Kvalserien 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Herrejösses. Vad i hela friden skall det här sluta? Växjö & Rögle upp igen? Så oerhört jävla sjukt tråkigt om det blir så.
Bild
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Crashmash »

Finns det något roligt lag i kvalserien? Om man bortser från att man vill Challe och Nicky D väl samt att vi gjort 7 mål på dem två säsonger i rad (?).
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Herrejösses. Vad i hela friden skall det här sluta? Växjö & Rögle upp igen? Så oerhört jävla sjukt tråkigt om det blir så.
Sömninga slöddertälje klarar vi oss utan! Köpelag som Växjö (lhc light) väcker känslor och Rögle har rätt bra publikhets. Modo skulle givetvis saknas, men kan inte låta bli att glädjas lite - De behöver komma ner på jorden!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Herrejösses. Vad i hela friden skall det här sluta? Växjö & Rögle upp igen? Så oerhört jävla sjukt tråkigt om det blir så.
Mmh, det känns lite skojigt just nu att se "Världens bästa" Modo ha ångest.

Men seriöst, jag hade precis förträngt & snart hunnit glömma rögle.
Saknad av ingen när man åkte ur sist.
Växjö i ES känns lika hett som IK Oddevolds korta visit i fotbollsallsvenskan 1996.

Det är en hafsig slafsig hockey som spelas i KS, "spelande" lag som Modo har egentligen ingen fördel alls av sin individuellt sett högre kunskapsnivå.
Minst ångest vinner....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Hovet har "något" större chans att fyllas i en match mot Modo än intetsägande korpgäng som Rögle & Växjö...Kom inte och säg att matcherna mot RBK för 2 säsonger sedan var intressanta? Så fruktansvärt uruselt tråkigt...

Dessutom kommer jag sakna bortamatcher mot Tälje (allt förutom deras parkering). :?
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Det är en hafsig slafsig hockey som spelas i KS, "spelande" lag som Modo har egentligen ingen fördel alls av sin individuellt sett högre kunskapsnivå.
Minst ångest vinner....
Så är det helt klart.... Förvånar mig dock att SSK går på pumpen så oerhört. De har ju liksom vanan inne från KS-spel.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Det är en hafsig slafsig hockey som spelas i KS, "spelande" lag som Modo har egentligen ingen fördel alls av sin individuellt sett högre kunskapsnivå.
Minst ångest vinner....
Så är det helt klart.... Förvånar mig dock att SSK går på pumpen så oerhört. De har ju liksom vanan inne från KS-spel.

Jepp, det där med SSK är verkligen konstigt, det här spelet passar ju dom som handsken.
Visste att Modo skulle få det knepigt, mest med tanke på sin självgodhet då man alltid oavsett tabellplacering år efter år anser sig vara skickligast innerst inne (har släkt i Ö-vk).
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

Det är ett sjukt dåligt betyg för ES att våra kvallag därifrån får så svårt mot AS-lag. Hade motståndet i ES varit bättre hade kval-lagen stått sig mycket mycket bättre. Urrk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Ja det är märkligt, 1-5 torsken mot Lakers i förra omgången verkade dock ha svidit hårdare än väntat för Tälje.

Modo hade jag också på känn kunde få det jobbigt. Men Växjö...allvarligt. Vilket korpgäng.
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Edin »

Fy helvete vad tråkigt om vi byter ut SSK och Modo mot Växjö och Rögle, eller vad tycks om dessa häftiga mötena?

Omgång 33:
Timrå - Rögle
Växjö - Brynäs

Hett var ordet!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Ja det är märkligt, 1-5 torsken mot Lakers i förra omgången verkade dock ha svidit hårdare än väntat för Tälje.

Modo hade jag också på känn kunde få det jobbigt. Men Växjö...allvarligt. Vilket korpgäng.
Så sa man om Linköping också. Växjö är en pajasförening utan stolthet, men de slog ett lag som har Byron Richie, Ladislav Nagy, Hannu Pikkarainen, Ole-Kristian Tollefssen, Lubos Bartecko etc. Nog dags att börja ta dem på allvar.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:Ja det är märkligt, 1-5 torsken mot Lakers i förra omgången verkade dock ha svidit hårdare än väntat för Tälje.

Modo hade jag också på känn kunde få det jobbigt. Men Växjö...allvarligt. Vilket korpgäng.
Så sa man om Linköping också. Växjö är en pajasförening utan stolthet, men de slog ett lag som har Byron Richie, Ladislav Nagy, Hannu Pikkarainen, Ole-Kristian Tollefssen, Lubos Bartecko etc. Nog dags att börja ta dem på allvar.
Jag kan ju inte påstå det var pga deras egen kompetens.... skapade Växjö mer än 3 målchanser på hela matchen? Hela Modo hade gummiben.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Fy helvete vad tråkigt om vi byter ut SSK och Modo mot Växjö och Rögle, eller vad tycks om dessa häftiga mötena?

Omgång 33:
Timrå - Rögle
Växjö - Brynäs

Hett var ordet!
Nä det är riktigt illa.

På sikt hoppas jag på följande serie:

DIF
FBK
BIF
HV71
LHC
SAIK
LHF
FHC
MoDo
AIK
Leksand
Malmö
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Edin skrev:Fy helvete vad tråkigt om vi byter ut SSK och Modo mot Växjö och Rögle, eller vad tycks om dessa häftiga mötena?

Omgång 33:
Timrå - Rögle
Växjö - Brynäs

Hett var ordet!
Nä det är riktigt illa.

På sikt hoppas jag på följande serie:

DIF
FBK
BIF
HV71
LHC
SAIK
LHF
FHC
MoDo
AIK
Leksand
Malmö
Om vi någonsin lyckas pricka in den serien så är det bara att låsa den och slänga bort nycklarna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:
Edin skrev:Fy helvete vad tråkigt om vi byter ut SSK och Modo mot Växjö och Rögle, eller vad tycks om dessa häftiga mötena?

Omgång 33:
Timrå - Rögle
Växjö - Brynäs

Hett var ordet!
Nä det är riktigt illa.

På sikt hoppas jag på följande serie:

DIF
FBK
BIF
HV71
LHC
SAIK
LHF
FHC
MoDo
AIK
Leksand
Malmö
Om vi någonsin lyckas pricka in den serien så är det bara att låsa den och slänga bort nycklarna.
Fast samtidigt så är en öppen liga med nedflyttning helt rätt...skapar sån enorm spänning. Jag bävar verkligen för att DIF skall hamna i den där jävla stinkande Kvalserien något år snart dock. Usch.
Bild
Skriv svar