Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Crashmash »

TV
Canal+ 18.30
C Sports

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Daniel942 »

Är vi i ett läge här som gör att vi varken kan tappa eller avancera i tabellen hoppas jag att man sparar sig lite till slutspelet. :roll:
DIF!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Datsyuk_13 »

Kommer att vara på plats och se matchen. Räknar dock med att få uppleva en relativt klar förlust. Ett Timrå som förmodligen har allt och lite till att spela för har jag oerhört svårt att se ska missa den här chansen - i synnerhet inte på hemmaplan i den absolut sista självande omgången.

Frågan är om jag faktiskt ens - gud förbjude - vill att Djurgården ska vinna den här matchen. Hade jag inför denna match fått välja om att antingen komma femma istället för sexa med DIF eller att låta Timrå vinna och på så vis skicka ner aik till kvalserien/ingenmansland så hade jag utan tvekan valt det sistnämnda.

För övrigt hoppas jag på att Hardy vilar de spelare som har småskavanker i truppen. Finns ju absolut ingen som helst anledning att chansa så här tätt inpå slutspelet.

Vissa spelare, som Mackan exempelvis, tycker jag till och med att man lika gärna kan låta stanna hemma och träna istället. Så som han spelat i de senaste matcherna tillför han i stort sett ingenting ute på isen, men med ett par dagars stenhård skridskoträning hemma på Hovet så lär ju i alla fall chanserna öka en aning om att vi skall få se en betydligt piggare Nilson när slutspelet drar igång den 8 mars...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Skywalker »

LÄGGMATCH
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Skywalker skrev:LÄGGMATCH
Det är väl ingen mening då Modo måste vinna för att Timrå ska kunna gå om. Och om Modo vinner... så går ju dom om.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Kentta »

Fullt ös ba! Nu är vi igång och det ska Timrå få reda på "the hard way", ingen idé att ta det lugnt nu tycker jag.

1-4!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spräng bort hela Solna....NU!
(blir det bra så, lilleman, Daniel123456789, Sir DIF..?)


TIK-DIF 3-2 (SD)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-03-04 08:06:09, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kryddan
Inlägg: 66
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av kryddan »

Skywalker skrev:LÄGGMATCH
Hur kan du vilja ha läggmatch? FUCK THAT! Förihelvete hitta slutspelsformen ORDENTLIGT, hoppas på 5-2, som förra året mot FHC. :D
Alltid oavsett.
Användarvisningsbild
hock3yadd1ct
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-01-30
Kontakt:

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av hock3yadd1ct »

SirDIFalot skrev:
Skywalker skrev:LÄGGMATCH
Det är väl ingen mening då Modo måste vinna för att Timrå ska kunna gå om. Och om Modo vinner... så går ju dom om.
Precis! Ingen idé att köra läggmatch. Bara ge järnet nu den sista matchen och låta Hardy finputsa detaljerna som inte riktigt stämmer. Vi låter Modo ta hand om gnaget!

Matchen går förövrigt på Canal+ Extra 3 Crashmash!
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Kire »

Fattar inte hur folk vill ha det här till en läggmatch??? Iom gårdagens resultat spelar det ingen roll om vi lägger oss då solna fortfarande inte kan nås ikapp av Timrå.

Lite komiskt när man läser kommentarerna av bönderna/ingrodda gnagare på diverse blaskor, bland annat:
"Djurgårn kommer stå för idrotthistoriens solklaraste läggmatch! Minst 7-0 till Timrå blir det.
Djugården är en förening helt utan heder! "

Ord och inga visor det. Hoppas han har stake att stå för sitt resultat med en hunka på Oddset :lol:

Själv tror jag DIF vinner med 3-1 och blåser om LHC, vilket således innebär en 5:e plats (vid poängtapp för plastklubben).
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skywalker skrev:LÄGGMATCH
Tycker Mark sammanfattade det hela bra
-Går man in för att förlora är man riktigt störd i huvudet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Edin »

På lördag åker vi till Timrå och tackar seriens sämsta hemmalag för den här gången.

1-5, bon voyage.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Caveman »

*Gäsp*

Dra inte på er några skador....
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av Heaty »

Sen så måste vi köra med vårat bästa lag också, tyvärr. Hockeyligan har tydligen jävla koll på det nu sista matcherna, eftersom det är en av reglerna att man alltid är skyldig till att ställa upp med bästa lag möjligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 5/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Äh, en "förkylning" på Kronwall är ju svårt för dom att undersöka hur vida det stämmer.
Expert.
Skriv svar