov tänker jag på mest i den meningen. Finns mycket talang i honom.

Colorado Avalanche

#1 Gabriel Landeskog - Matt Duchene - Milan Hejduk
#2 Peter Mueller - Paul Stastny - David Jones
#3 Brandon Yip - Ryan O'Reilly - Chuck Kobasew
#4 Cody McLeod - Jay McClement - Kevin Porter

#1 Jan Hejda - Erik Johnson
#2 Kyle Quincey - Ryan Wilson
#3 Shane O'Brien - Matt Hunwick
Extrabackar: Kyle Cumiskey, Ryan O'Byrne

Kommentar: Ger Gabriel chansen i första kedjan som skulle kunna bli en succé tror jag. Stastny var bra förra året och förhoppningsvis kunna hitta en kemi med Mueller som kan växa under året. Hårda backar som är starka i kroppen och kan sänka flera motståndare till isen. Gillar ni tacklingar håll koll på Ryan Wilson.

Nashville Predators

#1 Sergei Kostitsyn - Mike Fisher - Patric Hörnqvist
#2 Colin Wilson - David Legwand - Martin Erat
#3 Niclas Bergfors - Cal O'Reilly - Jordin Tootoo
#4 Jerred Smithson - Nick Spaling - Zach Stortini

#1 Ryan Suter - Shea Weber
#2 Francis Bouillon - Kevin Klein
#3 Jack Hillen - Janthon Blum
Extrabackar: Mattias Ekholm. Teemu Lakso

Kommentar: Gör Nashville mål i år är det i powerplay det kommer göras med hårdskjutande Weber i farten och Hörnqvist framför mål. F.ö. ligans bästa backpar i Suter och Weber. Kommer inte på några andra som är i deras niva vad gäller samspel mellan back-back. Poängen kommer säkerligen att fördelas jämt över två/tre kedjor och om deras första lina kan hitta tillbaka till förra säsongens spel där dem var oerhört heta stundtals samtidigt som Pekka Rinne behåller sin form så blir det riverdance i slutspelsform.

Pittsburgh Penguins

#1 James Neal - Sidney Crosby - Pascal Dupuis
#2 Chris Kunitz - Evgeni Malkin - Steve Sullivan
#3 Mark Letestu - Jordan Staal - Tyler Kennedy
#4 Matt Cooke - Craig Adams - Arron Asham

#1 Brooks Orpik - Kris Letang
#2 Paul Martin - Zbynek Michalek
#3 Ben Lovejoy - Matt Niskanen
Extraback: Deryk Engelland

Kommentar: Håller sig de två storstjärnorna i form och kommer tillbaka från skador snabbt så blir pingvinerna att räkna med i år. Har en bra bredd och styrka bland forwards. Var beredd på att det kommer delas ut smällar, och troligen avstängningar när 4:e kedjan är ute på isen.

New Jersey Devils

#1 Zach Parise - Travis Zajac - Dianius Zubrus
#2 Ilya Kovalchuk - Patrik Elias - Mattias Tedenby
#3 Petr Sykora - Jacob Josefson - David Clarkson
#4 Eric Boulton - Rod Pelley - Nick Palmieri

#1 Anton Volchenkov - Andy Greene
#2 Henrik Tallinder - Adam Larsson
#3 Bryce Salvador - Mark Fayne
Extrabackar: Mark Fraser, Anton Strålman

Kommentar: Parise är tillbaka och jag tror att Devils går långt i år. Man har två offensiva kedjor med potential att skrapa ihop massor med poäng. Inte minst i PP där Adam Larsson ger dem en slagkraft som inte fanns förra året. Är fullt tänkbart att byta plats på första och andra backparet men vet inte än huruvida Larsson klarar sig mot de stora gubbarna. Roligt att se blir det iaf när djävlarna spelar.

New York Islanders

#1 Michael Grabner - John Tavares - Kyle Okposo
#2 Matt Moulson - Frans Nielsen - P.A Parenteau
#3 Blake Comeau - Marty Reasoner - Brian Rolston
#4 Jay Pandolfo - Josh Bailey - Nino Niederreiter

#1 Mark Streit - Milan Jurcina
#2 Mark Eaton - Andrew MacDonald
#3 Mike Mottau - Travis Hamonic
Extrabackar: Dylan Reese, Steve Staios

Kommentar: Kyle Okposo är tillbaka eter att ha missat halva förra säsongen och där har Islanders poäng att knapra ihop. Imponerad av Tavares i fjol då han gjorde 67 poäng på 79 matcher. Med Okposo och grabner bredvid sig finns det en fruktad trio i New York med en massa potential. Har ett par intressanta spelare i Grabner, Moulson, Niederreiter, Hamonic och Parentau. Ge detta lag lite kött på benen och det kommer vankas slutspels korvar i "Coliseum" om något år.

Philadelphia Flyers

#1 James van Riemsdyk - Daniel Brière - Jaromir Jagr
#2 Scott Hartnell - Claude Giroux - Jakub Voracek
#3 Andreas Nödl - Brayden Schenn - Wayne Simmonds
#4 Jody Shelley - Sean Couturier - Maxime Talbot

#1 Chris Pronger - Kimmo Timonen
#2 Andrej Meszaros - Braydon Coburn
#3 Matt Carle - Andreas Lilja
Extraback: Oskars Bartulis

Kommentar: Brière får ta över som första center nu när Richards och Carter försvunnit. Man tappade mycket offensiv kraft där. Nya namn ar tagits in och det ska bli kul att se om dessa kan få det att gå ihop. Jagr är med i matchen igen och har sett riktigt bra ut på försäsongen. Philly ser starkare ut defensivt nu när Bryzgalov står i kassen framför stora, tuffa backar.

Winnipeg Jets

#1 Andrew Ladd - Nikolai Antropov - Blake Wheeler
#2 Evadner Kane - Alexander Burmistrov - Eric Fehr
#3 Jim Slater - Kyle Wellwood - Bryan Little
#4 Tanner Glass - Patrice Cormier - Chris Thorburn

#1 Tobias Enström - Dustin Byfuglien
#2 Ron Hainsey - Zack Bogosian
#3 Johnny Oduya - Mark Stuart
Extrabackar: Randy Jones, Derek Meech

Kommentar: I ny form är Jets tillbaka med en fin bredd på backsidan där dem blir farliga i numerära överlägen. Framåt förlitar jag mig på Blake Wheeler som måste producera. Intressant 2:a kedja som har potential att lysa. Går efter min teori med att försöka få in en mördarkedja i varje lag och har fått in en bra i detta lag.

Calgary Flames

#1 Alex Tanguay - Olli Jokinen - Jarome Iginla
#2 Niklas Hagman - Brendan Morrison - Rene Bourque
#3 Mikael Backlund - Matt Stajan - Lee Stempniak
#4 David Moss - Curtis Glencross - Tom Kostopoulos

#1 Jay Bouwmeester - Cory Sarich
#2 Mark Giordano - Anton Babchuk
#3 Scott Hannan - Brett Carson
Extraback: Chris Butler

Kommentar: När jag ser denna uppställning ser jag ett överraskande fint djup i anfallet. De tre första linorna har en bra chans att visa sig på poängtavlan. Litet frågetecken kring Morrison. Står han sig bra i en andra kedja fortfarande? Glencross skulle jag vilja ha någon annanstans då han är för bra för 4:e kedjan. Ge han andra kedjekamrater under matchen så är jag nöjd. Backsidan ser okej ut, inte mer. Sticker inte ut någonstans jämfört med andra lag.

Minnesota Wild

#1 Dany Heatley - Mikko Koivu - Cal Clutterbuck
#2 Guillaume Latendresse - Kyle Brodziak - Devin Setoguchi
#3 Darrol Powe - Matt Cullen - Pierre-Marc Bouchard
#4 Matt Kassian - Eric Nystrom - Brad Staubitz

#1 Nick Schultz - Marek Zidlicky
#2 Mike Lundin - Greg Zanon
#3 Clayton Stoner - Marco Scandellla
Extrabackar: Justin Falk, Jared Spurgeon

Kommentar: Efter Gaboriks byte till Rangers så har Wild saknat en giftig sniper. Tar inte ifrån Havlat någonting men nu har man Dany Heatley i laget och det tillför en till nivå i deras spel. Om nu Dany hittar tillbaka till sin vanliga kapacitet efter en något misslyckad säsong i Sjarks. Roligt för Koivu som nu kanske får ett större erkännande som NHL stjärna ifall samarbetet dem två emellan funkar. Minus till backsidan där det saknas spets även om Zanon är en liten personlig favorit. Behöver nog inte säga så mycket mer än att om Heatley gör sitt, kommer det gå bra för Minnesota. Bättre än senaste säsonger iaf. Något osäker bara på vem som går först mellan Cullen och Brodziak.

Dallas Stars

#1 Brendan Morrow - Mike Ribiero - Loui Eriksson
#2 Jamie Benn - Vernon Fiddler - Michael Ryder
#3 Steve Ott - Tom Wandell - Radek Dvorak
#4 Krystofer Barch - Toby Petersen - Adam Burish

#1 Nicklas Grossman - Stephane Robidas
#2 Alex Goligoski - Mark Fistric
#3 Trevor Daley - Adam Pardy
Extrabackar: Sheldon Souray, Philip Larsen

Kommentar: Aj aj aj, detta ser inte alltför bra ut. Ett svagt centerled och ingen riktig spets bland forwards. Eriksson gjorde bra ifrån sig med Richards och måste nu visa att han klarar sig utan de fina passningarna. Har mina tvivel på Ribiero men första femman fungerar för mig. Jamie Benn såg skitbra (!) ut förra året. Förväntningarna stiger ytterligare detta år och undrar om han kan fortsätta med sin fina poängskörd. Hur som helst så måste han visa framfötterna framför ett bra led av backar.

Chicago Blackhawks

#1 Andrew Brunette - Jonathan Toews - Patrick Sharp
#2 Viktor Stålberg - Patrick Kane - Marian Hossa
#3 Bryan Bickell - Michael Frolik - Rostislav Olesz
#4 Daniel Carcillo - Dave Bolland - Jamal Mayers

#1 Duncan Keith - Brent Seabrook
#2 Niklas Hjalmarsson - Steve Montador
#3 Nick Leddy - Sean O'Donnell
Extraback: Sami Lepistö

Kommentar: Stark offensiv där Kane sadlar om till centerposition. De två första kedjorna blir farliga och man har en av ligans bästa tvåvägs backar i Duncan Keith. Vetefan hur jag skulle göra med Bolland så han fick styra i 4:e kedjan. Han är egentligen bättre än så och kommer såklart att husera med andra lagkamrater under säsongen. Slutspel? Jadå.

Boston Bruins

#1 Brad Marchand - Patrice Bergeron - Nathan Horton
#2 Milan Lucic - David Krejci - Rich Peverley
#3 Daniel Paillé - Tyler Seguin - Benoit Pouliot
#4 Gregory Campbell - Chris Kelly - Shawn Thornton

#1 Zdeno Chara - Johnny Boychuk
#2 Dennis Seidenberg - Joe Corvo
#3 Andrew Ference - Adam McQuaid
Extraback: Steven Kampfer

Kommentar: Har inte räknat med Savard p.g.a. hans skada och vet inte när/om han kommer tillbaka. Annars ett starkt lag som nog kan vara uppe och nosa på en Eastern Conference final. Finns slagkraft offensivt och defensivt bland backarna och, utan att kolla igenom resten av lagen, så finns här ett av ligans bästa försvar. Lägg där till att man har Thomas i målet som blir bättre med åren så ska det inte vara lätt att göra mål på björnarna. Hårt jobbande lag som lever på fart, tyngd och laganda.

Tampa Bay Lightning

#1 Martin St-Louis - Steven Stamkos - Steve Downie
#2 Ryan Malone - Vincent Lecavalier - Teddy Purcell
#3 Nate Thompson - Dominic Moore - Ryan Shannon
#4 Mattias Ritola - Blair jones - Adam Hall

#1 Victor Hedman - Pavel Kubina
#2 Mattias Öhlund - Marc-André Bergeron
#3 Eric Brewer - Matt Gilroy
Extrabackar: Brett Clark, Bruno Gervais

Kommentar: När jag nyss skrivit om Bruins försvar så ser jag detta och tycker nog att Tampas backar blir jag ändå en smula imponerad. Nöjd med konstellationerna också. Hedman tror jag mycket på och om ett par år är det Sveriges världsback tillsammans med Adam Larsson. Samtidigt har man NHL:s vassaste duo i första kedjan som båda säkerligen kommer ligga runt 100 poäng när grundserien har slut. Sätter ett frågetecken för målvakterna.

New York Rangers

#1 Marian Gaborik - Brad Richards - Ryan Callahan
#2 Brandon Dubinsky - Derek Stepan - Wojtek Wolski
#3 Erik Christensen - Artem Anisimov - Mats Zuccarello
#4 Michael Rupp - Brian Boyle - Brandon Prust

#1 Marc Staal - Dan Girardi
#2 Michael Del Zotto - Ryan McDonagh
#3 Michael Sauer - Steve Eminger
Extrabackar: Tim Erixon, Jeff Woywitka

Kommentar: Irrationalitet, teknisk skicklighet och en superstjärna som bär laget framför ett alldagligt försvar. Kul om Erixon får spela mycket vilket med stor säkerhet han också kommer få göra. Vi vet alla Lundqvist kvalitéer och jag undrar om inte detta Rangers kan överraska i ett slutspel i vår.

Florida Panthers

#1 Tomas Fleischmann - Stephen Weiss - Kris Versteeg
#2 David Booth - Marcel Goc - Sean Bergenheim
#3 Scottie Upshall - Shawn Matthias - Jack Skille
#4 Tomas Kopecky - Steve Reinprecht - Matt Bradley

#1 Brian Campbell - Dimitry Kulikov
#2 Ed Jovanovski - Erik Gudbranson
#3 Keaton Ellerby - Mike Weaver
Extraback: Jason Garrison

Kommentar: Ett lag där det har trejdats, skickats och köpts spelare. I stort sett ett helt nytt lag där man hoppas på att det ska klicka och sända Miami laget till play off. Man var nära förra året och varför skulle det inte gå i år. Gäller bara att dem hittar ett spel som alla följer och tror på. Ler när jag ser laget eftersom det inte finns någon som helst riktigt jävla bra spelare som sticker ut, förutom Campbell möjligen, utan det är 7-8 lirare (bland anfallarna) som alla är ungefär på samma nivå. Har inte sett Gudbranson men med mycket lovord hit och dit så får han agera i ett andra backpar.

Carolina Hurricanes

#1 Jeff Skinner - Eric Staal - Toumo Ruutu
#2 Jussi Jokinen - Anthony Stewart - Alexei Ponikarovsky
#3 Jiri Tlustly - Brabdon Sutter - Chad Larose
#4 Patrick Dwyer - Tim Brent - Riley Nash

#1 Joni Pitkänen - Tim Gleason
#2 Tomas Kaberle - Jamie McBain
#3 Bryan Allen - Derek Joslin
Extraback: Jay Harrison, Ryan Murphy

Kommentar: Skinner går in i sitt andra år som kan vara jobbigt för vissa om pressen blir för stor från sig själv och omgivningen. Men Staal har koll på sin lagkamrat och visar vägen för sitt Hurricanes genom att vara den pålitliga poängplockare han är. Har bra PP backar men det ser något svagt ut annars känner jag. Var nära slutspel i fjol, då gick det inte. Man kommer att få jobba hårt för vinster och Pitkänen måste vara ledaren och stå upp för sitt lag bättre än vad han gjort tidigare.

San Jose Sjarks

#1 Patrick Marleau - Joe Thornton - Martin Havlat
#2 Logan Couture - Joe Pavleski - Ryan Clowe
#3 James Sheppard - Michal Handzus - Benn Ferreiro
#4 Frazer McLaren - Torrey Mitchell - Jamie McGinn

#1 Douglas Murray - Dan Boyle
#2 Jim Vandermeer - Brent Burns
#3 Colin White - Jason Demers
Extrabackar: Marc-Edouard Vlasic, Justin braun

Kommentar: Gjorde sig av med Setoguchi och Heatley mot Burns och Havlat. Win-win absolut. Burns ger hajarna djup i försvaret och avlastar Boyle som den offensiva back han är. Havlat är en bra spelare. Giftig runt mål och bra fart. Clowe kan gå in i första kedjan för att väcka liv om det står stilla. Alltid samma fråga om "detta kanske ändå är Sjarks år?". Låter bli att svara på frågan efter misslyckade år men det ser iaf bra ut just nu. Som alltid.

Los Angeles Kings

#1 Dustin Penner - Anze Kopitar - Dustin Brown
#2 Simon Gagné - Mike Richards - Justin Williams
#3 Kyle Clifford - Jarret Stoll - Trent Hunter
#4 Ethan Moreau - Trevor Lewis - Brad Richardson

#1 Willie Mitchell - Drew Doughty
#2 Jack Johnson - Rob Scuderi
#3 Alec Martinez - Andy Greene
Extraback: Drew Drewiske, Jake Muzzin

Kommentar: Starkt centerled med nytillkomne Richards. I och med Penner traden i vintras har man sex stycken klara top 6 spelare. Det går att experimentera lite hur man vill med dem men oavsett vad så ser det bra ut. Man kom överens till slut med Doughty vilket så klart var en deal som var tvungen att gå i hamn. Han med Johnson har man ett powerplay som heter duga. Glöm inte Stoll som är skicklig som fan och har ett fruktat skott.

Toronto Maple Leafs

#1 Nikolai Kulemin - Tim Connolly - Phil Kessel
#2 Clarke MacArthur - Mikhail Grabovski - Tyler Bozak
#3 Joffrey Lupul - Matthew Lombardi - Colby Armstrong
#4 Philippe Dupuis - Nazem Kadri - Colton Orr

#1 Dion Phaneuf - Luke Schenn
#2 John-Michael Liles - Mike Komisarek
#3 Carl Gunnarsson - Cody Franson
Extraback: Keith Aulie, Jake Gardiner

Kommentar: Vi i DIF har ett litet problem i att vi har för många 3:e eller 2:a centrar enligt flera här på forumet. Jag skulle säga att Toronto har ett liknande problem där de flesta skulle göra bra ifrån sig som en andra center. Nazem Kadri kommer säkerligen att spela högre upp och tror att Ron Wilson i båset kommer att variera i kedjorna. Backarna ser klockrena ut. Paren jag satt ihop ska spelas så under största delen av säsongen annars blir jag besviken på Wilson. Kan Reimer i målet göra en till bra säsong så ser det bra ut om man samtidigt får till offensiven. Ser nu att Steckel tillkommit så konkurrensen bland centrarna stiger.

Montreal Canadiens

#1 Michael Cammalleri - Tomas Plekanec - Max Pacioretty
#2 Erik Cole - Scott Gomez - Brian Gionta
#3 Mathieu Darche - Lars Eller - Andrei Kostitsyn
#4 Travis Moen - David Desharnais - Ryan White

#1 Hal Gill - P.K Subban
#2 Andrei Markov - Jaroslav Spacek
#3 Chris Campoli -Josh Gorges
Extraback: Yannick Weber, Alexei Emelin

Kommentar: Subban visade förra säsongen att han är the real deal och ska ha mycket istid i numerära överlägen och överlag så klart. Markov dras med en knäskada, om jag inte missminner mig. Han betyder fortfarande mycket för Habs och hoppas att han är tillbaka snart. Ett väldigt litet lag sett till längden. Kan få det tufft i vissa perioder om dem tappar farten. Hårt jobb gäller den som är liten. En av de mest framstående i målet i form av Carey Price som räddar detta lag till segrar som verkar omöjliga.

Vancouver Canucks

#1 Daniel Sedin - Henrik Sedin - Alexander Burrows
#2 Marco Sturm - Ryan Kesler - Mikael Samuelsson
#3 Mason Raymond - Manny Malholtra - Jannik Hansen
#4 Chris Higgins - Maxim Lapierre - Cody Hodgson

#1 Alexander Edler - Kevin Bieksa
#2 Keith Ballard - Sami Salo
#Aaron Rome -Dan Hamhuis
Extrabackar: Andrew Alberts, Alexander Sulzer

Kommentar: Känns onödigt att kommentera den offensiva styrka som finns här. Två poängproducerande kedjor och bakom dem har vi två kedjor som tacklar och jobbar arslet av sig. Det ska vara jobbigt att möta Vancouver. Hodgson kommer få mer speltid än de andra då han har en offensiv talang och går en ljus framtid till mötes. Har gjort bra ifrån sig på försäsongen. Försvaret är starkt likaså. Inte minst vad gäller närkampsspelet. Tror att Vancouver var det lag som tacklades mest i slutspelet och det är ingen överraskning när man kollar på backarna. En riktigt bra målvakt har de också så visst blir det slutspel allt. Frågan är hur långt dem orkar gå efter besvikelsen i våras.

Phoenix Coyotes

#1 Shane Doan - Martin Hanzal - Radim Vrbata
#2 Ray Whitney - Lauri Korpikoski - Mikkel Bödker
#3 Raffi Torres - Daymond Langkow - Taylor Pyatt
#4 Paul Bissonnette - Kyle Chipchura - Boyd Gordon

#1 Keith Yandle - Adrian Aucoin
#2 Rostislav Klesla - Derek Morris
#3 Oliver Ekman-Larsson - Michal Roszival
Extrabackar: Kurt Sauer, David Schlemko

Kommentar: Shane Doan får återigen axla ökenlaget som består för de mesta av medelmåttor. Visserligen bra spelare men fortfarande medelmåttor. Det krävs att alla höjer sig om det ska gå vägen. Finns en del intressanta killar i försvaret som bidrar i till ett bra PP. Nu har inte jag haft så stort fokus på målvakterna men Phoenix besitter nog ett av ligan sämsta målvaktspar i Mike Smith och Jason LaBarbera. Slutspel förblir en hägring denna säsong.

Columbus Blue Jackets

#1 R.J Umberger - Derick Brassard - Rick Nash
#2 Antione Vermette - Jeff Carter - Kristian Huselius
#3 Vaclav Prospal - Samuel Påhlsson - Matt Calvert
#4 Derek Dorsett - Derek MacKenzie - Jared Boll

#1 Marc Methot - James Wisniewski
#2 Fedor Tyutin - Kris Russell
#3 Grant Clitsome - Radek Martinek
Extraback: Theo Ruth

Kommentar: Äntligen har Columbus fått in en anfallare som kan mäta sig med lagets ikon Rick Nash. Väljer dock att inte sätta dessa två tillsammans då jag tycker att dem är lite för lika i sina speltyper. Båda är snipers och vill/behöver skjuta mycket. Tanken på att ha två producerande kedjor lockar också. I powerplay ska det spetsas till men Carter skjutandes från en backplats. Bra backar som bidrar framåt. Är ändå lite osäker på att dem kommer hålla en bra nivå genom 82 matcher. Hittar Mason i målet tillbaka till det spel vi har sett så kan det bli något. Ett extra öga hålls på Columbus i alla fall.

Detroit Red Wings

#1 Johan Franzén - Pavel Datsyuk - Tomas Holmström
#2 Valtteri Filppula - Henrik Zetterberg - Todd Bertuzzi
#3 Jiri Hudler - Darren Helm - Dan Cleary
#4 Patrick Eaves - Justin Abdelkader - Drew Miller

#1 Nicklas Lidström - Ian White
#2 Niklas Kronwall - Brad Stuart
#3 Jonathan Ericsson - Mike Commodore
Extraback: Jakub Kindl

Kommentar: Har tappat Rafalski men White bygger upp det bra. Spelskickliga backar som fortfarande tar hand om defensiven på ett bra sätt. Gillar personligen det andra backparet som smäller på rent och hårt. Skicklighet finns även framåt där Datsyuk är en världsstjärna. Med honom bredvid sig borde Franzén ha möjlighet att komma upp mot 40 mål. Velade lite mellan Holmström och Cleary i första kedjan. Båda är samma spelartyp där Cleary är bättre på skridskorna men Holmström är målfarlig. Speciellt när han är nära mål. Kommer att ligga i toppen och man får försöka göra Lidas sista säsong (?) till något värt att minnas.

Buffalo Sabres

#1 Ville Leino - Derek Roy - Thomas Vanek
#2 Brad Boyes - Tyler Ennis - Jason Pominville
#3 Nathan Gerbe - Paul Gaustad - Drew Stafford
#4 Cody McCormick - Jochen Hecht - Patrick Kaleta

#1 Robyn Regehr - Tyler Myers
#2 Christian Ehrhoff - Andrej Sekera
#3 Marc-Abdré Gragnani - Jordan Leopold
Extraback: Mike Weber

Kommentar: Leino har kommit in och får numer en större roll än vad han haft tidigare. Goda kvalitéer har han och bör kunna få fart på Vaneks målproduktion. De tre första kedjorna kommer bidra med poäng och Buffalo har en bra forwardsuppsättning. På backsidan har man tagit in Ehrhoff och Regehr vilket gör att det här försvaret höjer sig markant. Det finns fina offensiva och defensiva egenskaper i varje backpar. Lägg därtill Miller i målet som kommer att rädda laget när det låser sig framåt. Buffalo blir att räkna med.

St. Louis Blues

#1 Alexander Steen - Patrik Berglund - T.J Oshie
#2 David Backes - Andy McDonald - Chris Stewart
#3 David Perron - Jason Arnott - Jamie Langebrunner
#4 Chris Porter - Scott Nichol - Vladimir Sobotka

#1 Barret Jackman - Alex Peitrangelo
#2 Carlo Colaiacovo - Roman Polak
#3 Kent Huskins - Kevin Shattenkirk
Extraback: Nikita Nikitin

Kommentar: Tror det var ett av de roligaste lagen att komponera ihop. De första nio kunde hamna var som helst och i och med värvningarna av veteranerna Arnott och Langenbrunner så har man en imponerande bredd bland anfallarna. Det finns defensiv kvalité, fart, tyngd, spelskicklighet och målfarlighet. Och då har jag ändå inte haft med 4:e kedjan i tankarna där bjuds det på en härlig energi likaså. Pietrangelo har gjort framsteg och är nu en förstklassig PP back. Ett PP som blir skitkul att se. Finns mycket olika konstellationer att använda sig av. Annars så ser det defensivt stabilt ut på backen. Frågetecken för Halak i mål som kan briljera vissa stunder och falla ihop i en osäkerhet andra stunder. Håller han sig relativt stabil borde inte Blues ha problem att nå slutspel.

Washington Capitals

#1 Alexander Ovechkin - Nicklas Bäskström - Mike Knuble
#2 Troy Brouwer - Marcus Johansson - Alexander Semin
#3 Jason Chimera - Brooks Laich - Joel Ward
#4 Matt Hendricks - Jeff Halpern - D.J King

#1 Jeff Schultz - Mike Green
#2 Roman Hamrlik - John Carlson
#3 John Erskine - Dennis Wideman
Extraback: Tom Poti, Karl Alzner

Kommentar: Ett hungrigt Washington som letar revansch efter ännu ett misslyckande i slutspelet. Räknar kallt med att Bäckis höjer sig och med det också en Ovechkin som går över 45 mål. Intressanta värvningar i Brouwer och Ward som bidar med fart och teknik i ett. Marcus Johansson såg kanon ut i de matcher jag såg. Fin skridskoåkning kombinerat med ett smart defensivt tänkande. Tuff konkurrens bland backarna och tror nog att de flesta kommer matchas med alla. Erskine växte i mina ögon under förra säsongen och fick gå före Alzner. Har tagit in Vokoun i målet som nu äntligen får vara med och slåss om Stanley Cup. Kan vara den som tar Caps till nya höjder.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL 11/12

Inlägg av Caveman »

"New Jersey Devils

#1 Zach Parise - Travis Zajac - Dianius Zubrus
#2 Ilya Kovalchuk - Patrik Elias - Mattias Tedenby
#3 Petr Sykora - Jacob Josefson - David Clarkson
#4 Eric Boulton - Rod Pelley - Nick Palmieri

#1 Anton Volchenkov - Andy Greene
#2 Henrik Tallinder - Adam Larsson
#3 Bryce Salvador - Mark Fayne
Extrabackar: Mark Fraser, Anton Strålman

Kommentar: Parise är tillbaka och jag tror att Devils går långt i år. Man har två offensiva kedjor med potential att skrapa ihop massor med poäng. Inte minst i PP där Adam Larsson ger dem en slagkraft som inte fanns förra året. Är fullt tänkbart att byta plats på första och andra backparet men vet inte än huruvida Larsson klarar sig mot de stora gubbarna. Roligt att se blir det iaf när djävlarna spelar".



Så här har Devils linor sett ut dom senaste träningarna:

Zach Parise - Patrik Elias - Petr Sykora
Ilya Kovalchuk - Dainius Zubrus - Nick Palmieri
Adam Henrique - Jacob Josefson - David Clarkson
Eric Boulton - Brad Mills - Mattias Tedenby
Rod Pelley - Cam Janssen

Henrik Tallinder - Mark Fayne
Andy Greene - Adam Larsson
Bryce Salvador - Anton Volchenkov
Mark Fraser

Jag är väldigt nyfiken på Adam Henrique & Adam Larsson. Let´s go Devils!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: NHL 11/12

Inlägg av Rix »

Någon som har någon info om vem som får visa NHL i år? Eller är det fortfarande inte bestämt?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: NHL 11/12

Inlägg av DIF_Soldier »

Tack för en mycket trevlig läsning, Struten.

Personligen tror jag stenhårt på LA Kings i år. Ser ingen direkt svaghet i deras lag. Bernier kommer nog på allvar konkurrera med Quick, backarna ser riktigt bra ut med rutin och supertalang, blandat med tuffhet och finess Oförskämt stark centerlinje med produktiva forwards. Sätter dock ett frågetecken för Simon Gagnes kvalitéer.

Ändå - bucklan landar i Hollywood.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: NHL 11/12

Inlägg av Raus »

Struten skrev: Wall of text crits you for 13030349438923489489234 damage
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 11/12

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Men vad i helv***, nu får det vara nog. Var kan jag se NHL? Det är väl fortfarande inte klart med rättigheter och grejer. Någon som har bra streamar? Vet inte om man får skriva om sånt på forumet men skicka mig ett meddelande isåfall. Har svår NHL-abstinens, man halkar ju efter totalt! Vill kolla in YaYo, Zbad, Adam Larsson, Landeskog, m.fl. nuuuuuuuuuu!

Tack för ev. hjälp.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17529
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Men vad i helv***, nu får det vara nog. Var kan jag se NHL? Det är väl fortfarande inte klart med rättigheter och grejer. Någon som har bra streamar? Vet inte om man får skriva om sånt på forumet men skicka mig ett meddelande isåfall. Har svår NHL-abstinens, man halkar ju efter totalt! Vill kolla in YaYo, Zbad, Adam Larsson, Landeskog, m.fl. nuuuuuuuuuu!

Tack för ev. hjälp.
Det finns okej streams här.
Vanligtvis under fliken "live TV" eller "Live Sports"
http://myp2p.pe/
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 11/12

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Men vad i helv***, nu får det vara nog. Var kan jag se NHL? Det är väl fortfarande inte klart med rättigheter och grejer. Någon som har bra streamar? Vet inte om man får skriva om sånt på forumet men skicka mig ett meddelande isåfall. Har svår NHL-abstinens, man halkar ju efter totalt! Vill kolla in YaYo, Zbad, Adam Larsson, Landeskog, m.fl. nuuuuuuuuuu!

Tack för ev. hjälp.
Det finns okej streams här.
Vanligtvis under fliken "live TV" eller "Live Sports"
http://myp2p.pe/
TYVM, sir. Ska prova inatt! <3
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

NHL 11/12

Inlägg av seppuko »

Har hållt på Kings sedan barnsben. Vore så jäkla coolt om dom vann. Man har ju blivit "retad" ett par gånger för det valet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar