JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Sv: Re: JVM

Inlägg av Buford »

SkönaDjurgårn skrev:
Buford skrev:Ser hellre att vi vinner nästa år, då går JVM i Sverige. Att vi skulle vinna tre år i rad är lite väl optimistiskt.
Hur kan det försämra våra chanser nästa år (inte lika hungriga kanske)? Låter annars som skev matematik i mina öron. Vinn båda åren!

Och ja, den där jävla Filip Forsberg blir man ju tokig på, vilken diva.
Det är bara Kanada som lyckats vinna VM mer än två år i rad, förutom Sovietunionen under 70-talet. Skevt? Nu är dessutom lagen mer jämna än tidigare så jag tror inte någon nation kommer att dominera som innan och vinna många år i följd.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: JVM

Inlägg av Manijock »

Arvidsson, Sandberg, Karlsson, Arnesson och Tom Nilsson var riktigt bra.

Forsberg och framförallt Boyce Rotevall var något sällsynt dålig idag!
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: JVM

Inlägg av Nummer19 »

Bara jag som tycker att JVM var en besvikelse i år? Värdelösa tider, dåligt med publik på matcherna, inte samma "vi-känsla" med det här laget i jämförelse med tidigare års upplagor.
Senast redigerad av Nummer19 den 2013-01-05 18:11:11, redigerad totalt 1 gånger.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

JVM

Inlägg av Jepe »

JVM ska spelas mitt i natten, första matchen tidigast 23:00 CET, blir inte samma sak med matchstart 14:00 för sista matchen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Alexander »

Jepe skrev:JVM ska spelas mitt i natten, första matchen tidigast 23:00 CET, blir inte samma sak med matchstart 14:00 för sista matchen.
Håller helt med, var skulle nästa JVM hålla hus?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Kentta »

Alexander skrev:
Jepe skrev:JVM ska spelas mitt i natten, första matchen tidigast 23:00 CET, blir inte samma sak med matchstart 14:00 för sista matchen.
Håller helt med, var skulle nästa JVM hålla hus?
Malmö.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: JVM

Inlägg av Jim Morrison »

Jepe skrev:JVM ska spelas mitt i natten, första matchen tidigast 23:00 CET, blir inte samma sak med matchstart 14:00 för sista matchen.
Precis. Man ska gå och ladda hela dagen, småprata om det med människor och på internetforum. Dessutom så ska det spelas i Kanada varje år. Det kan inte spelas i Europa, det blir för dålig stämning tyvärr.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: JVM

Inlägg av litto »

Jim Morrison skrev:
Jepe skrev:JVM ska spelas mitt i natten, första matchen tidigast 23:00 CET, blir inte samma sak med matchstart 14:00 för sista matchen.
Precis. Man ska gå och ladda hela dagen, småprata om det med människor och på internetforum. Dessutom så ska det spelas i Kanada varje år. Det kan inte spelas i Europa, det blir för dålig stämning tyvärr.
Exakt. Kl två på natten sitter man i mörkret och kollar på matchen. Det är bara jag och Juniorkronorna.

Kl två på eftermiddagen är det flera jobbiga människor som är vakna. Inte samma känsla.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Skriv svar