Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av Hawk »

Tjena. Har precis hört en underbar låt på youtube. "för det är Djurgården som får mig att le" Var kan man få tag i denna låt och mfl?

Förtydligade din tråds ämne. //Mod.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av Hawk »

Hawk skrev:Tjena. Har precis hört en underbar låt på youtube. "för det är Djurgården som får mig att le" Var kan man få tag i denna låt och mfl?
För er som inte vet vilken låta jag pratar om, så finns den här 3.11 in i klippet:
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av Hawk »

Ingen som kan hjälpa mig? vafan....
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av lajjnus »

Aldrig hört låten tidigare, tyvärr.. Men du kan skaffa någon form av "youtube-catcher" eller vad man kan kalla det. Tex. Replay Music är ett bra program där du helt enkelt startar inspelning i programmet, börja spela det du vill ska spelas in och stoppar när du är klar.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av Hawk »

lajjnus skrev:Aldrig hört låten tidigare, tyvärr.. Men du kan skaffa någon form av "youtube-catcher" eller vad man kan kalla det. Tex. Replay Music är ett bra program där du helt enkelt startar inspelning i programmet, börja spela det du vill ska spelas in och stoppar när du är klar.
Tack för tipset lajjnus, men någon gammal räv måste väl ändå kunna hjälpa mig?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av Salas »

Hawk skrev:Tack för tipset lajjnus, men någon gammal räv måste väl ändå kunna hjälpa mig?
Jag förstår inte vad mer du vill ha hjälp med. Kan du specificera dig angående vad du vill ha hjälp med, för att det är ju bara att ladda ner ljudfilen från youtube om du vill ha låten på datorn eller på din mobil.
Vill du ha ljudfilen så rekommenderas följande program i alla fall, smidigt och enkelt: http://www.dvdvideosoft.com/products/dv ... verter.htm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför ladda ned mjukvara när man kan använda sig av
http://www.video2mp3.net/. Klistra bara in länken, konvertera. Klart.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av Hawk »

Salas skrev:
Hawk skrev:Tack för tipset lajjnus, men någon gammal räv måste väl ändå kunna hjälpa mig?
Jag förstår inte vad mer du vill ha hjälp med. Kan du specificera dig angående vad du vill ha hjälp med, för att det är ju bara att ladda ner ljudfilen från youtube om du vill ha låten på datorn eller på din mobil.
Vill du ha ljudfilen så rekommenderas följande program i alla fall, smidigt och enkelt: http://www.dvdvideosoft.com/products/dv ... verter.htm
Det jag vill ha hjälp med Salas är att jag vill ha tag i denna låten med flera(Djurgårds låtar). Visst kan man fixa låten via youtube, men jag vill ha tag i en skiva! För någonstans antar jag att denna låt har släppts på en skiva.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17511
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårds låtar!

Inlägg av SirDIFalot »

Hawk skrev:
Salas skrev:
Hawk skrev:Tack för tipset lajjnus, men någon gammal räv måste väl ändå kunna hjälpa mig?
Jag förstår inte vad mer du vill ha hjälp med. Kan du specificera dig angående vad du vill ha hjälp med, för att det är ju bara att ladda ner ljudfilen från youtube om du vill ha låten på datorn eller på din mobil.
Vill du ha ljudfilen så rekommenderas följande program i alla fall, smidigt och enkelt: http://www.dvdvideosoft.com/products/dv ... verter.htm
Det jag vill ha hjälp med Salas är att jag vill ha tag i denna låten med flera(Djurgårds låtar). Visst kan man fixa låten via youtube, men jag vill ha tag i en skiva! För någonstans antar jag att denna låt har släppts på en skiva.
Använder folk CD-skivor år 2011...? :o
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av pulverapa »

Låten heter "En evigt bestående kärleksaffär". Minns inte vilka som gjort den dock.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av Hawk »

pulverapa skrev:Låten heter "En evigt bestående kärleksaffär". Minns inte vilka som gjort den dock.
Tack så mycket!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av Mäklaren »

pulverapa skrev:Låten heter "En evigt bestående kärleksaffär". Minns inte vilka som gjort den dock.
Claes Andersson heter han.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av Hawk »

Mäklaren skrev:
pulverapa skrev:Låten heter "En evigt bestående kärleksaffär". Minns inte vilka som gjort den dock.
Claes Andersson heter han.
Tackar!

Och då kom jag fram till att låten heter "En kärleksaffär" med Claes Anderssons orkester!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av Daniel942 »

Hawk skrev:
Mäklaren skrev:
pulverapa skrev:Låten heter "En evigt bestående kärleksaffär". Minns inte vilka som gjort den dock.
Claes Andersson heter han.
Tackar!

Och då kom jag fram till att låten heter "En kärleksaffär" med Claes Anderssons orkester!
Låten finns på Spotify

DIF!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Letar efter en Djurgårds-låt/låtar!

Inlägg av medu82 »

Snor denna tråden lite...

Någon som har tips på bra DIF musik som tex den DIF podden har som intro låt(vet att det är nån tjej som sjunger klassikern) men även andra bra DIF låtar som finns på Spotify osv :)

Tackar på förhand!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Skriv svar