Hata luleå

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Hata luleå

Inlägg av Leijon »

Slå på rentrumman jojkjävlar.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hata luleå

Inlägg av Jim Morrison »

Frågan är hur mycket Luleå kommer att tappa nu? Utslagna tidigt två säsonger i följd trots att dom gått riktigt bra i grundserien. Spelare har redan börjat söka sig bort på grund av (förmodligen) hur dom spelar. Tillknäppt, tråkigt och bara försvar. The Trap helt enkelt. Men, spelare kan nog stå ut med att bo i Luleå och spela en sådan tråkig hockey om man ändå får vinna SM-guldet till slut. Men deras spel verkar inte alls passa till slutspel.

Så frågan är hur många spelare som tycker att det är värt det nu? Att bo i mörker nästan hela säsongen, spela sjukt tråkig hockey och sedan bli utslagna tidigt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tänkaren
Inlägg: 64
Blev medlem: 2011-11-02
Säsongskort: Ja
Ort: Norr om stadion

Re: Hata luleå

Inlägg av Tänkaren »

Jim Morrison skrev:Frågan är hur mycket Luleå kommer att tappa nu? Utslagna tidigt två säsonger i följd trots att dom gått riktigt bra i grundserien. Spelare har redan börjat söka sig bort på grund av (förmodligen) hur dom spelar. Tillknäppt, tråkigt och bara försvar. The Trap helt enkelt. Men, spelare kan nog stå ut med att bo i Luleå och spela en sådan tråkig hockey om man ändå får vinna SM-guldet till slut. Men deras spel verkar inte alls passa till slutspel.

Så frågan är hur många spelare som tycker att det är värt det nu? Att bo i mörker nästan hela säsongen, spela sjukt tråkig hockey och sedan bli utslagna tidigt?
Bara det att det var massor av tomma platser på dagens match säger en del. Inte ens Lulebor vill se laget trots slutspel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata luleå

Inlägg av Magnutz »

Skönt att de inte går vidare. Ghüd så skönt. Pi**lag med tråkigt spel.

AIK däremot. De spelar som ett lag on fire och oavsett vad jag tycker om solnagänget kan jag inte låta bli att imponeras.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata luleå

Inlägg av seppuko »

Magnutz skrev:Skönt att de inte går vidare. Ghüd så skönt. Pi**lag med tråkigt spel.

AIK däremot. De spelar som ett lag on fire och oavsett vad jag tycker om solnagänget kan jag inte låta bli att imponeras.
Detsamma. Två år i rad nu. Men nu får dom gärna åka ut i semin :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Hata luleå

Inlägg av minalman »

Vi skulle aldrig kunna bli Luleå. Men vi kunde ha varit där gnaget är nu om ledningen skött sina kort bättre med värvningar, lagmix, tränare och publikkontakter. ajk är vår tvilling med snarlika möjligheter och egenskaper som oss, som vi önskar allt ont när det går bra för dem, för vi vet det kunde varit vi.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hata luleå

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:Vi skulle aldrig kunna bli Luleå. Men vi kunde ha varit där gnaget är nu om ledningen skött sina kort bättre med värvningar, lagmix, tränare och publikkontakter. ajk är vår tvilling med snarlika möjligheter och egenskaper som oss, som vi önskar allt ont när det går bra för dem, för vi vet det kunde varit vi.
Vi var där för bara två år sedan, och då var aih nere i Allsvenskan. Det kan vända jävligt fort i den här sporten om man inte aktar sig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata luleå

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
minalman skrev:Vi skulle aldrig kunna bli Luleå. Men vi kunde ha varit där gnaget är nu om ledningen skött sina kort bättre med värvningar, lagmix, tränare och publikkontakter. ajk är vår tvilling med snarlika möjligheter och egenskaper som oss, som vi önskar allt ont när det går bra för dem, för vi vet det kunde varit vi.
Vi var där för bara två år sedan, och då var aih nere i Allsvenskan. Det kan vända jävligt fort i den här sporten om man inte aktar sig.
Precis, och det är trots allt lite av charmen med det här...Solna har gjort allting rätt, och vi har gjort allting fel. Kurverna har gått åt diametralt motsatt håll och det börjar verkligen visa sitt rätta ansikte nu.

Den självgodhet, uppblåsthet och uppenbara struts-fason som den här föreningen har kört med under en tid nu börjar ta ut sin rätt...

"Men jag sover gott om nätterna. Jag är övertygad om att grabbarna kommer klara av det här. Vi litar på tränarna och spelarna"...
Bild
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Hata luleå

Inlägg av Kagen »

Jim Morrison skrev:Frågan är hur mycket Luleå kommer att tappa nu? Utslagna tidigt två säsonger i följd trots att dom gått riktigt bra i grundserien. Spelare har redan börjat söka sig bort på grund av (förmodligen) hur dom spelar. Tillknäppt, tråkigt och bara försvar. The Trap helt enkelt. Men, spelare kan nog stå ut med att bo i Luleå och spela en sådan tråkig hockey om man ändå får vinna SM-guldet till slut. Men deras spel verkar inte alls passa till slutspel.

Så frågan är hur många spelare som tycker att det är värt det nu? Att bo i mörker nästan hela säsongen, spela sjukt tråkig hockey och sedan bli utslagna tidigt?
Luleå tappar viktiga kuggar som Hjalmarsson och Elias Fälth men men kan nog inte påstå att Luleå tappar mer än något annat lag. Färjestad t.ex tappar Frögren och Berglund, det är nog fullt jämförbara förluster.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=7
Sen håller jag inte riktigt med om att Luleå blivit utslagna tidigt två säsonger i följd, om jag minns rätt vann Luleå mot DIF i kvartsfinal förra säsongen och blev sedan utslagna i sjätte matchen i Semi. Det är väl inte att bli utslagna tidigt?

Det som nog oroar i luleålägret är hur sönderlästa man blev av AIK. Luleå har nu tagit in Anton Hedman och Robin Jacobsson, två killar på 100kg+ kanske är analysen att man vägde för lätt? Det kan ju inte vara helt enkelt att analysera när man trots allt vann serien, det måste ju tyda på att något i spelet fungerade som det skulle.

AIK imponerar dock, det laget håller på att utveckla sig till ett riktigt cuplag, de är just nu fem segrar från SM-guld. AIK!? För två säsonger sedan hade det varit ofattbart.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hata luleå

Inlägg av Jim Morrison »

Kagen skrev:
Jim Morrison skrev:Frågan är hur mycket Luleå kommer att tappa nu? Utslagna tidigt två säsonger i följd trots att dom gått riktigt bra i grundserien. Spelare har redan börjat söka sig bort på grund av (förmodligen) hur dom spelar. Tillknäppt, tråkigt och bara försvar. The Trap helt enkelt. Men, spelare kan nog stå ut med att bo i Luleå och spela en sådan tråkig hockey om man ändå får vinna SM-guldet till slut. Men deras spel verkar inte alls passa till slutspel.

Så frågan är hur många spelare som tycker att det är värt det nu? Att bo i mörker nästan hela säsongen, spela sjukt tråkig hockey och sedan bli utslagna tidigt?
Luleå tappar viktiga kuggar som Hjalmarsson och Elias Fälth men men kan nog inte påstå att Luleå tappar mer än något annat lag. Färjestad t.ex tappar Frögren och Berglund, det är nog fullt jämförbara förluster.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=7
Sen håller jag inte riktigt med om att Luleå blivit utslagna tidigt två säsonger i följd, om jag minns rätt vann Luleå mot DIF i kvartsfinal förra säsongen och blev sedan utslagna i sjätte matchen i Semi. Det är väl inte att bli utslagna tidigt?

Det som nog oroar i luleålägret är hur sönderlästa man blev av AIK. Luleå har nu tagit in Anton Hedman och Robin Jacobsson, två killar på 100kg+ kanske är analysen att man vägde för lätt? Det kan ju inte vara helt enkelt att analysera när man trots allt vann serien, det måste ju tyda på att något i spelet fungerade som det skulle.

AIK imponerar dock, det laget håller på att utveckla sig till ett riktigt cuplag, de är just nu fem segrar från SM-guld. AIK!? För två säsonger sedan hade det varit ofattbart.
Jag tycker det är tidigt. Man dominerar i grundserien för att sedan inte ens gå till final.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Hata luleå

Inlägg av Kagen »

Luleå lär ju knappast minskat i attraktionskraft hos andra spelare för att föreningen åkt ut i semi- resp kvartsfinal de två senaste säsongerna när det sett betydligt sämre ut tidigare år. Fjolåret borträknat så har Luleå inte tagit mer än två segrar i en kvartsfinal sedan 2000/2001 när laget togs sig till Semi senast, då DIF vann med 4-1 och senare också vann SM-guld.

Vad menar du att Luleå ska tappa? Spelare, publik, attraktionskraft, poäng? Luleå har ju gått bättre än HV-71 om du mäter sportsliga framgångar de två senaste åren. Även ekonomiskt har ju föreningen lyft sig och gjorde det starkaste resultatet av alla föreningar ifjol, +7,2 milj vill jag minnas.

Skellefteå och Brynäs lär göra kanonresultat i år och åtminstone Skellefteå är ju en toppklubb idag allt medan Linköping och Frölunda är rejält på dekis och DIF i Allsvenskan. Hockeysverige ritas om snabbt just nu och föreningarna i norr är nog väldigt intressanta för många spelare, inte minst bland de som vill komma till en klubb som kan vinna SM-guld.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Hata luleå

Inlägg av Jim Morrison »

Kagen skrev:Luleå lär ju knappast minskat i attraktionskraft hos andra spelare för att föreningen åkt ut i semi- resp kvartsfinal de två senaste säsongerna när det sett betydligt sämre ut tidigare år. Fjolåret borträknat så har Luleå inte tagit mer än två segrar i en kvartsfinal sedan 2000/2001 när laget togs sig till Semi senast, då DIF vann med 4-1 och senare också vann SM-guld.

Vad menar du att Luleå ska tappa? Spelare, publik, attraktionskraft, poäng? Luleå har ju gått bättre än HV-71 om du mäter sportsliga framgångar de två senaste åren. Även ekonomiskt har ju föreningen lyft sig och gjorde det starkaste resultatet av alla föreningar ifjol, +7,2 milj vill jag minnas.

Skellefteå och Brynäs lär göra kanonresultat i år och åtminstone Skellefteå är ju en toppklubb idag allt medan Linköping och Frölunda är rejält på dekis och DIF i Allsvenskan. Hockeysverige ritas om snabbt just nu och föreningarna i norr är nog väldigt intressanta för många spelare, inte minst bland de som vill komma till en klubb som kan vinna SM-guld.
Allt går hand i hand. Tappar chans på spelare som annars kanske hade gått dit. Publiken har försvunnit under säsongen, kan ha någonting med hur destruktivt och tråkigt dom spelar. Du märker väl själv hur många spelare som söker sig bort från Luleå efter en säsong? Dom tycker inte att det är roligt att spela hockey där då dom spelar ENDAST försvar. Och spela en hockey man inte tycker om, bo i kalla och mörka Luleå även om man kommer från, säg, Skåne. Och sedan åka ut ur slutspelet "tidigt" trots att man dominerat i grundserien. Jag tror fler och fler spelare kommer att tycka att det inte är värt det. Men det är bara vad jag tror, såklart.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Hata luleå

Inlägg av Kagen »

Jag tror att du projekterar dina egna preferenser på andra och resonerar som så att eftersom du inte skulle vilja ha det på det viset så vill heller inga andra ha det så.
Själv lever jag ca 100m från en sandstrand som i sin tur är 50m djup och flera kilometer bred. Jag kan bada från april till oktober och det snöar aldrig här. För mig är det en trevlig tillvaro, men för andra såsom för Chris och Cam Abbott så var Ängelholm för snöfattigt och där fanns inte den natur de sökte. De stortrivs istället i norra Sverige där de kan leva som de gjort hemma i Kanada, åka skoter och pimpla på isen.

De flesta gillar inte snö, kyla, is och månader där man får klä sig i lager på lager. För andra är natur, vidder, tysthet själva livspulsen och något som hötorgsskrapor, tunnelbana, gallerior och tusentals med människor i rörelse inte kan väga upp. För ytterligare andra är Stockholm halvtomt, tyst och bebos av människor som aldrig pratar med varandra, men har fin natur och rent vatten.

På så vis tror jag att DIF, AIK, Luleå och Skellefteå faktiskt har fördelar gentemot Örebro, Växjö, Karlstad, Linköping o.s.v. just för att de kan erbjuda något annat än bara ett stad med en gågata och en galleria där det finns MQ och Claes Ohlsson.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata luleå

Inlägg av seppuko »

Ni har båda goda argument. Det jag tror är det största argumentet mot Luleå är resorna. Dom reser väl antagligen nästan dubbelt så mycket som de södra lagen? Kyla och annat är nog ingen fara, och staden i sig är inte så liten och tom utan en ganska trevlig stad. Men resorna, huga.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: Hata luleå

Inlägg av lkpgsödra »

Kuken på G till Luleå, kanske inte helt långsökt att en kille med ett sådant namn drar sig till just den klubben..
Skriv svar