BILISTER!!!Magnutz skrev:What's on yer barbie?! (Vad har DU på grillen?)
(oj, fel tråd).
BILISTER!!!Magnutz skrev:What's on yer barbie?! (Vad har DU på grillen?)
Ja, enkelheten i tillagningen och det härliga resultatet gör en mycket skön kväll! Man hinner med annat än att bara stå vid Webern (vilket är ganska ok det också).sensei skrev:Vackert, jag skulle gärna komma över på en BBQ med den menyn. Coors light sköljer ner härligheten, givetvis?Magnutz skrev:Hamburgare på bröd med rödlök, dressing, ost och tabasco. On the side: klassisk mozzarella, tomat och basilika-tallrik. Gott. Gillas!
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Själv stekte jag på spett med allehanda kött och grönsakskompositioner på min weber. Blev jättebra.. men just hamburgare är ändå något speciellt.
sensei skrev:Lite inspiration till helgen vore fint. Dags för Magnutz att uppdatera här med årets läckerheter!
Läste "Pljan" och började just känna ett sjukt sug efter Pljeskavica till lunch. Jag gör vad som helst för en Pljeska till lunch.Magnutz skrev:sensei skrev:Lite inspiration till helgen vore fint. Dags för Magnutz att uppdatera här med årets läckerheter!har grillat en del men det har varit fantasilöst.. Klassiska burgers med mycket goda grönsaker och öl till.. You know the drill!
Fläskytterfilé har varit populärt. peppar-sås, och valfritt tillbehör. Chili-bea funkar ju också.
Borde leta lite inspiration... har i alla fall lärt mig att det ska vara vatten i marinaden! Varför? Jo, för vattnet tränger in i köttet och kryddar det inuti. Pljan stannar utanpå.Bra tips jag fick.
Alla som läser tråden får gärna komma med idéer! Det mesta går att grilla.
Något jag funderat på är om jag skulle testa hel kyckling som man trycker in en halv ölburk i (fylld med olika kryddor, vötska etc) och ställer upp i grillen.
Hehe, ja just. Har snattat allt. Märkesvarorna har jag sålt.cCat skrev:Grillar korv från euroshopper, veden har jag stulit, likaså tändstickorna. Ja, ok, jag har stulit korven också. Ska man bidra till insamlingar så ska man!
Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Bra där Mange, nu blev jag också grillsugen!Magnutz skrev:Nu, bröder och systrar, är det dags att damma av grillen! Vad hamnar först på det glänsande gallret tro?!
Jag gissar på en hemgjord Angus-Burgare med en kall och ljus sommar-öl till! Foton etc kommer när det är avgjort!
Fan så fint!