What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Daniel942 »

Folk som inte svarar på viktiga mail.

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
mallavich
Inlägg: 45
Blev medlem: 2011-01-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Västerhaninge

Re: What grinds your gears?

Inlägg av mallavich »

JohanPez skrev: Som inflyttad måste jag säga att det här med att spara på blinkersen är vanligare i 08-området än i exempelvis Östergötland.
DHL eh?Måste ge er en eloge! Har via jobbet använt samtliga större budfirmor och DHL har utan tvekan varit smidigast och bäst :)
Många som håller med dig om det, många som absolut inte gör det :wink: Vad som är säkert är att vi är billigast och har sönder långt färre paket än tex posten. Jag har kunder som hatar mig men fler som älskar mig :)
blocco skrev: Där säger jag emot. Är det något som stör mig så är det DHL-chaufförerna som lastar på mitt jobb. Var arg så jag kokade när jag i fredags fick stanna till klockan fem, två timmar efter jag egentligen slutat, för att DHL-"kvinnan" inte behagade dyka upp fören då. Skall tillägga att hon har ett schema som säger att hon ska vara hos oss vid halv två.Tror dock att mallavich besitter en högre kompetens. Det där med blinkers i rondellerna är också något som tänder min stubin.
Problemet ligger hos cheferna som ger oss för mycket att göra. Fast hämtningar är ju högprio, vi ska avbryta alla utkörningar om vi är på väg att missa en. Vilket vi ibland inte gör eftersom det ibland innebär två timmars övertid istället för en halv. Men jag förstår din frustration :wink:
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Jockmaniac »

Folk som bromsar under omkörning, Extremfeminister, aik, Fotbolssdomare Hansson, Hörlurssladdar som envisas med att slå knutar på sig själv även fast den ligger still på bordet, Föräldrar som inte kan hantera sina ungar, aik, folk som inte sjunger i klack, trummor, De som låter hundarna sitta i bilen långa perioder under sommaren, Breivik, Peace & Love, aik, Taco Svensson, Vägverksarbetare(När i helvete ska man kunna åka till Sthlm utan att behöva stå i oändliga köer från Södertälje och uppåt, börjar fan tro att de står där bara för att jävlas), Pensionärer som, trots att de har all tid i världen innan de går fram till kassan, måste ta upp plånboken ur deras på tok för stora väska det sista de gör.

Och såklart aik
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

Jockmaniac skrev:Folk som bromsar under omkörning, Extremfeminister, aik, Fotbolssdomare Hansson, Hörlurssladdar som envisas med att slå knutar på sig själv även fast den ligger still på bordet, Föräldrar som inte kan hantera sina ungar, aik, folk som inte sjunger i klack, trummor, De som låter hundarna sitta i bilen långa perioder under sommaren, Breivik, Peace & Love, aik, Taco Svensson, Vägverksarbetare(När i helvete ska man kunna åka till Sthlm utan att behöva stå i oändliga köer från Södertälje och uppåt, börjar fan tro att de står där bara för att jävlas), Pensionärer som, trots att de har all tid i världen innan de går fram till kassan, måste ta upp plånboken ur deras på tok för stora väska det sista de gör.

Och såklart aik
Diger lista ;)
För att spinna på din pensionärsgrej där blir man alltid lika förundrad att de för det första alltid ska åka buss/tåg, handla eller annat under rusning. Om jag var chef över min tid skulle jag aldrig ge mig ut när folk är på väg till eller från jobbet.
Vidare ska de alltid envisas med att stoppa ner medlemskort och växel i sina överproportionerade plånböcker omsorgsfullt vid kassan. Hallå? Skit i att ta grejerna i handen och göra det vid sidan istället för att skapa milslånga köer.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

Folk i kollektivtrafiken med hörlurar som läcker i kombination med urusel musiksmak. För att krydda det lite extra får de gärna helt sakna taktkänsla men hamra på ändå med händer såväl som fötter.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Daniel942 »

Språkhistoria. Kan nog vara det absolut mest meningslösa jag någonsin varit tvingad till att läsa om.
DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

Autocorrect
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

What grinds your gears?

Inlägg av Jepe »

Cyklister, fotgängare, idioter bakom ratten, folk som klagar på avgifter, reklam på tv, råttor från solna som tror att de är från Stockholm, gnäll på forumet, trängsel på tunnelbanan på morgonen, folk som skippar duschen &/eller deo, vissa chefer, finanskrisen, skribenter, läget i tabellen, att man kan bränna 100 tusen över en grill m.m
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: What grinds your gears?

Inlägg av reservjesus »

Cyklister måste fan vara de största idioterna.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: What grinds your gears?

Inlägg av -daniel- »

reservjesus skrev:Cyklister måste fan vara de största idioterna.
Apapap då kontrar jag med bilförare i trafiken. 90% är rena jävla idioter (speglar väl förvisso resten av mänsklighetens intelligens).
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: What grinds your gears?

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
reservjesus skrev:Cyklister måste fan vara de största idioterna.
Apapap då kontrar jag med bilförare i trafiken. 90% är rena jävla idioter (speglar väl förvisso resten av mänsklighetens intelligens).
När man cyklar så vill man inte bromsa för då måste man trampa upp farten igen. Därför är man ibland i vägen för bilar. Intressekonflikt helt enkelt.

Jag retar mig fan så mycket mer på brottslingar och rötägg. Höj fängelsestraffen rejält och inför ett jury-system som dom har i staterna så någon blir dömd någon jävla gång.

Jag retar mig på folk som inte inser att privat omsorgsverksamhet tjänar pengar på att erbjuda bättre vård än konkurrenterna. Jämför vilken annan verksamhet som helst och inse att det ligger i patienternas intresse att få bra vård, inte nödvändigtvis kommunal vård.

Jag retar mig på fuktig ved då det kan ta upp till en halvtimme att få fart i braskaminen.

Slutligen retar jag mig på Tomas "kuben" Andersson, mest för att han är så otroligt olämplig på alla tänkbara plan för att vara elitseriedomare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: What grinds your gears?

Inlägg av reservjesus »

-daniel- skrev:
reservjesus skrev:Cyklister måste fan vara de största idioterna.
Apapap då kontrar jag med bilförare i trafiken. 90% är rena jävla idioter (speglar väl förvisso resten av mänsklighetens intelligens).
Absolut är det så, hälften av alla som har körkort borde inte ha det.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: What grinds your gears?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bananflugor i köket....i december

Apotekets valiumknaprande personal som hasar runt i sina filttofflor gör allt i slow motion

Folk som tror att det heter Igenklieen, Chäf, Ärkenna, Böt, Tröck (SLUTA!)

”Krockade i kuvösen-grannar” som på allvar tror att 00:30 är en bra tid att spika och borra

Folk som pratar i mobil om relationsproblem och könssjukdomar på T-banan

Diarré innan derbyn

Folk i klacken som på allvar tror att en viss #78 blir bättre av att buas ut

Folk som på alvar tror att Bremberg INTE skulle tillföra något i dagens DIF (jävla miffon)

DJUUGÅRDÄÄNN FULLTALIGT! (Klämkäcka Speaker-Britta på Hovet)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Bananflugor i köket....i december

Apotekets valiumknaprande personal som hasar runt i sina filttofflor gör allt i slow motion

Folk som tror att det heter Igenklieen, Chäf, Ärkenna, Böt, Tröck (SLUTA!)

”Krockade i kuvösen-grannar” som på allvar tror att 00:30 är en bra tid att spika och borra

Folk som pratar i mobil om relationsproblem och könssjukdomar på T-banan

Diarré innan derbyn

Folk i klacken som på allvar tror att en viss #78 blir bättre av att buas ut

Folk som på alvar tror att Bremberg INTE skulle tillföra något i dagens DIF (jävla miffon)

DJUUGÅRDÄÄNN FULLTALIGT! (Klämkäcka Speaker-Britta på Hovet)
Hear, hear.
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

What grinds your gears?

Inlägg av JohanPez »

"Färjestads förstafemma består av Christopher Nihlstorp..." ( tystnad )
Skriv svar