Djurgårdens IF - HV71, 9/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DanneS
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge

Inlägg av DanneS »

Tycker Djurgårn va det bättre laget första halvan av matchen. Hv fick några rätt billiga mål. 4-2 var dock en ruggig markeringsmiss, men vi var bra med fram tills dess. Tyckte inte att siffrorna speglade matchen så långt. 5-2 målet tillsammans med en mycket tveksam domarinsats gjorde att grabbarna slutade åka skridskor och började hänga med huvet istället.
Är jävligt besviken måste jag säga, spelar ingen roll om det går tungt man får bara inte skämma ut sig på det här viset för så dåliga är inte grabbarna. Aldrig sluta kämpa. Lärking var för övrigt riktigt pinsamt dålig idag, men det ska tagga inte sänka. Oförsvarbart att bara lägga av som Djurgårn gjorde idag.
Efter att ha sett alla hemma matcher hittils så vägrar jag att tro att laget inte ska kunna ta sig till slutspel. Fortsätter dom bara att nöta och nöta så kommer flytet snart också. Det hade behövts idag.
Min analys, rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

DanneS skrev:Tycker Djurgårn va det bättre laget första halvan av matchen. Hv fick några rätt billiga mål. 4-2 var dock en ruggig markeringsmiss, men vi var bra med fram tills dess. Tyckte inte att siffrorna speglade matchen så långt. 5-2 målet tillsammans med en mycket tveksam domarinsats gjorde att grabbarna slutade åka skridskor och började hänga med huvet istället.
Är jävligt besviken måste jag säga, spelar ingen roll om det går tungt man får bara inte skämma ut sig på det här viset för så dåliga är inte grabbarna. Aldrig sluta kämpa. Lärking var för övrigt riktigt pinsamt dålig idag, men det ska tagga inte sänka. Oförsvarbart att bara lägga av som Djurgårn gjorde idag.
Efter att ha sett alla hemma matcher hittils så vägrar jag att tro att laget inte ska kunna ta sig till slutspel. Fortsätter dom bara att nöta och nöta så kommer flytet snart också. Det hade behövts idag.
Min analys, rätta mig om jag har fel.
En klockren matchanalys!!

Vi va ju spelmässigt med ganska länge in i matchen..Vi skapades trots allt en hel del lägen och halvchanser i de två första perioderna, visst var det så,men satan va ineffektiva grabbarna va framför kassen..

Vidare är det ett faktum att när inte Lassila är sådär omänsklig i kassen som han har varit hittils under säsongen är sannolikheten för förlust enormt stor..Försvarsspelet är under all kritik, och värvningen av Ryman är för undertecknad en stor gåta..
Varför agerar spelarna så enormt passivt i egen försvarszon?Det har ju för fan sett likadant ut under samtliga matcher..Gång på gång tillåts moståndare leka runt i vår försvarszon och skapa farligheter. Att använda ett uttryck som "hönsgård" för att beskriva vårt försvarsspel är sannerligen inte att ta i för mycket...Skärpning!!!


Nu krossar vi kaffegubbarna på tis istället


113 WHB
Skriv svar