NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2022-06-24 09:24:08 Såklart man håller på Colorado. Delvis på grund av Gabbe men Tampa har redan vunnit två gånger nyligen och det är ju liksom i Florida... låt en delstat/stad där människorna verkligen bryr sig om sporten och UTÖVAR sporten vinna.

Brukar aldrig titta på Stanley Cup slutspelet men denna serie har jag följt och Colorado är verkligen offensivt godis att se på och deras PP är magiskt.
Deras PP är nästan cheatmode-varning på. Totaldominanta och respektlösa och en sån sjuk trygghet med Makar som styr och ställer uppe vid blå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Grattis Gabbe och Burra! Fy fan så Rättvist. Sex bataljer mellan de två bästa lagen som dessförinnan slagit de näst bästa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

NHL

Inlägg av Donkels-3.0 »

Grattis Djurgårdaren Gabbe Landeskog till Stanley Cup vinsten och skit på er alla vrak Landeskog har ALDRIG lirat och kommer ALDRIG lira i a-lags hockey hos er!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

NHL

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har överlag svårt att bry mig om NHL, men Colorado och Rangers väcker visst intresse

Så, grymt roligt för Gabbe och så sjukt rättvist
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

NHL

Inlägg av Donkels-3.0 »

För övrigt så kommer Holtz floppa i NHL
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2022-10-09 10:38:17 För övrigt så kommer Holtz floppa i NHL
Jag har inte hängt med där så lite nyfiken på vad du baserar det på?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av diftobbe89 »

Donkels-3.0 skrev: 2022-10-09 10:38:17 För övrigt så kommer Holtz floppa i NHL
9 minuter dröjde det innan Holtz nätade säsongen 22/23. Nu kan han ju floppa ändå iofs men du är ju inte känd för att vara särskilt pricksäker :wink:
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

NHL

Inlägg av DIF_Soldier »

Om man inte är nöjd med DIF:s PP med det materialet vi har: Rangers har redan haft 3 st PP inklusive en femma med knappt 25 minuter spelade. Knappt ett farligt läge.

Förstafemman?

Patrick Kane
Mika Zibanejad
Chris Kreider
Artemi Panarin
Adam Fox

Lön sammanlagt för dessa herrar närmare 47 milj dollar (!).

Vladimir Tarasenko i femma två ovanpå det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

NHL

Inlägg av crike »

Jag följer inte NHL mer än via Sportsnets highlights men något jag reagerat på är ju att "tveksam" icing inte verkar finnas i NHL, är det korrekt uppfattat?
Jag menar, om anfallande spelare släpper ifrån sig pucken med typ 1m kvar till röda så blåser dom aldrig icing.

Är så jäkla trött på hur det är i Sverige där man hellre fäller än friar, sen ska förstås spelarna fatta det men jag tycker mer det förstör speltempot än något annat. Har man väl kommit inom 1m från röda så handlar det sällan om att bara rensa.
Skriv svar