Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Bäst för samtliga partner inklusive DIF hockey, är att trejda Abbe till bajen. Då blir det ordning på hammarbytorpet och vi får tillbaka vår klack.
Vill man ha ordning på det torpet då? :?: 8)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Inlägg av JohanPez »

Isabo skrev:
minalman skrev:Bäst för samtliga partner inklusive DIF hockey, är att trejda Abbe till bajen. Då blir det ordning på hammarbytorpet och vi får tillbaka vår klack.
Vill man ha ordning på det torpet då? :?: 8)
Klart man vill det. Skandalerna drabbar oss alla. På planen får de dock mer än gärna fortsätta skämma ut sig.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re:

Inlägg av Isabo »

JohanPez skrev:
Isabo skrev:
minalman skrev:Bäst för samtliga partner inklusive DIF hockey, är att trejda Abbe till bajen. Då blir det ordning på hammarbytorpet och vi får tillbaka vår klack.
Vill man ha ordning på det torpet då? :?: 8)
Klart man vill det. Skandalerna drabbar oss alla. På planen får de dock mer än gärna fortsätta skämma ut sig.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Ja, du tänker så... Ja man kan ju lätt räkna ut att säkerheten på Tele2 kommer att utökas inför derbyt pga "torpets" mentala svängdörrar. Dvs utöäkade kostnader och kanske ett steg bakåt i polisnotehistorien.

Just nu verkar de ju dock bara skämma ut sig på läktarna. Borde alltså vara tvärtom.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Undrar vad som händer i ärendet förresten? Det verkar ha glömts bort helt i media efter att ha gått över till att handla om derbyt. Just nu spelar bajen hemma mot Sundsvall, om de exempelvis skulle råka få en match inför tomma läktare som straff (rimligt!) så hade väl en så pass viktig match varit lagom hårt att tilldömas det straffet i.

Nu blir det väl inte så för gulle-Bajen.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: Hata bajen

Inlägg av 20002001 »

Bajen får sina två sista matcher utan publik i Superettan. Enligt mig ett pinsamt straff, att kollektivet återigen straffas för det några andra gör är pinsamt. Att spel utan publik ens är ett straff tycker jag är bortom allt denna gjord. 14000 människor ska straffas för något 20 idioter i Bajens huliganfalang gjorde gör mig förbannad.

Klart man kan njuta lite då det är Bajen det handlar om men straffet är uselt. Sen att Gais går ut och säger att de ska vinna med 3-0 är så jävla uselt. Laget Gais vill alltså vinna en match på skrivbordet.

Avgå!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
baate
Inlägg: 77
Blev medlem: 2012-09-30

Re: Hata bajen

Inlägg av baate »

20002001 skrev:Bajen får sina två sista matcher utan publik i Superettan. Enligt mig ett pinsamt straff, att kollektivet återigen straffas för det några andra gör är pinsamt. Att spel utan publik ens är ett straff tycker jag är bortom allt denna gjord. 14000 människor ska straffas för något 20 idioter i Bajens huliganfalang gjorde gör mig förbannad.

Klart man kan njuta lite då det är Bajen det handlar om men straffet är uselt. Sen att Gais går ut och säger att de ska vinna med 3-0 är så jävla uselt. Laget Gais vill alltså vinna en match på skrivbordet.

Avgå!
Så går det när man skall hålla på och straffa hit och dit som SvFF gör. Då måste man fortsätta. Kanske är det dags att hitta en annan strategi istället för "öga för öga" som bevisligen inte fungerar.

Jag gråter inte för Bajen. Men fotbollen förlorar på detta, kolla bara Gais som vill nyttja systemet därför att det finns och fungerar (jag tittar på er Mjällby)...
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av Salas »

Jag är emot kollektiv bestraffning, men helt ärligt, får Djurgården en match utan publik + en skrivbordsförlust för ett kastat päron, måste Bajen rimligtvis straffas stenhårt för att ha fans som promenerar rakt över familjeläktaren, upp genom låsta dörrar (avd. insiderjobb. Högt uppsatta med tillgång till dörrkoder i Brajen som har kontakter i KGB och ger en hjälpande hand) för att kasta smällare, flaskor, mynt och stolar på försvarslösa Gaisare. Sen avslutas kalaset med att promenera rakt ner, fortsätta kaoset, innan man återvänder tvärs genom familjeläktaren framför gråtande ungar, och gör high-five med varandra.

Bajen brast grovt i säkerheten, och då bör man rimligtvis straffas hårt. Och med vårt straff i färskt minne, är två matcher utan publik fullt rimligt.

Med detta sagt, jag tycker inte straffet är rätt. Men sätter man en standard, måste den hållas för alla. Det bästa hade varit att ge Hammarby stenhårda böter och sedan låta publiken komma. Men med tidigare bedömningar, känns det helt ologiskt och rent av fel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Felet är inte Hammarbys eller Lotterinämndens. Felet ligger hos de som inte vill ha mer övervakning och hos de som inte vill ha hårdare lagstiftning mot individer. Och det är många.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:Felet är inte Hammarbys eller Lotterinämndens. Felet ligger hos de som inte vill ha mer övervakning och hos de som inte vill ha hårdare lagstiftning mot individer. Och det är många.
Njae, de flesta är väl rörande överens om att individen ska straffas och straffas hårt.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

JohanPez skrev:
pulverapa skrev:Felet är inte Hammarbys eller Lotterinämndens. Felet ligger hos de som inte vill ha mer övervakning och hos de som inte vill ha hårdare lagstiftning mot individer. Och det är många.
Njae, de flesta är väl rörande överens om att individen ska straffas och straffas hårt.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Därför behöver vi mer kameraövervakning och hårdare straffskala. Men det finns ett alltför stort motstånd mot detta.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Salas skrev:Jag är emot kollektiv bestraffning, men helt ärligt, får Djurgården en match utan publik + en skrivbordsförlust för ett kastat päron,
Vi fick ju aldrig match utan publik för päronet. Däremot fick vi spela inför tomma läktare första matchen 2010 efter kvalet mot Assyriska när en av AFF-spelarna fick en snyting av nån jävla lirare. Det blev den berömda "fri luft"-matchen där några hyrde en jättestor skylift och ställde utanför Stadion med ett femtiotal personer ombord :)

Så får vi toimma läktare för en sån sak, när vi trots allt gjort allt vi kunde för säkerheten men polisen inte lät oss ha stängsel för att hindra planinvasion efter matchen och andra saker, då ska inte bajen komma undan här heller.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata bajen

Inlägg av Henke95 »

Victory is sweetest when you've known defeat.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Suck. Hata. Bajen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Hata bajen

Inlägg av pulverapa »

Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Henke95 »

pulverapa skrev:Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?

Förmodligen. Tomtarna från Söder bildades väl 1897?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar