KHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

136_Djurgårdare skrev:Helsingin Jokerit ?@jokerithc:
#Jokerit will join the #KHL for season 2014-15. The upcoming season will be the club’s last in #smliiga.

Expanderingen fortsätter i rask takt. Dröjer nog inte många år innan det första svenska laget går med.
Jag läste något om det där igår. Tydligen har en ryss baserad i Finland köpt upp klubben och skickat laget till KHL?

Det känns lite oroande med tanke på debatten om 51-procentsregeln, där jag i debatten försökt lyfta fram positiva argument till att slopa regeln.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: KHL

Inlägg av pulverapa »

Läste på lite nu och såg att klubben sålt Hartwall Arena, inte klubben. Är det någon som har koll på vilket regelverk man har i Finland vad gäller 51-procentsregeln?

Det känns som att Jokerit kan bli mycket populärt bland de duktiga svenska spelarna i Elitserien. Det skulle inte förvåna mig om fler än fem svenska toppspelare lirar där redan nästa säsong.

Kul att det händer något ändå, att Finland bryter mönstret och det man varit skeptisk till skulle hända!
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: KHL

Inlägg av Nummer19 »

Fan vad äckligt. KHL tar över mer och mer och blir bara större och strörre, MEN OSS RÖR NI INTE MED ERA SMUTSIGA PENGAR! DRA NI ÅT HELVETE KHL!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: KHL

Inlägg av pulverapa »

KHL släppte häromveckan hela lönelistan, vilket var en tragisk läsning utifrån DIF-perspektiv. När vi har en lönebudget på 12 miljoner så har ett lag som Ak Bars Kazan en lönebudget på 210 miljoner.

För att överhuvudtaget överväga en flytt så måste vi äga vår egen arena. Och även om vi skulle äga vår arena skulle vi max komma upp i en lönebudget på 40-50 miljoner. Vi skulle vara ett bottenlag. Stödet KHL-klubbarna får från sina respektive republiker är långt värre än Leksand-gate. Systemet är oerhört korrupt - men ingen bryr sig. Folk tycker det är bra att Kazan får hundratals miljoner i bidrag. Utan sitt älskade lag är staden inte densamma. Vad folket i Stockholm tycker vet vi redan.

Stockholm är på tok för litet för att ha plats med 3 lag, samt hundratusentals invandrare som hellre tittar på fotboll än hockey.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Sv: KHL

Inlägg av B.I.B.A »

pulverapa skrev:KHL släppte häromveckan hela lönelistan, vilket var en tragisk läsning utifrån DIF-perspektiv. När vi har en lönebudget på 12 miljoner så har ett lag som Ak Bars Kazan en lönebudget på 210 miljoner.

För att överhuvudtaget överväga en flytt så måste vi äga vår egen arena. Och även om vi skulle äga vår arena skulle vi max komma upp i en lönebudget på 40-50 miljoner. Vi skulle vara ett bottenlag. Stödet KHL-klubbarna får från sina respektive republiker är långt värre än Leksand-gate. Systemet är oerhört korrupt - men ingen bryr sig. Folk tycker det är bra att Kazan får hundratals miljoner i bidrag. Utan sitt älskade lag är staden inte densamma. Vad folket i Stockholm tycker vet vi redan.

Stockholm är på tok för litet för att ha plats med 3 lag, samt hundratusentals invandrare som hellre tittar på fotboll än hockey.
Att någon ens funderar över DIF i KHL får mig att må riktigt illa.
Avgå Jocke.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: KHL

Inlägg av Kall-El »

Kul att KHL expanderar.

Allt som kan hota eller störa NHL har mitt 100% stöd.

Dessutom är inte KHL någon fara för svensk hockey då de accepterar skrivna kontrakt.

Det stora hotet är NHL som kan plocka över vilken spelare som helst på chans för kaffepengar oavsett om spelaren har kontrakt eller inte...

...Däri ligger hotet mot oss.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: KHL

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Kul att KHL expanderar.

Allt som kan hota eller störa NHL har mitt 100% stöd.

Dessutom är inte KHL någon fara för svensk hockey då de accepterar skrivna kontrakt.

Det stora hotet är NHL som kan plocka över vilken spelare som helst på chans för kaffepengar oavsett om spelaren har kontrakt eller inte...

...Däri ligger hotet mot oss.
Fast det är avtal som Svenska Hockeyligan har skrivit med NHL. Deras fel. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan vi har ett liknande avtal med KHL.

Det handlar ju inte om hur KHL eller NHL ser på våra kontrakt..
Expert.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: KHL

Inlägg av inloss »

Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

KHL

Inlägg av Jepe »

inloss skrev:Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
Nån får rätta mig om jag har fel här men:

Tv-avtalet = 0. Ligan tar alla pengar.

Pengar för spelare = inget fastställt utan är en förhandlingsfråga från spelare till spelare. Alltså enbart spelare under kontrakt som man kan få pengar från, utan kontrakt är som att tappa vilken spelare som helst.

Har för mig att det är såhär det ser ut.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Jepe skrev:
inloss skrev:Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
Nån får rätta mig om jag har fel här men:

Tv-avtalet = 0. Ligan tar alla pengar.

Pengar för spelare = inget fastställt utan är en förhandlingsfråga från spelare till spelare. Alltså enbart spelare under kontrakt som man kan få pengar från, utan kontrakt är som att tappa vilken spelare som helst.

Har för mig att det är såhär det ser ut.
Det är korrekt. Merparten av pengarna som pumpas in i klubbarna kommer storföretag samt "republikerna". Det vill säga, de flesta lag får leksandshjälp - fast på en mycket högre nivå.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: KHL

Inlägg av Rix »

pulverapa skrev:
Jepe skrev:
inloss skrev:Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
Nån får rätta mig om jag har fel här men:

Tv-avtalet = 0. Ligan tar alla pengar.

Pengar för spelare = inget fastställt utan är en förhandlingsfråga från spelare till spelare. Alltså enbart spelare under kontrakt som man kan få pengar från, utan kontrakt är som att tappa vilken spelare som helst.

Har för mig att det är såhär det ser ut.
Det är korrekt. Merparten av pengarna som pumpas in i klubbarna kommer storföretag samt "republikerna". Det vill säga, de flesta lag får leksandshjälp - fast på en mycket högre nivå.
Rätta mig om jag har fel, visst är det så att Ryssland är ett väldigt rikt land men befolkningen är relativt fattiga?

Nu tänker jag inte i dem största städerna utan mer generellt hela landet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Rix skrev:
pulverapa skrev:
Jepe skrev:
inloss skrev:Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
Nån får rätta mig om jag har fel här men:

Tv-avtalet = 0. Ligan tar alla pengar.

Pengar för spelare = inget fastställt utan är en förhandlingsfråga från spelare till spelare. Alltså enbart spelare under kontrakt som man kan få pengar från, utan kontrakt är som att tappa vilken spelare som helst.

Har för mig att det är såhär det ser ut.
Det är korrekt. Merparten av pengarna som pumpas in i klubbarna kommer storföretag samt "republikerna". Det vill säga, de flesta lag får leksandshjälp - fast på en mycket högre nivå.
Rätta mig om jag har fel, visst är det så att Ryssland är ett väldigt rikt land men befolkningen är relativt fattiga?

Nu tänker jag inte i dem största städerna utan mer generellt hela landet.

Pengarna finns i Moskva, Europas dyraste stad. Självklart finns det många fattiga men det är inte katastrof. Sjukvården är högklassig också.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Det kroatiska laget som gick med i KHL den här säsongen har signat spelare som Matt Murley, Ryan Vesce, Jonathan Cheechoo, Charles Linglet och Barry Brust... Vi skulle få spö av ett kroatiskt lag. :roll:

Nåja, så värst kroatiska kanske de inte är. De har en spelare som är kroatisk medborgare och ett gäng med dubbelt medborgarskap.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=1150
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

KHL

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:
Rix skrev:
pulverapa skrev:
Jepe skrev:
inloss skrev:Vad ligger TV-avtalet på i KHL?

Jag vet att folk är emot NHL, men vad får vi för pengar om någon spelare drar till KHL?
Säger inte att avtalet med NHL är bra.
Nån får rätta mig om jag har fel här men:

Tv-avtalet = 0. Ligan tar alla pengar.

Pengar för spelare = inget fastställt utan är en förhandlingsfråga från spelare till spelare. Alltså enbart spelare under kontrakt som man kan få pengar från, utan kontrakt är som att tappa vilken spelare som helst.

Har för mig att det är såhär det ser ut.
Det är korrekt. Merparten av pengarna som pumpas in i klubbarna kommer storföretag samt "republikerna". Det vill säga, de flesta lag får leksandshjälp - fast på en mycket högre nivå.
Rätta mig om jag har fel, visst är det så att Ryssland är ett väldigt rikt land men befolkningen är relativt fattiga?

Nu tänker jag inte i dem största städerna utan mer generellt hela landet.

Pengarna finns i Moskva, Europas dyraste stad. Självklart finns det många fattiga men det är inte katastrof. Sjukvården är högklassig också.
För att inte tala om lakritsen!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av förevigtdjurgården »

Skulle ju självfallet inte sluta följa Djurgården, men tror att man inte skulle vara alls lika intresserad. Visst, säkert kul första säsongen att se alla andra lag som man "aldrig" sett förut, i vart fall live, men hur kul blir serielunken med flertalet matcher i fel tidszon (även om man räknar på divisionssystemet som någon tidigare visat på). Blir förmodligen relativt mycket text-TV över de matcherna.

Näe, då tror jag man gör det bättre i att satsa på en renodlad CL..
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar