Dam-VM i fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av lajjnus »

Man slutar aldrig förvånas när det gäller damfotboll alltså.. Nåväl, visst kan man klaga på att spelet och allt som hör därtill är totalt jävla uselt och att sporten borde tilldelas något annat namn än fotboll, men likförbannat så sitter man framför tvn och tittar just för att det är Sverige som spelar (eller vad det är dom nu gör :lol:). Speciellt om det går bra. Heija sverjeee!1
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av Edin »

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Bild
HAHAHAHAHAHHAH

Sverige är fegast. usch
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Kom igen. Ett valfritt division 2 lag skulle fullständigt köra över damlandslaget. Utan tvivel.

Och underhållningsvärdet ligger ju knappast i den spelmässiga kvaliteten. Läktarkulturen. Gemenskapen och du vet vad jag menar. Vilket inte existerar i landslagsfotbollen överhuvudtaget. Men där allsvenskan faktiskt ligger i topp. Att gå på fotboll i England exempelvis är inte särskilt roligt.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Dam-VM i fotboll

Inlägg av JohanPez »

DIF_Soldier skrev:Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Jag är rätt övertygad att ingen här
anser att Allsvenskan spelmässigt är kanon.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av DIF_Soldier »

JohanPez skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Jag är rätt övertygad att ingen här
anser att Allsvenskan spelmässigt är kanon.
Okej, förlåt mig - duglig.
Säg den glädje som varar
tobbe11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-11-25

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av tobbe11 »

Fattar inte varför folk klagar. Många tjejer som spelar fotboll är faktiskt rätt heta. Tänker bland annat på den amerikanske målvakten solo eller vad hon heter. Hade en poster med henne i lägenheten innan flickvännen flyttade in. Tycker at damfotboll är helt okej underhållning. Däremot blir jag sur nr man snackar om löneskillnader mellan manliga och kvinnliga fotbollsspelare. Det är ju bara fånigt.
Senast redigerad av tobbe11 den 2012-01-11 09:23:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av -daniel- »

Damfotbollsdiskussion i november? Fruktansvärt hett.

SM i "leta-upp-gamla-trådar" i dag förresten?
Bild
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Kom igen. Ett valfritt division 2 lag skulle fullständigt köra över damlandslaget. Utan tvivel.

Och underhållningsvärdet ligger ju knappast i den spelmässiga kvaliteten. Läktarkulturen. Gemenskapen och du vet vad jag menar. Vilket inte existerar i landslagsfotbollen överhuvudtaget. Men där allsvenskan faktiskt ligger i topp. Att gå på fotboll i England exempelvis är inte särskilt roligt.
Beror på vad du är ute efter. England med fotbollskunskap och koll på spelare, ledare, historia mm diskuteras timmar före, under och efter match med alla från 15 till 100 år gamla. Vissa lag och supportrar har underbar sång mm. Kan sakna vissa tifo och liknande, men föredrar det övriga alla dar i veckan. (förutom att DIF inte spelar där)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Dam-VM i fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

MGC skrev:
SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag fattar inte hur man kan såga dam-VM men ändå tycka Allsvenskan är kanon.
Sett till underhållningsvärde och kvalité håller ju damerna högre klass tveklöst.
Mycket märkligt.
Kom igen. Ett valfritt division 2 lag skulle fullständigt köra över damlandslaget. Utan tvivel.

Och underhållningsvärdet ligger ju knappast i den spelmässiga kvaliteten. Läktarkulturen. Gemenskapen och du vet vad jag menar. Vilket inte existerar i landslagsfotbollen överhuvudtaget. Men där allsvenskan faktiskt ligger i topp. Att gå på fotboll i England exempelvis är inte särskilt roligt.
Beror på vad du är ute efter. England med fotbollskunskap och koll på spelare, ledare, historia mm diskuteras timmar före, under och efter match med alla från 15 till 100 år gamla. Vissa lag och supportrar har underbar sång mm. Kan sakna vissa tifo och liknande, men föredrar det övriga alla dar i veckan. (förutom att DIF inte spelar där)
Nu skrev jag ju detta för typ 4-5 månader sedan. Men jag står fast vid att fotbollsupplevelsen och supporterkulturen där är brutalt överskattad.
Expert.
Skriv svar