Hata bajen

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Henke95 skrev:
pulverapa skrev:Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?

Förmodligen. Tomtarna från Söder bildades väl 1897?
Ja, precis, men de brukar väl rapa något om att de bildades ur en roddklubb som är äldre, men den bildades väl ändå inte 1891...
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Leijon »

Isabo skrev:
Henke95 skrev:
pulverapa skrev:Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?

Förmodligen. Tomtarna från Söder bildades väl 1897?
Ja, precis, men de brukar väl rapa något om att de bildades ur en roddklubb som är äldre, men den bildades väl ändå inte 1891...
1889 började Hammarby RF paddla runt.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Nyberabb »

Henke95 skrev:
pulverapa skrev:Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?

Förmodligen. Tomtarna från Söder bildades väl 1897?
Finns ju dom som menar att Hammarby bildades 1891 men valde den första styrelsen 97 vilket gjorde dom officiella

Skickat från min gamla sega Sony Ericsson Arc
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Sv: Re: Sv: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Nyberabb skrev:
Henke95 skrev:
pulverapa skrev:Såg just en snubbe med bajentröja dör det stod en stor text på ryggen "Genuine since 1891". Har jag missat något eller är det där den mest pinsamma tröjan någonsin?

Förmodligen. Tomtarna från Söder bildades väl 1897?
Finns ju dom som menar att Hammarby bildades 1891 men valde den första styrelsen 97 vilket gjorde dom officiella

Skickat från min gamla sega Sony Ericsson Arc

Finns även dom som menar på att Bajen är världens bästa lag.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Helt sjukt. Man slapp helt spel inför tomma läktare. Hade det hänt om det gällt DIF? Knappast. ajk skakade gallret på råsunda i ett derby, fick spel inför tomma läktare i sin viktigaste match 2004, förlorade matchen och åkte ur. DIF fick inte ha kravallstängsel i kvalmatchen för polisen, planen invaderades, någon lappade till en Ass-spelare och premiären säsongen därpå blev inför tomma läktare... Här rörde det sig om en ren attack som var planerad i förväg, man stormade aldrig planen men hade i princip fritt spelrum på läktaren. Sjuka grejer säger jag.

Nu har dessutom media fått hybris bara för Nanne ska försöka tackla tränarrollen i bajen. De börjar prata om Champions League-spel?! Han har haft Kalmar till sitt förfogande i hur många år som helst, hunnit vinna ligan en gång och haft ett bättre spelarmaterial att komma med än vad bajen någonsin haft, inräknat det hemska guldåret 2001. Dessutom tålamod från fans och ledning. Han har ändå inte lyckats ta laget till champions league eller ens europa leagues gruppspel.
Varför skulle han plötsligt lyckas med denna bedrift bara för att det är bajen? Det krävs ju tränarens huvud på ett fat redan efter ett par tre förluster...
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

Dessutom får ligisterna tillträdesförbud på arenan under det halvår då det är säsongsuppehåll?!!
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata bajen

Inlägg av medu82 »

Isabo skrev:Dessutom får ligisterna tillträdesförbud på arenan under det halvår då det är säsongsuppehåll?!!
Börjar det på direkten?
Isf är det en skandal, det ska starta ifrån första matchstarten... Sedan är det även skandal att det är på 6-12månader.. Borde vara MINST 3år...

O vem är förvånad över att brajen inte åker dit hårdare än lite böter?
Särbehandlade kusiner...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:
Isabo skrev:Dessutom får ligisterna tillträdesförbud på arenan under det halvår då det är säsongsuppehåll?!!
Börjar det på direkten?
Isf är det en skandal, det ska starta ifrån första matchstarten... Sedan är det även skandal att det är på 6-12månader.. Borde vara MINST 3år...

O vem är förvånad över att brajen inte åker dit hårdare än lite böter?
Särbehandlade kusiner...
Ja, straffen tar vid med omedelbar verkan. Ungefär som att ge någon sex månaders fängelse men fängelset är inte färdigbyggt förrän om ett halvår.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Hata bajen

Inlägg av medu82 »

Helt idiotiskt.. Vad fan lär dem sig utav det?!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Hata bajen

Inlägg av Isabo »

medu82 skrev:Helt idiotiskt.. Vad fan lär dem sig utav det?!
Att det går bra att vara terrorist om man har grönvit klädsel.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

Förnedring x 2 och sen kan ni dra igen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata bajen

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JohanPez skrev:Förnedring x 2 och sen kan ni dra igen.
Är inte lika säker, dagens Bajen skulle väl ha typ 40 % vinstchans mot DIF, det skiljer inte mer än så.
Återstår att se vad vi fyller på med och vad Brajen kan hitta för nytt.
Nu pajar jag väl även denna "Hat-tråd" :wink: , men jag tycker det är kul att dom är tillbaka igen.

Men visst, det vore stor komik om det blir respass tillbaka till Superettan direkt :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hata bajen

Inlägg av JohanPez »

Lee Harvey Oswald skrev:
JohanPez skrev:Förnedring x 2 och sen kan ni dra igen.
Är inte lika säker, dagens Bajen skulle väl ha typ 40 % vinstchans mot DIF, det skiljer inte mer än så.
Återstår att se vad vi fyller på med och vad Brajen kan hitta för nytt.
Nu pajar jag väl även denna "Hat-tråd" :wink: , men jag tycker det är kul att dom är tillbaka igen.

Men visst, det vore stor komik om det blir respass tillbaka till Superettan direkt :lol:
Jag tror inte på det själv, det är en enkel mans önskan bara. Inget mer.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Hata bajen

Inlägg av B.I.B.A »

JohanPez skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
JohanPez skrev:Förnedring x 2 och sen kan ni dra igen.
Är inte lika säker, dagens Bajen skulle väl ha typ 40 % vinstchans mot DIF, det skiljer inte mer än så.
Återstår att se vad vi fyller på med och vad Brajen kan hitta för nytt.
Nu pajar jag väl även denna "Hat-tråd" :wink: , men jag tycker det är kul att dom är tillbaka igen.

Men visst, det vore stor komik om det blir respass tillbaka till Superettan direkt :lol:
Jag tror inte på det själv, det är en enkel mans önskan bara. Inget mer.
Japp bajen lär klara sig. Skulle inte förvåna mig om de slår oss två gånger heller. Vi brukar ha svårt mot dem.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hata bajen

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Ser att bajen ligger sist i ettan, snittar typ 150 pers på sina matcher, har lagt ner båda sina juniorlag och idag kommer man till spel med 9 forwards och 5 backar i A-lagets match.

Man undrar ju lite varför de drog igång hela verksamheten igen när man ändå skiter i den sen. För att underhålla oss?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Skriv svar