Kvalserien 10/11

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Djurgårn »

Södertälje får gärna åka ur för min del. Tråkigare lag får man leta efter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av SirDIFalot »

Modos stjärnor i Sundström, Skröder och de sågade backarna Jonsson och Timander klev fram när det som bäst behövdes.

SSKs stjärnor Jocke Eriksson, Jonas Almtorp, Ryan Lasch och framför allt LINUS VIDELL vek ner sig rejält när dom behövdes.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

Djurgårn skrev:Södertälje får gärna åka ur för min del. Tråkigare lag får man leta efter.

Därså! SSK fick flytta ner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Edin »

Djurgårn skrev:Södertälje får gärna åka ur för min del. Tråkigare lag får man leta efter.
Jag är tveksam till att Växjö kommer att vara mycket roligare.

Visst, SSK var tråkiga, men det var ändå 2-3 bonusmatcher varje säsong.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Mattias_87 »

Tror det var bäst för hockeyn att Modo fick stanna kvar.
Avskaffa tre mot tre.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Metal Machine »

Äh, omväxling är alltid kul. Fast helst ser jag att Växjö åker ur redan nästa säsong och tar med sig Timrå. Upp vill jag att Leksand och Malmö kommer. Då ni!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Modos stjärnor i Sundström, Skröder och de sågade backarna Jonsson och Timander klev fram när det som bäst behövdes.

SSKs stjärnor Jocke Eriksson, Jonas Almtorp, Ryan Lasch och framför allt LINUS VIDELL vek ner sig rejält när dom behövdes.
Var inte Almtorp bänkad i 3:e perioden? Såg så ut.

Tycker trots allt synd om SSK. En klassisk klubb med en inte lika klassisk publik. Kommer hursomhelst sakna bortaresorna till Tälje. :|
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalserien 10/11

Inlägg av android »

Hoppas Gnaget åker nästa säsong. Annars kul att det inte längre är säkert att klara sig kvar som ES-lag.
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

Min lilla hobby-analys säger: När NHL/AHL fått konkurrens från Sovjet (KHL) samt att Tüskland och andra Europeiska länder också kan erbjuda bättre lön för slitet blir ES allt blekare. Det vi har i lagen är:

* pirriga junisar som är alltför instabila
* mediokra 23-30åringar som inte håller mer än högst OK ES-klass
* Trötta hemvändare som inte har så värst mycket att spela för längre

Detta är anledningen till varför lagen under ES kommer att vara med och fajtas om platserna i ES. De lag som hamnar på kvalplats är inte bättre än de hungriga lag som kommer underifrån. Sen tror jag att vi blir varse att AS-lagen kommer att kunna hänga kvar oftare än vanligt av samma anledning.

Det är min analys av läget. Sen var det väl Stoppel som sa att den årgången som är ca 25 nu inte var den hetaste han sett och det lider vi visst också av...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev:Min lilla hobby-analys säger: När NHL/AHL fått konkurrens från Sovjet (KHL) samt att Tüskland och andra Europeiska länder också kan erbjuda bättre lön för slitet blir ES allt blekare. Det vi har i lagen är:

* pirriga junisar som är alltför instabila
* mediokra 23-30åringar som inte håller mer än högst OK ES-klass
* Trötta hemvändare som inte har så värst mycket att spela för längre

Detta är anledningen till varför lagen under ES kommer att vara med och fajtas om platserna i ES. De lag som hamnar på kvalplats är inte bättre än de hungriga lag som kommer underifrån. Sen tror jag att vi blir varse att AS-lagen kommer att kunna hänga kvar oftare än vanligt av samma anledning.

Det är min analys av läget. Sen var det väl Stoppel som sa att den årgången som är ca 25 nu inte var den hetaste han sett och det lider vi visst också av...
"Expert"kommentatorerna pratade just om det här med KHL och att alldeles för många unga svenska spelare drar dit. Det utarmar Elitserien. Jag tror att vi har ett antal år framför oss med jävligt risig svensk hockey OM inte svenska företag börjar pumpa in stålar i klubbarna.. men det är klart. Vi säljer ju bort alla svenska bolag så nu finns det väl egentligen bara ett par kvar att räkna med.. näe, jag är svartcynisk. Det ser mörkt ut för svensk Elithockey framöver...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
thenExit
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-04-07

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av thenExit »

kalle99 skrev:Måste säga att det är underbart att se MoDo helt golvat och groggy krälandes i en stor tunna avföring. Hoppa verkligen dom åker ut huvudstupa.
Ojdå - här går vi till attack med alla verbala medel möjliga! Nåväl - nu är det du, ditt lag och dina medsupportrar som ligger där groggy, krälandes i en stor tunna avföring. Stackars liten. Nä, inte lika kaxig längre va?
DIF_Soldier skrev:Själv tycker jag att det vore skoj om Modo fick sig en rejäl örfil och åkte ur. Kan bli kul med lite omväxling. Rögle däremot vill jag inte se i ES
Omväxling får du ju i alla fall, och du slipper möta Rögle! :)
För alltid oavsett
För evigt MoDo Hockey
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: Jag bävar verkligen för att DIF skall hamna i den där jävla stinkande Kvalserien något år snart dock. Usch.
Jadu lilla Daniel, det tog 1 år. Sen var vi där. Det går fort i hockey...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kvalserien 10/11

Inlägg av DIF_Soldier »

thenExit skrev:
DIF_Soldier skrev:Själv tycker jag att det vore skoj om Modo fick sig en rejäl örfil och åkte ur. Kan bli kul med lite omväxling. Rögle däremot vill jag inte se i ES
Omväxling får du ju i alla fall, och du slipper möta Rögle! :)
Ja. Känns bra.
Säg den glädje som varar
Skriv svar