KHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Andspe skrev:Stjärnor som: Niklas Kronwall, Henrik Zetterberg, Marcus Krüger, Gabriel Landeskog vänder hem till Sverige för att ansluta sig till det nystartade KHL laget "Stockholm".

Laget som har starkt marknadsförts i Stockholmregionen bjuder unga hockeyspelande ungdomar att gå gratis på de 30 första matcherna och de första 15 hemmamatcherna släpps biljetterna för 50kr styck.

Laget Stockholm kommer även inpaketerat med träningsanläggning, gym och en lyxig matcharena. Stockholm går tidigt ut med att supportrarna alltid kommer stå i fokus och den nybildade supportföreningen har en plats i ledningsgruppen.

I och med att det nya tv-kontraktet konkurrerar ut SHL:s kontrakt så blir "Stockholm" en attraktiv klubb för spelare runtom Europa och även AHL. Nya större företag vågar numera gå in med sponsring då det gäller Sveriges första KHL-lag som dessutom saknar rivaliteten som tidigare varit ett problem vid sponsring mellan Stockholmsklubbarna.

Är det här ett potentiellt senario?
Eh, nej. :lol:
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: KHL

Inlägg av minalman »

Andspe skrev:Stjärnor som: Niklas Kronwall, Henrik Zetterberg, Marcus Krüger, Gabriel Landeskog vänder hem till Sverige för att ansluta sig till det nystartade KHL laget "Stockholm".

Laget som har starkt marknadsförts i Stockholmregionen bjuder unga hockeyspelande ungdomar att gå gratis på de X första matcherna och de första 10-15 hemmamatcherna släpps biljetterna för 50kr styck.

Laget Stockholm kommer även inpaketerat med träningsanläggning, gym och en lyxig matcharena. Stockholm går tidigt ut med att supportrarna alltid kommer stå i fokus och den nybildade supportföreningen har en plats i ledningsgruppen.

I och med att det nya tv-kontraktet konkurrerar ut SHL:s kontrakt så blir "Stockholm" en attraktiv klubb för spelare runtom Europa och även AHL. Nya större företag vågar numera gå in med sponsring då det gäller Sveriges första KHL-lag som dessutom saknar rivaliteten som tidigare varit ett problem vid sponsring mellan Stockholmsklubbarna.

Är det här ett potentiellt senario?
Högst realistiskt!
Stockholms stad jublar då Globen fylls av ryska tillresta supporters.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Har ingen plockat upp lille Mikhail Anisin ännu!? En riktigt härlig karaktär! :lol:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19484

Fina stats.

Youtube-godis:

(Full som ett as)

http://www.youtube.com/watch?v=83VT74wEkI4 (Full och vevar med doktorn)

http://www.youtube.com/watch?v=Vv8jhxOLGOY (Sjunger opera !?)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Axel_K »

Andspe skrev:Stjärnor som: Niklas Kronwall, Henrik Zetterberg, Marcus Krüger, Gabriel Landeskog vänder hem till Sverige för att ansluta sig till det nystartade KHL laget "Stockholm".

Laget som har starkt marknadsförts i Stockholmregionen bjuder unga hockeyspelande ungdomar att gå gratis på de X första matcherna och de första 10-15 hemmamatcherna släpps biljetterna för 50kr styck.

Laget Stockholm kommer även inpaketerat med träningsanläggning, gym och en lyxig matcharena. Stockholm går tidigt ut med att supportrarna alltid kommer stå i fokus och den nybildade supportföreningen har en plats i ledningsgruppen.

I och med att det nya tv-kontraktet konkurrerar ut SHL:s kontrakt så blir "Stockholm" en attraktiv klubb för spelare runtom Europa och även AHL. Nya större företag vågar numera gå in med sponsring då det gäller Sveriges första KHL-lag som dessutom saknar rivaliteten som tidigare varit ett problem vid sponsring mellan Stockholmsklubbarna.

Är det här ett potentiellt senario?
Ifall detta händer så hoppas jag att många visar hur jävliga Stockholmssupportrar kan vara på läktaren! Verkligen visa hur jävla illa det kan bli om det ska bli plast i Stockholm, bakom våra ryggar!
En neutral, bengalbrännande klack som stormar isen var och varannan match!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Förlåt att jag skriver i den här tråden igen, men vad det verkar så är Vålerenga nära att gå med i KHL och då är Gazprom beredda att hosta upp sanslösa 150 miljoner NOK/säsong i tre år enligt den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8572927.ab.

Typ 200 miljoner kronor! 200000000 kronor. Svårt att ta in. Allt har ett pris.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: KHL

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Förlåt att jag skriver i den här tråden igen, men vad det verkar så är Vålerenga nära att gå med i KHL och då är Gazprom beredda att hosta upp sanslösa 150 miljoner NOK/säsong i tre år enligt den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8572927.ab.

Typ 200 miljoner kronor! 200000000 kronor. Svårt att ta in. Allt har ett pris.
Tyresö borde söka till KHL.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: KHL

Inlägg av seppuko »

Ja det är helt sinnes. Om KHL expanderar i den här takten kommer vi ha en fet europeisk liga inom 10 år. Visst kommer allt kännas uppköpt men det är inte vi supportrar som bestämmer, det är vi som sedermera anpassar oss. Skulle DIF tillsammans med något/några andra lag gå till KHL kommer jag i alla fall fortsättningsvis gå till Hovet/Globen. Jag älskar hockey och jag älskar DIF, mer än så kräver inte jag. Däremot vill jag inte att man ska göra en sådan förändring för att det lockar av massa pengar, utan för att alla andra alternativ är borta ur leken, då kommer det inte kännas plastigt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: KHL

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
pulverapa skrev:Förlåt att jag skriver i den här tråden igen, men vad det verkar så är Vålerenga nära att gå med i KHL och då är Gazprom beredda att hosta upp sanslösa 150 miljoner NOK/säsong i tre år enligt den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8572927.ab.

Typ 200 miljoner kronor! 200000000 kronor. Svårt att ta in. Allt har ett pris.
Tyresö borde söka till KHL.
Mardröms-grejer detta...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: KHL

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:Förlåt att jag skriver i den här tråden igen, men vad det verkar så är Vålerenga nära att gå med i KHL och då är Gazprom beredda att hosta upp sanslösa 150 miljoner NOK/säsong i tre år enligt den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8572927.ab.

Typ 200 miljoner kronor! 200000000 kronor. Svårt att ta in. Allt har ett pris.

Haha VIF, vilket skämt xD


Sent from my iPad using Tapatalk
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: KHL

Inlägg av 1962FenderStrat »

Blir det inte SHL i höst så är jag inte främmande för att DIF ansluter till KHL. jag orkar inte en säsong till i denna serie. Jag vill inte se Wessner någonsin igen. FY fan.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av pulverapa »

Skönt att kunna gå in i den här tråden och inte vara nervös för att vi en dag hamnar här.

Gnagets situation är dock rätt intressant i den här tråden, det kan mycket väl bli så att de ansluter till den här ligan inom några år. Då kan det vara bra att veta det jag nyss fick veta - Jokerit, som ansluter kommande säsong, förhandlar om sitt eget TV-avtal och väntas inbringa massor av pengar. KHL har släppt TV-rättigheterna till varje klubb enskilt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:KHL har släppt TV-rättigheterna till varje klubb enskilt.
Det är väldigt intressant. Önskar vi kunde införa det i SHL också.
Avskaffa tre mot tre.
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: KHL

Inlägg av Erik af Sibirien »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:KHL har släppt TV-rättigheterna till varje klubb enskilt.
Det är väldigt intressant. Önskar vi kunde införa det i SHL också.
Om inte annat kan man ju börja förhandla med KHL för att sätta press på SHL och på så vis tvinga fram "individuella" (per lag) TV-avtal här hemma?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KHL

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... n-sverige/

"Enligt Medvedev pågår förhandlingar med klubbar från Sverige och Tyskland.

– Jag kommer inte att avslöja några hemligheter, men sådana förhandlingar förs, säger KHL-presidenten Alexander Medvedev."

Jag skulle kunna tippa på att det är Aik och Malmö dom förhandlar med om dom inte går upp i vår.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: KHL

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... n-sverige/

"Enligt Medvedev pågår förhandlingar med klubbar från Sverige och Tyskland.

– Jag kommer inte att avslöja några hemligheter, men sådana förhandlingar förs, säger KHL-presidenten Alexander Medvedev."

Jag skulle kunna tippa på att det är Aik och Malmö dom förhandlar med om dom inte går upp i vår.
Han refererar nog bara till den generella kontakten KHL haft med Sverige de senaste åren. Som du säger, Malmö och framförallt aik ligger väl närmast en anslutning. Om man får leka lite med siffror tror jag att chansen till att Aik går med inom 3 år ligger på 50 procent typ.
Skriv svar