NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4357
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

NHL

Inlägg av sauron »

Fan, rangers är ju som Djurgården och Crosby är som Joel Lundquist...
It's the hope that kills you.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Skidlöparn »

sauron skrev: 2022-05-16 00:55:37 Fan, rangers är ju som Djurgården och Crosby är som Joel Lundquist...
Och Mika är DIF.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4765
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Florida - Tampa

Calgary - Edmonton

WOOW

Ska inte missa en enda match.
Spela fult
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

NHL

Inlägg av Puckey »

diftobbe89 skrev: 2022-05-16 16:18:23 Florida - Tampa

Calgary - Edmonton

WOOW

Ska inte missa en enda match.
Rangers - DeAngelo (Carolina)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4765
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Puckey skrev: 2022-05-16 19:07:08
diftobbe89 skrev: 2022-05-16 16:18:23 Florida - Tampa

Calgary - Edmonton

WOOW

Ska inte missa en enda match.
Rangers - DeAngelo (Carolina)
Sant som fan. Mycket intressant.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Landeskog är ett jävla beast till kapten i slutspelet.
Helt avgörande insatser i OT mot St.Luis där han både återerövrar pucken, passar till målet och därefter går in och Holmström-skymmer keepern.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av crike »

Praetori skrev: 2022-05-18 06:46:04 Landeskog är ett jävla beast till kapten i slutspelet.
Helt avgörande insatser i OT mot St.Luis där han både återerövrar pucken, passar till målet och därefter går in och Holmström-skymmer keepern.
Det är bara att se den fulla summeringen för att räkna fram att han skulle haft minst två assist till där avslutarna sjabblade.
Jag personligen sätter den här typen av spelare högst på min lista. Han är så oerhört användbar och mångfacetterad. Önskar verkligen att han får lyfta bucklan.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

crike skrev: 2022-05-18 12:00:28
Praetori skrev: 2022-05-18 06:46:04 Landeskog är ett jävla beast till kapten i slutspelet.
Helt avgörande insatser i OT mot St.Luis där han både återerövrar pucken, passar till målet och därefter går in och Holmström-skymmer keepern.
Det är bara att se den fulla summeringen för att räkna fram att han skulle haft minst två assist till där avslutarna sjabblade.
Jag personligen sätter den här typen av spelare högst på min lista. Han är så oerhört användbar och mångfacetterad. Önskar verkligen att han får lyfta bucklan.
Mange är som DIF fotbolls motsvarighet till Gabbe i NHL.

Ja absolut den spelartyp (och kanske spelare) som jag rankar högst egenskapsmässigt med DIF-anknytning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Det börjar dra ihop sig. Fy fan vilka konferensfinaler det blir i år.
Hade någon på förhand sagt Tampa vs Rangers hade jag totalt avskrivit det till fördel för Tampa men med Storken i mål och det sätt som de brottade ner Canes från underläge till en slutgiltig vinst i Game 7 så är jag inte lika säker.
Vasy mot Storken kan bli den hetaste målvaktsduellen vi sett på länge.

Avs mot Oilers är ju tvärtom. De offensiva kvalitéerna på respektive sida överträffar målvakternas förträfflighet med hästlängder så det kan bli riktiga bataljer. Oilers rider på McDavid som Mounties på sina hästar under typ hälften av matcherna. Snacka om att bära laget. Avs har ju 4 kedjor som säkert kan mala ner Edmonton som egentligen bara har en och en halv sett till speltid och prestation men McDavid och "German Gretzky" kan mycket väl vara det som krävs för att kompensera. Nattsömn får vänta till senare i Juni...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4765
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Blir ju nästan efterblivet mycket mål i NHL nuförtiden. Är det ingen som förstår hur man försvarar längre har det ''moderna'' tagit över helt och hållet :wink:

Förövrigt är ju Reideborn hundra gånger bättre än Mike Smith
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev: 2022-06-01 03:18:04 Blir ju nästan efterblivet mycket mål i NHL nuförtiden. Är det ingen som förstår hur man försvarar längre har det ''moderna'' tagit över helt och hållet :wink:

Förövrigt är ju Reideborn hundra gånger bättre än Mike Smith
Man hade det ju på känn på förhand och då särskilt för game 1 men det här var i överkant. Framförallt Edmonton har bara ett backpar som har kvalitéer nog att klara deras topptunga offensiva spelstil och samtidigt vara drägliga defensivt mot ett lag som Colorado som kanske har ligans tyngsta attackspel denna säsong.

Tycker inte målvakterna var katastrof men knappast Vezina nivå heller. Smith är lurig att bedöma för han har sina uppsidor men är ojämn beroende på motstånd.

Det kommer förmodligen inte att se ut så här i returen (Colorado släpper inte 6 mål bakåt särskilt ofta) men det lär bli målrikare än i den andra konferensfinalen.

Tampa och Rangers har inte samma hyperoffensiv, bredare kompetenser i defensiven och samtidigt ligans (och enligt mig världens) två bästa målvakter just nu så jag tror det blir tightare. Men det vet vi om 24h... pust
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

NHL

Inlägg av DIF_Soldier »

Sett med Djurgårdsögon är det såklart en fördel om Colorado eller NYR tar detta. Får Mika eller Gabbe lyfta bucklan ökar ju chanserna att de "ger upp" NHL på ålderns höst och vänder hem. Annars riskerar de ju att jaga titeln in till det bittra slutet likt Henke L.

Om jag måste välja är det nog bäst att Colorado tar det nu. Deras "fönster" kommer stängas fortare då Rangers har NÅGOT bättre tillväxt och framtiden för sig på ett annat sätt (Chytil, Shestyorkin, Kakko, Lafreniere m fl.) Baserat på det lär de få fler chanser än COL framöver.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Soedergren22
Inlägg: 46
Blev medlem: 2011-08-01

NHL

Inlägg av Soedergren22 »

Colorado har ägt finalen ganska klart än så länge. En vinst till och Landeskog får lyfta bucklan.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Soedergren22 skrev: 2022-06-23 17:31:09 Colorado har ägt finalen ganska klart än så länge. En vinst till och Landeskog får lyfta bucklan.
Ja jag hade personligen hoppats på Panthers och Bengan (så är han "klar" sen med titlar i olika klubbar) men hjärtat bultar lite extra för kaptenernas kapten i Landeskog. Han vore så sjukt värd att få vinna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

NHL

Inlägg av Mattias_87 »

Såklart man håller på Colorado. Delvis på grund av Gabbe men Tampa har redan vunnit två gånger nyligen och det är ju liksom i Florida... låt en delstat/stad där människorna verkligen bryr sig om sporten och UTÖVAR sporten vinna.

Brukar aldrig titta på Stanley Cup slutspelet men denna serie har jag följt och Colorado är verkligen offensivt godis att se på och deras PP är magiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar