Färjestads BK - Djurgårdens IF, 11/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
luciferion
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-10-11

kommer ni ihåg det...

Inlägg av luciferion »

..fina och välformulerade brevet innan man kom in på sidan? Jaja...pengar hit och pengar dit. Hur i helvete kan styrelsen begära stora publiksiffror med detta spel? Hur mycket pengar tror styrelsen att vi får in när vi åkt ur elitserien? Kolla publiksiffrorna från match ett hemma tills i söndags mot HV. De sjunker. Jag älskar DIF och är ingen medgångssupporter. Men ingen kan heller inte begära att jag ska åka till Globen och se mina kära färger förnedras på detta sätt. Vi tackar för senast i Globen mot HV71. Och vi gillar er revanschlust idag mot Färjestad. Skeppet sjunker och jag lämnar det...jag ska heja fram er när ni ska kämpar er fram för att klara er upp i elitserien igen. Men just nu vll jag inte plågas mer...pst...dessutom har jag säsongskort. Så det är ej av ekonomiska skäl.

Här skulle inlägget vara ej som egen tråd...sorry
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst
Inlägg: 30
Blev medlem: 2005-09-23

Inlägg av Men benskyddet är löst »

fy fan va tråkigt ,man blir ju ledsen i ögat när man ser det här.
dom gör ju så gott dom kan ,men det räcker ju ej till.laget är för dåligt,man kan ju inte spela i egen zon i 50 omgångar

snacka om och bryta ihop , man kan ju förfan inte gå ut
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Fy fan vad pinsamma...
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

Hur många trodde egentligen på vinst idag? Visst, det är jävligt onödigt att lägga sig ned i sista perioden.

Något som vi/ni bör ha i åtanke är dock att vi inte brukar slå Färjestad eller Frölunda på bortais.
JKBlå
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av JKBlå »

Kände bara pinsamhet när jag bevittnade eländet idag!!! Detta är inte det DIF längre som jag vuxit upp med o älskar o känner stolthet för...

Ledningen vakna nu och inse allvaret!!! Detta lag håller inte!!!
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Sluta gnäll för i helvete

Inlägg av nutarvidom »

Jag lider. Men det hjälper föga att spy galla över spelarna som vissa gör här inne, det är ett som är säkert iaf.

Inte så jävla lätt att ha ett anfallsspel heller när man får sitta i båset för skitutvisningar.

Nu gäller det att komma tillbaka mentalt, de första 4 matcherna spelade DIF ganska bra trots allt och om man kan hitta tillbaka till det så kommer poängen trilla in.

Inget jävla gnäll nu. Det enda som hjälper är att fortsätta gorma på läktaren i Globen.
luciferion
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-10-11

..

Inlägg av luciferion »

Säsongen 2006/07 kan vi se massor av derbyn igen!!! Om inte AIK och Hammarby tar sig upp igen :evil:
DJ The real one..
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-08-29

Inlägg av DJ The real one.. »

JKBlå skrev:Kände bara pinsamhet när jag bevittnade eländet idag!!! Detta är inte det DIF längre som jag vuxit upp med o älskar o känner stolthet för...

Ledningen vakna nu och inse allvaret!!! Detta lag håller inte!!!
Precis! H A N D L I N G NU!!!! DET är det ända som hjälper!!!
Div. 2 Djurgår´n ändå!
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Sir Martin skrev:Hur många trodde egentligen på vinst idag? Visst, det är jävligt onödigt att lägga sig ned i sista perioden.

Något som vi/ni bör ha i åtanke är dock att vi inte brukar slå Färjestad eller Frölunda på bortais.
jag trodde inte på vinnst men vill i alla fall att dom kämpar som djur vilket dom inte gör...
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sir Martin »

rated_x skrev:
Sir Martin skrev:Hur många trodde egentligen på vinst idag? Visst, det är jävligt onödigt att lägga sig ned i sista perioden.

Något som vi/ni bör ha i åtanke är dock att vi inte brukar slå Färjestad eller Frölunda på bortais.
jag trodde inte på vinnst men vill i alla fall att dom kämpar som djur vilket dom inte gör...
Jag tycker inte att vi har fått se den tendensen på åratal i Djurgården. När Wikegård styrde laget var det precis samma problem, man föll ihop i den tredje perioden. Jag minns Timrå borta med stor fasa...
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

grejen är ju just att de kämpar som djur. det är det som gör att de är helt slut mot slutet av matchen - dår har de kämpat som fan bara för att hålla siffrorna nere.

i dagens lag håller Lassila (lider med honom) Adam Andersson, Linkan, Ölvestad och Thoresen god Elitserieklass. Resten är tvyärr inte mkt att ha.

Mest besviken är jag på meriterade spelare som Falk, Rudslätt, Nordfeldt och Eklund som samtliga är meriterade men inte presterar ett skit. Ryman och Kristoffersson tillför inte heller ett skit.

Vi kan bara vara glada över att Mora och Leksand är lika usla som vi. Det gör att vi har en chans att undvika kvalserien. Men då måste nog Ottosson komma tillbaka. Otto skulle kunna spela med Ölvestad och någon till och därmed göra att vi får två bra kedjor i stället för en, som nu.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

rated_x skrev:sparka alla ingen har rätt att bära dif emblemet mot bröstet "spott" när alla dom spelare vi har.. har lämnat laget ska jag gå på nästa match.. JÄVLA SOPOR
Konstig reaktion. Det är inte spelarnas fel att pengarna inte räcker till eller att DIF av någon anledning är så otrevligt att spela för att vi tappar 10-12 spelare per säsong.. Nej, spelarna gör väl i princip vad de kan. Det här är bara resultatet av åratal av felsatsning. DIF har i princip inte knutit till sig en enda ny stom-spelare sen hedenhös. I årtionden har man levt på Nord, Pettersson, Magnusson, Falk, Johansson m.fl. Nu finns bara Falk och Ronnie kvar. Även de nya spelarna är värvade på ettårskontrakt och sticker förmodligen sekunden DIF har ramlat ner i allsvenskan.

Efter SM-gulden 00 och 01 så har det pekat rakt ner, med en sämre trupp och ett sämre spel för varje år som gått. Waltins tokvärvningar av lettiska dvärgar, engelska landslagsmän och allsvenska veteraner följdes av tre år av Skrikegård, det ena värre än det andra. Jag kan inte förstå folk som påstår att den mannen var en tillgång för DIF. I ett läge när man borde börjat om från början så körde han på som vanligt, som om vi fortfarande var guldfavoriter. Han skrämde iväg stjärnspelare och raserade alla former av kreativt spel. Samtidigt gled ekonomin ännu mer söderut för varje år, med utförsäljning av en träningshall och nyemissioner till följd för att kunna klara elitlicensen.

Visst, vi har problem med det mesta just nu. Men saker och ting blir ju inte så här illa över en natt. Och när vi nu väl är nere i träsket så kommer det ta lång tid att komma upp igen.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: kommer ni ihåg det...

Inlägg av Ölvestad »

luciferion skrev:..fina och välformulerade brevet innan man kom in på sidan? Jaja...pengar hit och pengar dit. Hur i helvete kan styrelsen begära stora publiksiffror med detta spel? Hur mycket pengar tror styrelsen att vi får in när vi åkt ur elitserien? Kolla publiksiffrorna från match ett hemma tills i söndags mot HV. De sjunker. Jag älskar DIF och är ingen medgångssupporter. Men ingen kan heller inte begära att jag ska åka till Globen och se mina kära färger förnedras på detta sätt. Vi tackar för senast i Globen mot HV71. Och vi gillar er revanschlust idag mot Färjestad. Skeppet sjunker och jag lämnar det...jag ska heja fram er när ni ska kämpar er fram för att klara er upp i elitserien igen. Men just nu vll jag inte plågas mer...pst...dessutom har jag säsongskort. Så det är ej av ekonomiska skäl.

Här skulle inlägget vara ej som egen tråd...sorry

Ingen medgångssuporter...nä far åt helvete
"Skeppet sjunker och jag lämnar det"...Kalla det vad fan du vill, men jag säger MEDGÅNGSSUPPORTER!!!!
"när vi åkt ur elitserien" Ja, det är inte många omgångar kvar. Kommer bli några måste matcher dom sista 43 omgångarna


VI ÄR MED ÖVERALLT
I UR OCH SKUR
I TID OCH RUM
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Det sägs ju att dif har feta sponsorer, de borde känna nån sorts plikt att punga ut pengar nu kan jag tycka.

3-15 på två matcher är skamligt vare sig man är djurgårdare eller ej.
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Gu va man har ont i sin DIF själ en sådan här dag. Och inte bara idag utan under hela denna Hockey sesong. Vad är det som händer kan någon förkalra det för mig?? Nä jag visste väll det. Orkar bara inte med dessa svängningar först fotboll och då är man jätte lycklig och sedan går man på hockey och blir förtvivlad.

SNÄLLA säcken och challe gör något!!!!
Vi lider coh mår piss. Det ska göra ont att möte en Djurgårdare inte ont att vara en!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Skriv svar