Silly-season Elitserien 2011/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

Jag tror verkligen du underskattar vad de "allsvenska" spelarna kostar, men jag orkar inte ta den diskussionen återigen.

Väl mött (snygg vinst mot Solna igår förresten!).
Bild
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Tack! :wink:

Jag orkar ärligt talat inte heller argumentera om det mer :lol:

Men jag kan säga att jag litar mer på smp än någon annan tidning när det gäller laget
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Metal Machine »

Holös tjänar, enligt uppgift, 300k i månaden. Alltså... kom igen? Holös var inte ens en topp 10-back senast han spelade här.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av android »

Lakers. I snitt har ni inte dyrast säsongskortspriser vakna nu. Nu pratar vi snitt. Kommer ihåg någon såndär redovisning någonstans med en sådan rubrik. När man sen gick in och granskade så hade ab(?) redovisat era priser för företag istället för privatpersoner. Gör så för alla klubbar så får vi se vart ni hamnar. Ni lär inte heller sälja mer till företag än privatpersoner än övriga ES-klubbar.

Skickat från min jävla telefon via tapatalk.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Stulle »

Vad pengarna kommer ifrån kan man ju bara spekulera i, men srsly! Jag gissar på att lakers sålt sina fakturor till Prioritet Finans och betalar svarta löner med pengarna, alternativt satsade dom Holös signing bonus på 7-7 mellan AIK och HV! Jag vet att jag har rätt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

android//

Ja, de dyraste säsongskorten såldes först till Företag, men sedan släpptes även dessa till privat personer.

Du kan gå in på vår webbiljett service och jämföra lite.

https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

Sittplatspriserna varierar från 225-375 kr utan avgift, 245-400 kr med avgiften på.

Ståplats 140 kr, 155 kr med avgift.

Därefter finns också de svindyra loungeplatserna, men dessa väljer jag att inte inkludera. Jämför liknande med de övriga klubbarna så ska du se att vi ligger bland de dyraste i serien
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Kentta »

Om man ska jämföra med våra priser då:

Ståplats: 160 kr

Sittplats: 265-330 kr

Hyllan (restaurangplats): 800 kr

Orkar inte leta upp vad de andra klubbarna tar, men så jävla dyrt har ni det inte. Dock så kör vi med en himla massa kampanjer samt rätt billiga säsongskort.
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Ja, vi kör ju inte med några kampanjer. Jag vet att dif sålde säsongskort för en väldigt billig peng ett tag.

Loungeplatserna kostar också 800 kr (med buffé :wink:)

Förresten Kenta, jag ser att aktiv sittplats kostar 195kr hos er...Kanske värt att lägga till som sittplats? Eftersom jag gjorde det med våran :wink:
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av android »

lakers11 skrev:android//

Ja, de dyraste säsongskorten såldes först till Företag, men sedan släpptes även dessa till privat personer.

Du kan gå in på vår webbiljett service och jämföra lite.

https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... rting.aspx

Sittplatspriserna varierar från 225-375 kr utan avgift, 245-400 kr med avgiften på.

Ståplats 140 kr, 155 kr med avgift.

Därefter finns också de svindyra loungeplatserna, men dessa väljer jag att inte inkludera. Jämför liknande med de övriga klubbarna så ska du se att vi ligger bland de dyraste i serien
Återkommer när jag har tillgång till en dator.

Var som sagt säsongskort jag snackade om. Då ni sålt en del årskort och har en liten arena så spelar ju ordinarie biljettpris (som verkar högst ordinärt) större roll.

Men som sagt. Jag kanske missuppfttade något. Men då ni inte verkar ha extraordinära priser eller speciellt högt publiksnitt så borde inte detta kunna skita ut pengar :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Enbom »

Att tro att det är egen maskin och inte Edberg som gör sådana här löner möjliga i Growlake är ju som att skjuta sig i foten och sedan försöka spela fotboll.
lakers11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-06-12

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av lakers11 »

Vet du vad vår andremålis, som tog laget upp, tjänade? 5000 kr i månaden, denna lön hade en del av våra spelare säsongen vi tog steget upp. Det var bara våra transatlanter (4 st) som hade en hygglig lön i laget.

Sedan spelar det ingen roll hur liten arena vi har, vi kommer säkerligen att snitta 5000 pers säsongen ut. Vilket är ungefär samma snitt som SAIK och Luleå, vilka har svinbilliga priser i jämförelse.

Enligt Enestubbe, som är mer trovärdig än någon när det kommer till VLH, tjänar våra AS spelare kaffepengar i jämförelse med den vanliga spelaren i ES.

Slutdiskuterat från mig. Börjar skriva samma sak om och om igen :lol:

Om det kommer ut att snåle Edberg är den som pumpar in pengar för nyförvärven, kommer jag skriva direkt att jag hade fel. Men enligt alla insatta källor, så är inte fallet. Om inte djurgårdarna vet något mer än övriga dvs 8)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av -daniel- »

Vi hade ju egentligen lagt ner den här diskussionen men jag tror du gör en tankevurpa här; att spelarna tjänade kaffepengar när ni spelade i Allsvenskan betyder väl inte ett smack nu? Omförhandlas inte de flesta kontrakt när man byter serie...?

Btw, Djurgårdare vet alltid mer än alla andra. Åtminstone vill vi ge sken av det. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Vi hade ju egentligen lagt ner den här diskussionen men jag tror du gör en tankevurpa här; att spelarna tjänade kaffepengar när ni spelade i Allsvenskan betyder väl inte ett smack nu? Omförhandlas inte de flesta kontrakt när man byter serie...?

Btw, Djurgårdare vet alltid mer än alla andra. Åtminstone vill vi ge sken av det. :wink:
Läs: Stockholmare. :D
Säg den glädje som varar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Vi hade ju egentligen lagt ner den här diskussionen men jag tror du gör en tankevurpa här; att spelarna tjänade kaffepengar när ni spelade i Allsvenskan betyder väl inte ett smack nu? Omförhandlas inte de flesta kontrakt när man byter serie...?

Btw, Djurgårdare vet alltid mer än alla andra. Åtminstone vill vi ge sken av det. :wink:
Läs: Stockholmare. :D
Hur kan man heja på Djurgårn och ändå ha en negativ inställning till stockholmare? Det är för mig totalt obegripligt. Stockholm + Djurgården = samma sak.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season Elitserien 2011/12

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Vi hade ju egentligen lagt ner den här diskussionen men jag tror du gör en tankevurpa här; att spelarna tjänade kaffepengar när ni spelade i Allsvenskan betyder väl inte ett smack nu? Omförhandlas inte de flesta kontrakt när man byter serie...?

Btw, Djurgårdare vet alltid mer än alla andra. Åtminstone vill vi ge sken av det. :wink:
Läs: Stockholmare. :D
Hur kan man heja på Djurgårn och ändå ha en negativ inställning till stockholmare? Det är för mig totalt obegripligt. Stockholm + Djurgården = samma sak.
Självironin är på topp ser jag.
Jag älskar Stockholm. Slappna av lite.
Säg den glädje som varar
Skriv svar