Färjestads BK - Djurgårdens IF, 11/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
yvvi
Inlägg: 59
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av yvvi »

Man kan inte lasta Lassila för kvällens mål, han är guldmålvakt som skulle briljera om han hade en bra backbesättning framför sig.
Samt att jag tycker inte alls att linkan gjorde bra ifrån sig som någon föregående talare sa. Han glider alldeles för mycket, nästan så att Calle J skulle ge negativ kritik inför varje match.

En positiv överraskning var Ribbenstrand, mycket bra för sin ringa ålder. Några onödiga utvisningar, men vad kan man kräva?
Även Thörn gör bra ifrån sig.

Men vad trodde ledningen när de värvade Nordfeldt, Ryman och Eklund?
Ett gäng gamla gubbar som tar ut mer lön än vad de borde ha. BORTKASTADE PENGAR!

Ölvestad, vad ska man säga? Vilken kamin.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

VAFAN ÄR DET HÄR?!?!?!

Man blir ju totalt utskämd som Djurgårdare, 2-8 mot Hv och nu 1-7 mot FBK
3-15 i målskillnad på 2 matcher =/

sparka hela styrelsen NU!, ja har tröttnat på deras nonchalanta sätt att styra detta lag...
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Christopher J »

Att bära DIF skölden på sin tröjan skall vara stort och man ska kämpa i vartenda byte. Alla spelare måste höja sig!!!!
Jag tänker inte betala pengar för att se Dif bli utklassade på hemmaplan.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Jag påpekade redan i somras när laget formades hur svagt det är. Förstår att pengarna är slut men varför värva en spelare som inte har en elitserie match utan bara rutin från Norge t.ex.

Många konstiga och dåliga nyförvärv. För min del tycker jag vi hade många svaga spelare i fjol också. Långt ifrån ett drömlag rakt igenom.

Två femmor var bra i fjol. Tredje och fjärde med spelare som Fimpen och Kollar var dåliga.

Jag kritiserade även värvningen av en "over the hill" Per Eklund men det fick man bara skit för. Än så länge har inte den spelaren bidragit med mycket.

Tror tyvärr att DIF behöver ett "stålbad" för att komma tillbaka som stabilt elitserielag. Ett år i allsvenskan skulle kanske göra gott. Och kanske skulle man då också bli av med alla spelare som inte bidrar nåt till laget.

Varför ska man gå och titta på ett lag som släpper in 15 mål på 2 matcher?

Uselt!
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

Jag tycker det skulle vara bedrövligt att heta Lassila.
Inte för han kan belastas för att Djurgården saknar sitt spelsinne totalt eller att backarna helt enkelt inte orkar bry sig.

Hoppas inte Lassila sjukskriver sig för utbrändhet, det brukar ju vara ganska populärt i allmänhet nu dessa dagar ^^

Som tur var, har jag redan intalat mig själv att nästa år är ett nytt år.
Förhoppningsvis finns det ett Stockholmslag kvar i högsta divisionen.

Hoppas det vänder...
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

Djurgårn skrev:VAFAN ÄR DET HÄR?!?!?!

Man blir ju totalt utskämd som Djurgårdare, 2-8 mot Hv och nu 1-7 mot FBK
3-15 i målskillnad på 2 matcher =/

sparka hela styrelsen NU!, ja har tröttnat på deras nonchalanta sätt att styra detta lag...

Enkelt svar. Pengarna finns inte.
Oavsett vilken styrelse som skulle sitta.

Vi lever i Stockholm = arenabolagen tjänar dollars och lagen cent
Nu är det upp till spelarna att visa lite djävlaranamma.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Sparka Challe och Hans för fan!!
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

DIFference skrev:Sparka Challe och Hans för fan!!
Vad hjälper det?
Vill inte spelarna tillräckligt mycket, gör inte ens Pat Quinn nytta i båset som tränare/coach.
Användarvisningsbild
tretowns
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Linköping =/ (Snart sthlm;D)
Kontakt:

Inlägg av tretowns »

Djurgårn skrev:VAFAN ÄR DET HÄR?!?!?!

Man blir ju totalt utskämd som Djurgårdare, 2-8 mot Hv och nu 1-7 mot FBK
3-15 i målskillnad på 2 matcher =/

sparka hela styrelsen NU!, ja har tröttnat på deras nonchalanta sätt att styra detta lag...


Seriöst... Käften för helvete...
Sätt dig in i deras situation istället.. Vad kan de göra ?
Inget ?
Senast redigerad av tretowns den 2005-10-11 22:04:59, redigerad totalt 5 gång.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Säcken och Challe har mitt fulla förtroende. Det är spelartruppen som är för svag, inte våra ledare.
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

jensa öhling skrev:Säcken och Challe har mitt fulla förtroende. Det är spelartruppen som är för svag, inte våra ledare.

Precis!

enough said.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Exakt.

Alldeles för tidigt att sparka säcken och Challe. Det är inte deras fel. Problemet ät att spelarmaterialet är alldeles för dåligt.

Hur många av våra backar tror ni t.ex. hade platsat i HV, Färjestad eller Linköping? Möjligen en eller två tror jag.

DIF måste om man vill hålla sig kvar i elitserien skaffa ett par stadiga backar som inte viker ner sig. Och detta fort!!!

Annars kan man börja förbereda sig för kvalserien redan nu.

15 insläppta mål på två matcher är undermåligt!!! USELT!!!
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Fricke skrev:Vi STINKER

Vem kommer gå och se nästa match när vi spelar så här?
Jag kommer att gå på nästa match, och alla återstående hemmamatcher efter det (om jag inte är sjuk eller något). Inte så konstigt att det ekar i Globen när Djurgården spelar när så många stockholmare har samma attityd som du. Älska de som mest när de minst förtjänar det, har du hört det någon gång? Laget kanske har lättare för att tända till ordentligt och överprestera när de har en stöttande publik bakom sig istället för en mängd medgångare som går när gästande lag gör 4-2. Sitt inte här och gnäll, det blir omöjligt bättre för det... åk till Globen/Hovet och stötta istället!!

Ja, jag vet att Globen lik förbannat kommer att eka tomt så länge det ser ut såhär... men, man kan väl få hoppas folk bestämmer sig för att stötta istället för att gnälla ändå?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

nyss hemkommen efter en tripp till Karlstad...grymt besviken över att vi inte hade mer att sätta emot fbk...trodde vi skulle vara taggade till tusen efter raset mot HV..men icke...Lassila höll oss kvar i matchen länge..och det var tunnsått med chanser frammåt...om det var nått konstruktivt frammåt så var det i powerplay..annars var det sarg ut...och så kom raset i 3e just när man hade fått hopp om att det kanske skull bli match igen efter 1-3 målet..hmm.. besviken är bara förnamnet;[[
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

SÅG MATCHEN PÅ PPV Å THORESONS UTTALANDE MELLAN ANDRA Å TREDJE PERIODEN GILLAR JAG INTE..LIGGER UNDER MED 2-0.. "MÅSTE SPELA FÖRSVARSSPEL, OCH HÅLLA IGEN SÅ VI INTE FÖRLORAR MED MER" (eller nått liknande) vad e det för inställning..
Skriv svar