DIFDokumentären 2011-2017 och vidare

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgårdens IF Hockey

Inlägg av Magnutz »

Nu är det andra avsnittet publicerat! Tommy Söderström berättar:

http://difhockey.se/artikel/2291/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Manijock »

Återigen, fantastiskt bra. Minns första matchen jag var på, måste varit 97 eller liknande, vilket betyder att jag då var 6 år. Globen mot Västerås. DIF blev totalt överkörda och Söderström vaktade kassen. Ruggigt kass den matchen! Men det spelade ingen roll, han var den enda spelaren i laget jag visste namnet på. Hade ett idolkort av honom hemma som han hade signerat. Det var min absoluta dyrgrip. Skrattade verkligen när hans hjälm kom på tal. Det var verkligen något utöver det vanliga, såg verkligen ut som en fågelbur. Riktigt ful...

Aja slut på nostalgi, enormt bra arbete ni lägger ner. Seriösa intervjuer där det är 100% spelaren som får chansen att prata fritt. Så man gör en bra informativ intervju!

Hyll hyll, vilken spelare står näst på agendan?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av sensei »

Väldigt trevligt! Såg med full fokus i alla 16 minuter, det är ett gott betyg minst sagt. Proffsigt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Återigen, fantastiskt bra. Minns första matchen jag var på, måste varit 97 eller liknande, vilket betyder att jag då var 6 år. Globen mot Västerås. DIF blev totalt överkörda och Söderström vaktade kassen. Ruggigt kass den matchen! Men det spelade ingen roll, han var den enda spelaren i laget jag visste namnet på. Hade ett idolkort av honom hemma som han hade signerat. Det var min absoluta dyrgrip. Skrattade verkligen när hans hjälm kom på tal. Det var verkligen något utöver det vanliga, såg verkligen ut som en fågelbur. Riktigt ful...

Aja slut på nostalgi, enormt bra arbete ni lägger ner. Seriösa intervjuer där det är 100% spelaren som får chansen att prata fritt. Så man gör en bra informativ intervju!

Hyll hyll, vilken spelare står näst på agendan?
Tack Jock, vi jobbar på och det jag vill avslöja just nu är att det kommer mer. :)

Vi sätter alltid den intervjuade i centrum. Min roll som intervjuare är helt bort-skuren och så kommer det att vara. Vi som jobbar med detta är behind the cameras.
sensei skrev:Väldigt trevligt! Såg med full fokus i alla 16 minuter, det är ett gott betyg minst sagt. Proffsigt!
Tack sensei, dina ord de värmer och ger oss mer energi att fortsätta!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av B.I.B.A »

Magnutz skrev:Vi sätter alltid den intervjuade i centrum. Min roll som intervjuare är helt bort-skuren och så kommer det att vara. Vi som jobbar med detta är behind the cameras.
Tycker jag att ni gör helt rätt i. Det blev riktigt bra.

Kan bara stämma in i hyllningskören annars. Riktigt kul och intressant. Bra jobbat. :)
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Malto »

Grymt bra. Men nog sköt Greger från mittzon.....
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Byström »

Riktigt bra jobbat Magnutz och Co.

Extra kul för oss lite yngre som inte var med på hans tid!
Fortsätt så!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Magnutz »

Byström skrev:Riktigt bra jobbat Magnutz och Co.

Extra kul för oss lite yngre som inte var med på hans tid!
Fortsätt så!
Tack, roligt att du/ni andra gillar vårt arbete!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti
Inlägg: 113
Blev medlem: 2012-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Oh, min fösrta hjälte! Grymt, ska bli oerhört kul att se detta. Han är anledningen till att jag fick upp ögonen för DIF. Jag var 8 år när jag lirade som målvakt och såg honom första gången. Köpte en precis likadan hjälm och skydd som honom, och började följa DIF, och på den vägen är det.. snart 25 års jubileum när jag tänker efter.. :)

Bra jobbat! Och det säger jag innan jag ens börjat titta. ;)
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updat

Inlägg av Magnutz »

Caeruleus_Sancti skrev:Oh, min fösrta hjälte! Grymt, ska bli oerhört kul att se detta. Han är anledningen till att jag fick upp ögonen för DIF. Jag var 8 år när jag lirade som målvakt och såg honom första gången. Köpte en precis likadan hjälm och skydd som honom, och började följa DIF, och på den vägen är det.. snart 25 års jubileum när jag tänker efter.. :)

Bra jobbat! Och det säger jag innan jag ens börjat titta. ;)
Enjoy!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av emilin »

Det råder ingen tveka om att ni gör ett jävla bra jobb.
Med små medel ser ni till att alla i familjen får något att glädjas åt.
Det sköna med ert jobb är att det utförs jävligt proffsigt, utan att sätta sig själv i fokus, ni lyckas med era intervjuer skapa känslan att individen pratar direkt till en själv.
Så ett enormt hyll från mig till er.
Ni ska ha i tanken när det tar emot,att med ert arbete så har ni skapat en enorm historiebank,
Som kommer att glädja Djurgårdsfamiljen i all evighet.
Lek med tanken att denna möjlighet fanns från första början.
Vilka underbara historier vi hade kunnat få glädjen av att höra.
Så om hundra år sitter en helt ny generation Djurgårdare och kommer glädjas av dessa sköna intervjuer.
Ett grymt stort tack till er Magnutz.

(Jag vet att ni har en massa sköna bilder som vi garanterat skulle vara intresserade av, det finns en massa olika kategorier, så det finns garanterat plats för era :wink: http://www.difgrafik.se/)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av seppuko »

Mycket trevlig respons vi får, vilket visar dels att vi "behövs" och att vi tagit till oss rätt sorts tips på vägen. Dessa två intervjuer vi släppt nu är ju bara början på allt vi har gjort och kommer göra.

Så tack för all fin respons, det värmer :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Magnutz »

emilin skrev:Det råder ingen tveka om att ni gör ett jävla bra jobb.
Med små medel ser ni till att alla i familjen får något att glädjas åt.
Det sköna med ert jobb är att det utförs jävligt proffsigt, utan att sätta sig själv i fokus, ni lyckas med era intervjuer skapa känslan att individen pratar direkt till en själv.
Så ett enormt hyll från mig till er.
Ni ska ha i tanken när det tar emot,att med ert arbete så har ni skapat en enorm historiebank,
Som kommer att glädja Djurgårdsfamiljen i all evighet.
Lek med tanken att denna möjlighet fanns från första början.
Vilka underbara historier vi hade kunnat få glädjen av att höra.
Så om hundra år sitter en helt ny generation Djurgårdare och kommer glädjas av dessa sköna intervjuer.
Ett grymt stort tack till er Magnutz.

(Jag vet att ni har en massa sköna bilder som vi garanterat skulle vara intresserade av, det finns en massa olika kategorier, så det finns garanterat plats för era :wink: http://www.difgrafik.se/)
Nöjet är på vår sida! Grundtanken med det vi gör är att leverera hockey-godis till oss Djurgårdare och så fortsätter vi arbeta, med den tanken i första rummet. Det värmer att ni tycker om det vi gör och kommentarerna ni skriver ger energi i arbetet!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Magnutz »

Malto skrev:Grymt bra. Men nog sköt Greger från mittzon.....
Tackar! Jag var tvungen att kolla upp det där. fbk-killen sköt strax innan Tommys "högra tekningscirkel" - Slagskott från nära håll.

(Gillar inte greger av flera anledningar. Målet är ett men hans svar svar på intervjufrågorna retar mig fortfarande. Tur man inte är långsint... ;) )
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

En inofficiell dokumentär om Djurgården Hockey Updated

Inlägg av Malto »

Magnutz skrev:
Malto skrev:Grymt bra. Men nog sköt Greger från mittzon.....
Tackar! Jag var tvungen att kolla upp det där. fbk-killen sköt strax innan Tommys "högra tekningscirkel" - Slagskott från nära håll.

(Gillar inte greger av flera anledningar. Målet är ett men hans svar på intervjufrågorna retar mig fortfarande. Tur man inte är långsint... ;) )
Haha, minnet sviker, känns som om det var från mittzon och att det träffade i pannan på mig, det blev i vart fall helt svart....

EDIT: var tvungen att kolla och det var jag som var på bärtur, helt klart strax innan cirkeln. Hade också förträngt att det var nr 25 som tappade pucken.
Senast redigerad av Malto den 2013-02-11 00:19:11, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar