Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Frasse »

Tydligen så finns det ett behov för en tråd som avhandlar våra målvakter och deras form,spel,utseende mm.

Alltså skall allt prat om dessa tas i denna tråd och inte i silly-season tråden, capish?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
m0ng00se
Inlägg: 1471
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av m0ng00se »

stämmer det att RW har skostorlek 63?!?!? :roll:
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av sunne »

Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Frasse »

m0ng00se skrev:stämmer det att RW har skostorlek 63?!?!? :roll:
Faktiskt inte utan ha kör Amerikansk storlek 14 3/4 ;)
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av reservjesus »

Tycker det är onödigt mycket gnäll på våra målvakter. Owuya må ha "udda" stil, men killen tar puckarna och så länge spelarna litar på honom borde vi fans göra det också. Han besitter ju onekligen mycket talang.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Salas »

Jag har en känsla av att den här tråden kommer att hållas igång mer än väl.
Bra initiativ att skapa tråden Frasse!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av seppuko »

Jag följer ju Elitserien slaviskt och visst, våra målisar har gjort några sköna tabbar både här och där. Men det har alla andra målvakter också gjort. Bara det faktum att Mark ligger 2:a statistiskt sett nu säger ju faktiskt en hel del.

Det kanske inte är helt hundra i kommunikationen mellan backar och målis alla gånger men det är sådant man får ta i stridens hetta. Så länge vi kan hålla igång laget som vi har visat att vi kan så kommer det att bära till slutspel. Väl där får vi se om våra målisar, backar och forwards innehar det mentala som krävs.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2308
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Buford »

Med drygt 96% på de tre senaste matcherna så är det lite svårt att gnälla på Mark. Med de siffrorna så är han väl med i toppen i målvaktsligan. Visst, han har en udda spelstil grabben och ibland räddar han nog utan att veta om det själv. Kanske detta bidrar med att många (bla. jag själv) känner sig lite osäkra på honom och inte vet om han ska ta ett skott eller själv kasta in trissan i mål.

Angående Ridderwall så vet jag inte riktigt. Jag önskar att han kunde få vara skadefri och ha självförtoendet på topp i en hel säsong, då skulle han få första spaden och först då kan vi nog se hur bra han egentligen är.

Som det ser ut just nu så lägger jag min röst på Mark. Dock önskar jag att DIF hade en stabil och pålitlig förstemålvakt och inte behövde ha detta "problem", utan kunde koncentrera sig och lägga fokus på sitt spel inför slutspelet :D
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Jepe »

Intressant läsning speciellt det Montén säger:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-att.html
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
roj
Inlägg: 149
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av roj »

Det rätta tror jag är att Ridderwall behöver ett miljö ombyte så låna ut honom och ta hem Sandberg som backup till Mark.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Magnutz »

Jag sågade Mark för någon månad sedan och har hållit Stefan om ryggen men, nu har Mark spelat riktigt BRA och jag hoppas att han fortsätter att utvecklas och slipar bort lite av fladdret!

Go Mark. och Go Stefan. Båda är Djurgårdare. Det räcker så.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Inlägg: 8655
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av mb81 »

Tycker det är väldigt modigt av lagledningen att satsa på våra egna målvakter och det ger resultat i längden! Vi ska fortsätta satsa på våra egna så långt det går! Snart kommer väl Due-Boje upp också! Tellan är såklart välkommen hem då han är Djurgårdare men han ska inte vara säker på någon plats såklart! Det jag tycker vi om något ska lägga pengar på är en riktigt bra back till! Stabilare backlinje så får målvakterna dessutom ännu större självförtroende! Jag tror både Owuya och Ridderwall kan göra ett bra slutspel och en av de kommer garanterat göra det är mer orolig för lassen eller Honkens defensiva kvalitéer! Fast just nu är jag väldigt positiv!
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av kotten »

Trots att Owuya har övertygat de senaste matcherna är jag inte särskilt imponerad. LHC hade bara en bra chans igår och det var Hlavacs där han, trots öppet mål, lyckades med konststycket att skjuta på Owuyas benskydd. Owuya inger knappast stabilitet där bak: han sprider puckar, verkar smått virrig och känns något svag framför målet. Hans lägsta nivå är på tok för låg för att vi ska kunna nå långt i ett slutspel.

Nu när jag varit framme med motorsågen bör jag även tillägga att Owuya gör det bästa utifrån sina förutsättningar. Man kan knappast förvänta sig att han ska komma in och dominera redan vid 21 års ålder, särskilt med tanke på hur lite speltid han fått de senaste säsongerna i DIF!

Hursomhelst anser jag att "Prio ett" inför nästa säsong bör vara att kontraktera Tellqvist, till vems bekostnad är svårt att avgöra i nuläget.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Magnutz »

kotten skrev:Trots att Owuya har övertygat de senaste matcherna är jag inte särskilt imponerad. LHC hade bara en bra chans igår och det var Hlavacs där han, trots öppet mål, lyckades med konststycket att skjuta på Owuyas benskydd. Owuya inger knappast stabilitet där bak: han sprider puckar, verkar smått virrig och känns något svag framför målet. Hans lägsta nivå är på tok för låg för att vi ska kunna nå långt i ett slutspel.

Nu när jag varit framme med motorsågen bör jag även tillägga att Owuya gör det bästa utifrån sina förutsättningar. Man kan knappast förvänta sig att han ska komma in och dominera redan vid 21 års ålder, särskilt med tanke på hur lite speltid han fått de senaste säsongerna i DIF!

Hursomhelst anser jag att "Prio ett" inför nästa säsong bör vara att kontraktera Tellqvist, till vems bekostnad är svårt att avgöra i nuläget.
De hade allt fler. Jag höll andan flera gånger enbart i period 2. Mark gjorde flertalet svettiga räddningar. Det var lätt att se när jag stod bra till på A19. han plockade and stötte och han stängde igen med benskydden och tog en puck med axeln när den kom fladdrande. Mark spelade bra igår.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Redan i början på säsongen trodde jag Mark skulle få ett slags "genombrott" denna säsong.
Sen kom ju 2:a derbymatchen och några till som inte var så lyckade och jag trodde jag haft fel.
Men nu har han ju visat igen att han faktiskt är bra och den bäste vi har just nu.
Är det bara jag som tycker han har blivit bättre på att ta returer? Verkar som han är medveten om det i alla fall och jobbar på det.

Riddarn behöver nog vila från matcher ett tag och bara koncenterra sig på träning nu.
Jag gillar Riddarn så mycket som person, kolla bara på hans intervju i 08-Hockey, och vill verkligen att han ska få igång sitt spel mer, för alla vet ju med tanke på förra säsongen att han kan mycket mer än det han visat denna säsong.

Tellan vill hem! Bra, se då fan till att ta hem honom till nästa säsong. Fast jag måste erkänna att jag inte följt honom denna säsong så att jag vet hur bra eller dålig han är just nu.
Men han kan ju, genom sitt uttalande i pressen, inte göra det klarare än att han vill komma hem till Djurgården och bara Djurgården.
Det känns ju jäkligt skönt att han säger att det enbart är Djurgården som gäller. Många andra hemåtvändare kan ju ta vilket lag som helst.
Låt oss ta vara på de Djurgårdare som vill återkomma till Djurgården.

Är det någon som vet hur våran målvaktstränare är? Det sas ju i våras, då han signades, att han var en av de bästa som fanns. Jag känner mig lite konfundersam om honom, men jag kan ju ha fel.
Skriv svar