Kvalserien 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Fast samtidigt så är en öppen liga med nedflyttning helt rätt...skapar sån enorm spänning. Jag bävar verkligen för att DIF skall hamna i den där jävla stinkande Kvalserien något år snart dock. Usch.
Jag håller med dig om att en öppen liga är att föredra, eftersom att det aldrig ska vara rätt att ett strykgäng ska få vara kvar i högsta serien säsong efter säsong, sedan finns det en charm i att ha ett sådant seriesystem, alla Elitserielag är livrädda för kvalserien samtidigt som gäng i Division 3 drömmer om spel i högsta serien.

Enda problemet är ju att vi tvingas stå ut med brögäng som Rögle och Växjö...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Själv tycker jag att det vore skoj om Modo fick sig en rejäl örfil och åkte ur. Kan bli kul med lite omväxling. Rögle däremot vill jag inte se i ES, och någonting slog mig - tänk om Bartleys kontrakt med oss enbart gäller om Rögle inte går upp?

Växjö har en hel del intressanta spelare; Jocke Hilding kommer bli en hygglig ES-spelare, såväl Anders Eriksson och Erik Josefsson. Mest av allt imponerar Oscar Alsenfelt som mycket väl kan bli en habil ES-keeper.

Småkul med Växjö, men snälla Gud i helvetet, låt mig slippa Jjögle!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av melker »

-daniel- skrev: På sikt hoppas jag på följande serie:
DIF
FBK
BIF
HV71
LHC
SAIK
LHF
FHC
MoDo
AIK
Leksand
Malmö
Björklöven
Mycket bra snack där, enda bytet som jag anser skulle vara lämpligt är Skellefteå ut, Björklöven in. Men det ligger en bit fram i tiden :roll:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Själv tycker jag att det vore skoj om Modo fick sig en rejäl örfil och åkte ur. Kan bli kul med lite omväxling. Rögle däremot vill jag inte se i ES, och någonting slog mig
- tänk om Bartleys kontrakt med oss enbart gäller om Rögle inte går upp?

Växjö har en hel del intressanta spelare; Jocke Hilding kommer bli en hygglig ES-spelare, såväl Anders Eriksson och Erik Josefsson. Mest av allt imponerar Oscar Alsenfelt som mycket väl kan bli en habil ES-keeper.

Småkul med Växjö, men snälla Gud i helvetet, låt mig slippa Jjögle!
Av det jag sett hittills så är Bartley vass i offensiven men klen & lite naiv i defensiven.
Det är ju inte direkt såna backar man längtar efter att fylla på med.

Lassen var hyfsat stabil i Leksand, helt ok i VM men bortom all räddning i DIF.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:tänk om Bartleys kontrakt med oss enbart gäller om Rögle inte går upp?
Varför skulle det? Han får en rejäl löneökning i Djurgården samt att han får bosätta sig i en civilisation. Det kan inte vara någon höjdare att som Kanadensare bo i hålan Ängelholm. Kontraktet är nog redan färdigskrivet och klart, och det finns nog inga krusiduller i det där kontraktet.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Crashmash »

Salas skrev:Han får en rejäl löneökning i Djurgården samt att han får bosätta sig i en civilisation. Det kan inte vara någon höjdare att som Kanadensare bo i hålan Ängelholm.
Nu har ju kommunen Ängelholm ~40 000 invånare och distriktet Maple Ridge, där Bartley är född, ~70 000 invånare, så så värst stor skillnad är det inte. Han levde också 5 år i en stad med ~ 86 000 invånare så ska man se till den aspekten så är det nog större chans att han trivs bättre i en mindre stad. Regina, Providence, West Valley City och Bridgeport är visserligen större men skulle ändå inte ligga högre än fjärde plats bland svenska städer om man räknade befolkning.

Ta Abbott som exempel, kanadensare med friluftsintresse som trivs ypperligt i Norrland. Och innan någon påpekar det så är de systrar, inavlade och lite annat skit också för att kunna ha det intresset.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Precis. Jag har svårt att se ett samband mellan kanadeniskt ursprung och ett kroniskt sug efter leverne i en storstad. Jag ser det som en ganska grav logisk lucka, med tanke på att även Kanada har mindre städer. Eller hela landet kanske bara består av Ottawa och Toronto?

Jag ser det inte som helt omöjligt att det finns nån typ av klausul i Bartleys kontrakt - han kanske trots allt trivs i Ängelholm?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av pulverapa »

SSK har stängt forumet:

Time out!

Forumet är tyvärr stängt tills vidare pga att undertecknad och övriga i webteamet inte har ork, kraft eller framför allt tid att ägna åt att hålla forumet städat på en rimlig nivå, någorlunda fritt från personangrepp och annat.
Ikväll har det tyvärr varit alltför många inlägg som inte kan accepteras, många givetvis skrivna i ren frustration vilket är förståeligt så som situationen är. Vi kan ändå inte godta att man kallar den ena och andra för icke nämndbara saker..

Jag förstår att det är frustrerande att vi tvingas ta denna åtgärd, men vi kan tyvärr inte ha ett fritt skenande forumflöde vilket jag hoppas och tror ni har förståelse över . Forumet är således stängt tills vidare...

/En minst lika besviken och frustrerad Webbis


Hellre SSK än Rögle i Elitserien :cry:
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av kalle99 »

Måste säga att det är underbart att se MoDo helt golvat och groggy krälandes i en stor tunna avföring. Hoppa verkligen dom åker ut huvudstupa.

Så ruggigt less på deras "gubbahockey" och gnälliga spelare och publik. Det som retar mig är deras otroligt skeva självbild. Gå in på :

www.allehanda.se/modo

och läs allt gnäll på kommentarerna där. Det är helt sjukt vad de gnäller !!! Hoppas alla kan gå in där och gnälla sönder MoDo och gammelgubbarna. Späd på deras gnäll!! Jag har säkert 10 gnällkommentarer redan :)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Ruskigt intressant imorrn med RBK (skall studera Bartley noga) mot SSK på TV10. Modo mot Mora kan också bli en rysare. Vinner Växjö mot Örebro borta är de väl helt klara antar jag....vilket de kommer göra.
Bild
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalserien 10/11

Inlägg av Enbom »

Crashmash skrev:
Salas skrev:Han får en rejäl löneökning i Djurgården samt att han får bosätta sig i en civilisation. Det kan inte vara någon höjdare att som Kanadensare bo i hålan Ängelholm.
Nu har ju kommunen Ängelholm ~40 000 invånare och distriktet Maple Ridge, där Bartley är född, ~70 000 invånare, så så värst stor skillnad är det inte.
Maple Ridge är som en ytterförort till Vancouver. Jämförbart med att han växte upp på Ekerö imo. Systrarna Abbott känner sig bara hemma i Norrland för att alla andra där är lika förstående för kusingifte. :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

Glöm inte att kolla in Vic Bartleys bedrifter mot SSK idag!
Rögle-SSK, 15.30 på TV10
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

ssk är ju för helvete i fritt fall... herregud. vxjö och jögle till ES.. så går det när nhl och khl snor våra spelare. Kvalitén håller inte för 12 lag och för de av er som förespråkar 14 lag.. hahahahahahahahahahaha... skärp er för fan. När ES sämsta lag får lagårdssmisk av AS-lagen... då är det något sjukt i ES.

ES måste börja ordna fina kontrakt åt våra spelare. nhl och khl dammsuger oss rena på TOPP-spelare. Fan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

och mora tar den i 2an. prognos: Lag till ES nu: växjö?!?! och modo. Märkligt
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalserien 10/11

Inlägg av Enbom »

MoDo får gärna vara kvar pga Challe och 44an. Rögle ska fan inte upp. Tråkigt lag, och då gäller kanske inte Bartleys avtal.
Skriv svar