NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av sensei »

Rudi skrev:Jag var där. Min första NHL-match och det var så klart en fantastisk upplevelse att få vara med om en game seven och så vidare, men jag föredrar Hovet alla dagar i veckan. Jag vart lite förvånad över hur lam publiken var nu när så mycket ändå stod på spel.
Coolt! Hur upplevde du matchen? Personligen tyckte jag nog att Caps var värda vinsten i och med tungt övertag i vissa delar av matchen. Rangers första mål var dock riktigt läckert.

Klackstämning finns inte på samma sätt i NHL, nej. Mest ljudtryck har jag upplevt under fajter av den enkla anledningen att hela arenan jublar istället för den ena sidan, så att säga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: NHL

Inlägg av Kalliasson »

Rudi skrev:Jag var där. Min första NHL-match och det var så klart en fantastisk upplevelse att få vara med om en game seven och så vidare, men jag föredrar Hovet alla dagar i veckan. Jag vart lite förvånad över hur lam publiken var nu när så mycket ändå stod på spel.
Bell Centre och Air Canada Centre ska du nog besöka under Stanley Cup för att få uppleva tryck. Eller vilken arena som helst i Kanada för all del. Att MSG har så jävla bra tryck har jag stundtals upplevt som en skröna (åtminstone om man jämför med Kanada).
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: NHL

Inlägg av Glory1 »

Rudi skrev:Jag var där. Min första NHL-match och det var så klart en fantastisk upplevelse att få vara med om en game seven och så vidare, men jag föredrar Hovet alla dagar i veckan. Jag vart lite förvånad över hur lam publiken var nu när så mycket ändå stod på spel.
Var på den tredje(?) semifinalen förra året mellan Kings och Hawks och publiken var verkligen sjukt lam :lol: När det kom upp något på jumbotronen likt "clap your hands" eller "make som noise" vart det lite livat någon sekund, eller när dom visade Will Farrell på jumbotronen.. Riktigt sömnpiller. Tyckte inte matchen i sig var något att hänga i granen heller
Användarvisningsbild
TheRegime
Inlägg: 238
Blev medlem: 2015-02-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av TheRegime »

Kalliasson skrev:
Rudi skrev:Jag var där. Min första NHL-match och det var så klart en fantastisk upplevelse att få vara med om en game seven och så vidare, men jag föredrar Hovet alla dagar i veckan. Jag vart lite förvånad över hur lam publiken var nu när så mycket ändå stod på spel.
Bell Centre och Air Canada Centre ska du nog besöka under Stanley Cup för att få uppleva tryck. Eller vilken arena som helst i Kanada för all del. Att MSG har så jävla bra tryck har jag stundtals upplevt som en skröna (åtminstone om man jämför med Kanada).
Besöka Air Canada centre I ett slutspel?
Hehe
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Krüger och Perry var inte bästa vänner där.
https://twitter.com/myregularface/statu ... 8587081728
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Rangers påväg mot kross, mäktigt med en sjunde och avgörande i MSG igen.
Spela fult
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: NHL

Inlägg av Puckey »

Håller tummarna för Krüger i finalen. En till buckla borde mätta lite av begäret, så kan han ta ett sista kontrakt om 2-3 år för att sedan återvända hem innan benen hunnit bli sega och prova på livet som poängkung istället. Det börjar bli dags för oss att få några riktiga hemvändare från NHL snart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

Victor Hedman har växt ut till världens bästa på sin position. Världens bästa back just nu.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: NHL

Inlägg av Rix »

Hedman har varit grymt i slutspelet i år. Tror Tampa tar detta, men Chicago är ju något av en mästare på att ligga under och vända matchserier.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: NHL

Inlägg av pulverapa »

Marcus Krüger är nu alltså dubbel Stanley Cup-mästare. Har någon svensk varit det förut vid 25 års ålder?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av crike »

pulverapa skrev:Marcus Krüger är nu alltså dubbel Stanley Cup-mästare. Har någon svensk varit det förut vid 25 års ålder?
Tomas Jonsson är född 60 och tog sina två 81/82 och 82/83.
Holmström är född 73 och tog sina två första 96/97 och 97/98, så han fyllde 25 det året han tog sin andra.

I vilket fall, det är grymt av Kryckan.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL

Inlägg av crike »

För övrigt, ni som har bättre koll.
Vad kommer hända med Oduya? Gör han ett par år till där borta?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:För övrigt, ni som har bättre koll.
Vad kommer hända med Oduya? Gör han ett par år till där borta?
Han ses som en av dom mer attraktiva backarna på free agency då det är en svag marknad i år. Någon kommer ge honom ett kontrakt som han kanske inte förtjänar.
Expert.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: NHL

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Kylington måste ha bommat intervjuerna hos klubbarna rejält. Att en spelare med den talangen inte ens plockas topp-40 är ju sjukt.
Han kanske kräver en garanterad plats i NHL och en plats i pp1.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL

Inlägg av SirDIFalot »

136_Djurgårdare skrev:Kylington måste ha bommat intervjuerna hos klubbarna rejält. Att en spelare med den talangen inte ens plockas topp-40 är ju sjukt.
Han kanske kräver en garanterad plats i NHL och en plats i pp1.
Har rasat kraftigt på rankingarna senaste månaderna.
Expert.
Skriv svar