Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Lakrisal »

Titta på Mark i inledningen av säsongen och hur han spelar nu, han har gått framåt ganska rejält. Det är bara naturligt eftersom han blir mer van, spelarna börjar vänja sig med hur han spelar och han tränar stenhårt.

Basha NHL allt ni vill, men jag kommer alltid att försvara dem. Det är inte så jävla konstigt, har du en NHL klausul i kontraktet och vill ta chansen finns är det knappast NHLs fel. Unga spelare vill nå världens bästa liga och vem kan klandra dem? Det är alltid trist att tappa bra spelare, men gör inte vi samma sak mot t.ex. Allsvenskan?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Enbom »

Jag håller Mark ganska högt. Men jag blir alltid så förbannat orolig när han står i mål. Vad fan, vänder sig om med ryggen ut mot banan, sitter på knä lite överdrivet länge ibland och allt möjligt han brukar göra.

Men så länge han fortsätter stoppa puckar så kan jag ta några svettdroppar fler. Vill ändå ha Tellqvist till nästa säsong dock. Ingen mätt Tellan som kommer hem när Mark flåsar i nacken inte.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av m0ng00se »

Frasse skrev:
m0ng00se skrev:stämmer det att RW har skostorlek 63?!?!? :roll:
Faktiskt inte utan ha kör Amerikansk storlek 14 3/4 ;)
aaah då är jag med;D
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av rikkard »

Jag tog mig friheten att räkna ut vilken målvakt som har stått i flest förlustmatcher. Av 23 förluster (övertidsförluster inräknat) har Ridderwall stått 15!! Den killen är ingen vinnare. Hoppas Owuya kommer tillbaka snart, annars blir det inget slutspel!
Josefsson
Inlägg: 142
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Josefsson »

Jag förstår inte vad Ridderwall sysslar med. Här får han världens chans när Owuya blir skadad att gå in och visa alla att det är han som ska ha förstaspaden, men det enda han visat i de här tre matcherna är att så fort Owuya är i spelbart skick igen så är det han som ska han stå i mål.

De senaste tre säsongerna har Djurgården hämtat in målvakter med under 90% i Allsvenskan att konkurrera med Ridderwall. Och han har ändå inte klarat av den konkurrensen! Ska man hämta in en målvakt med under 90% från Division 1 för att Ridderwall ska bli den klara ettan som Djurgården räknat med?
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av mårten »

Josefsson skrev:Jag förstår inte vad Ridderwall sysslar med. Här får han världens chans när Owuya blir skadad att gå in och visa alla att det är han som ska ha förstaspaden, men det enda han visat i de här tre matcherna är att så fort Owuya är i spelbart skick igen så är det han som ska han stå i mål.

De senaste tre säsongerna har Djurgården hämtat in målvakter med under 90% i Allsvenskan att konkurrera med Ridderwall. Och han har ändå inte klarat av den konkurrensen! Ska man hämta in en målvakt med under 90% från Division 1 för att Ridderwall ska bli den klara ettan som Djurgården räknat med?
Vi skall inte hämta hem någon målvakt som han behöver konkurrera med. Han kan leka i någon annan klubb så är problemet löst. Han är INTE en målvakt som skall ha förstaspaden. Nästa säsong finns bara ett namn mellan stolparna.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Mash »

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrridarn, har gjort sitt som första målvakt. Han fick chansen, inte en gång utan 3-4 gånger, men han tog ingen av dom. In med Owuya i mål, han kan ju åtminstone stå i vägen för det mesta.

Var väl tredje målet han borde ta idag men han missar puckar alltför ofta. Annars var han hyfsad idag, inga större misstag.
Användarvisningsbild
roj
Inlägg: 149
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av roj »

Ridderwall har gjort sitt i Dif hockey. Han håller inte Elit klass. Owuya är given etta. Nästan så Sandberg ska vara backup.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Magnutz »

Jag kan tycka att Ridderwall gjort sitt men dagen efter härdsmältan i Fiskeby kommer tvivlen...

Mark har spelat upp sig och motar puckar, men har dippar. Ridderwall likaså.. kluven här. men medan jag skriver det här så lutar mitt sinne mer och mer åt att bara, enbart, uteslutande köra med Mark i målet med Tim som back-up. Mark motar puckar, står i vägen. Det är sjukt viktigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av kenny »

Nån med koll?
Tittar vi på nån ny målvakt till denna säsong?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av -daniel- »

kenny skrev:Nån med koll?
Tittar vi på nån ny målvakt till denna säsong?
Bara 5 dagar kvar av transferfönstret så svaret är med 99% sannolikhet Nej. Jag tror dock att Järlan sneglat på marknaden tidigare men efter att Owuya spelade upp sig så falnade de tankarna tämligen omgående.
Bild
Användarvisningsbild
roj
Inlägg: 149
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av roj »

rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av rikkard »

Hoppas att de satsar på Owuya nu. Alternativet finns inte, i varje fall inte i Ridderwall. Det är bara massa tomma ord från honom. Varje artikel där han uttalar sig i har samma tema: jag är lika bra som wesslau var (han tänker: jag är 10 ggr bättre). Att han säger att det gått upp och ner och att han känner att börjar hitta spelet är osanning. För när var han uppe, och på vilket sätt har han hittat spelet? Som jag ser det har han inte gjort en enda bra match rakt igenom i år. Tom attityd har vi ingen glädje av.
Rufus
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kungsängen

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Rufus »

Jag hänger inte med här riktigt. Vad är det för snack om att Tellan vill till DIF? Han trivs väl bra i Rangers? Vart hör ni hört det ifrån?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Magnutz »

Rufus skrev:Jag hänger inte med här riktigt. Vad är det för snack om att Tellan vill till DIF? Han trivs väl bra i Rangers? Vart hör ni hört det ifrån?
lefflan sa att han känt att det skulle bli så.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar