KHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KHL

Inlägg av Enbom »

Skulle kännas lagom iskallt att se Djurgår'n mot ett lag från Sibirien. Därför är jag emot. Jag skiter i allt, egentligen. Jag vill att Djurgården tävlar i Sverige.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: KHL

Inlägg av Metal Machine »

Hört (av ryssar) att en relativt vanlig lön i S:t Petersburg ligger på cirkus 12.000 rubel, d.v.s. ungefär 3-4 tusen kronor i månaden. Det i en stad som inte är mycket billigare att överleva i än Stockholm. Ja, jag undrar då hur de bär sig åt i alla fall...
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Metal Machine skrev:Hört (av ryssar) att en relativt vanlig lön i S:t Petersburg ligger på cirkus 12.000 rubel, d.v.s. ungefär 3-4 tusen kronor i månaden. Det i en stad som inte är mycket billigare att överleva i än Stockholm. Ja, jag undrar då hur de bär sig åt i alla fall...
Det är vanligt att familjer och kompisar bor tillsammans i större utsträckning än här. På så vis får man pengarna att räcka längre.

Återigen, självklart är KHL en farlig väg att gå, men det är inte så att man skulle spela i fel tidszon varje vecka. Det sker max två gånger per säsong att man är på roadtrip mer än 4 timmar bort.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KHL

Inlägg av Túrin Turambar »

Den internationella vägen är lite farlig. Tänk när klubben börjar sikta på utländska marknader. Haha, jag kan se det framför mig - vi översätter "Sjung för gamla Djurgårn" för att bli mer internationellt gångbara och så står de som inte bojkottar och sjunger något sådant här utan att veta vad som hände:

Sing for old Djurgarden now,
sing and give your all!
the only club in the wide world
that doesn't age at all.
Sing when we have clinched a win
and sing when we despair.
As long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.

Sing for old Djurgarden now,
sing in thick and thin!
Show them all that our blue stripes
are never vanishin'
Anyone can have a streak
but ever we're up there,
as long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.


Eller något liknande fånigt man improviserar fram på en kvart när man borde skriva uppsats. ;)

(Det här inlägget ska inte tas på så stort allvar.)
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: KHL

Inlägg av Metal Machine »

Túrin Turambar skrev:Den internationella vägen är lite farlig. Tänk när klubben börjar sikta på utländska marknader. Haha, jag kan se det framför mig - vi översätter "Sjung för gamla Djurgårn" för att bli mer internationellt gångbara och så står de som inte bojkottar och sjunger något sådant här utan att veta vad som hände:

Sing for old Djurgarden now,
sing and give your all!
the only club in the wide world
that doesn't age at all.
Sing when we have clinched a win
and sing when we despair.
As long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.

Sing for old Djurgarden now,
sing in thick and thin!
Show them all that our blue stripes
are never vanishin'
Anyone can have a streak
but ever we're up there,
as long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.


Eller något liknande fånigt man improviserar fram på en kvart när man borde skriva uppsats. ;)

(Det här inlägget ska inte tas på så stort allvar.)
Haha! Känner verkligen igen det där! :lol:
Men du förgyllar i alla fall mina dagar med dina poster, så fortsätt i samma stil! :)
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

KHL

Inlägg av Challen »

Túrin Turambar skrev:Den internationella vägen är lite farlig. Tänk när klubben börjar sikta på utländska marknader. Haha, jag kan se det framför mig - vi översätter "Sjung för gamla Djurgårn" för att bli mer internationellt gångbara och så står de som inte bojkottar och sjunger något sådant här utan att veta vad som hände:

Sing for old Djurgarden now,
sing and give your all!
the only club in the wide world
that doesn't age at all.
Sing when we have clinched a win
and sing when we despair.
As long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.

Sing for old Djurgarden now,
sing in thick and thin!
Show them all that our blue stripes
are never vanishin'
Anyone can have a streak
but ever we're up there,
as long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.


Eller något liknande fånigt man improviserar fram på en kvart när man borde skriva uppsats. ;)

(Det här inlägget ska inte tas på så stort allvar.)
Haha mer uppsatser till Turin! Skönt inlägg! Haha
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KHL

Inlägg av Edin »

Har försökt hålla lite småkoll på KHL den här säsongen, tänkte faktiskt försöka se någon toppmatch när man får chansen, KHL har ju börjat samla på sig en hel del svenska stjärnor, däribland DIF-bekantingar som Andreas Engqvist, Tellan och Danielsson, samt många ryska världsstjärnor som Kovaltjuk. Skönt att många lag spelar i fördelaktiga tidszoner, vilket gör att man kan kolla även på veckorna.

Men jag kikade lite på lagspridningen i ligan, och det är ju helt sjukt egentligen. Tänk er att lira i Vladivostok, det är ju precis samma som att ha ett Europeiskt lag i NHL:

Bild

Tänk er en final mellan Admiral och Lev, det är ju fan 15 timmars restid mellan Vladivostok och Prag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KHL

Inlägg av Túrin Turambar »

Metal Machine skrev:
Túrin Turambar skrev:Den internationella vägen är lite farlig. Tänk när klubben börjar sikta på utländska marknader. Haha, jag kan se det framför mig - vi översätter "Sjung för gamla Djurgårn" för att bli mer internationellt gångbara och så står de som inte bojkottar och sjunger något sådant här utan att veta vad som hände:

Sing for old Djurgarden now,
sing and give your all!
the only club in the wide world
that doesn't age at all.
Sing when we have clinched a win
and sing when we despair.
As long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.

Sing for old Djurgarden now,
sing in thick and thin!
Show them all that our blue stripes
are never vanishin'
Anyone can have a streak
but ever we're up there,
as long as old Djurgar'n exists
then life is light to bear.


Eller något liknande fånigt man improviserar fram på en kvart när man borde skriva uppsats. ;)

(Det här inlägget ska inte tas på så stort allvar.)
Haha! Känner verkligen igen det där! :lol:
Men du förgyllar i alla fall mina dagar med dina poster, så fortsätt i samma stil! :)
Tackar så mycket för det! :)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av förevigtdjurgården »

Den där översättningen var fan ruskigt bra. Du har ju satt stavelser och allt helt perfekt.

Om man ska se på något KHL, hur bär man sig åt för att slippa rysskommentatorer?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KHL

Inlägg av Túrin Turambar »

Tackar! ;)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Kan inte ett ord finska men om google translate översätter korrekt så ska Jokerit spela med den turkiska flaggan på tröjan resten av säsongen, med start i derbyt mot HIFK ikväll... :lol:

http://www.marmai.fi/uutiset/turkki+alk ... a/a2218575
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: KHL

Inlägg av ciirree »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8028072.ab

Stora möjligheter till KHL i Malmö, tror dem, men inte säkert om det är Redhawks!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: KHL

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8028072.ab

Stora möjligheter till KHL i Malmö, tror dem, men inte säkert om det är Redhawks!
Det kunde lika gärna handlat om Stockholm, Globen och "Stockholm Vikings".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: KHL

Inlägg av sensei »

Det händer grejjer nu.. Spännande! Och oundvikligt. SHL har att välja mellan växjö, örebro, mora och andra smålag i sin liga, eller göra sig osams med de lite mindre marknadsanpassade supportrarna. Felet är att de ha väntat för länge såklart, och nu hamnar i panik.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Andspe »

Stjärnor som: Niklas Kronwall, Henrik Zetterberg, Marcus Krüger, Gabriel Landeskog vänder hem till Sverige för att ansluta sig till det nystartade KHL laget "Stockholm".

Laget som har starkt marknadsförts i Stockholmregionen bjuder unga hockeyspelande ungdomar att gå gratis på de X första matcherna och de första 10-15 hemmamatcherna släpps biljetterna för 50kr styck.

Laget Stockholm kommer även inpaketerat med träningsanläggning, gym och en lyxig matcharena. Stockholm går tidigt ut med att supportrarna alltid kommer stå i fokus och den nybildade supportföreningen har en plats i ledningsgruppen.

I och med att det nya tv-kontraktet konkurrerar ut SHL:s kontrakt så blir "Stockholm" en attraktiv klubb för spelare runtom Europa och även AHL. Nya större företag vågar numera gå in med sponsring då det gäller Sveriges första KHL-lag som dessutom saknar rivaliteten som tidigare varit ett problem vid sponsring mellan Stockholmsklubbarna.

Är det här ett potentiellt senario?
Senast redigerad av Andspe den 2013-12-16 19:03:51, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar