Innehåll på sajten!

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Innehåll på sajten!

Inlägg av Magnutz »

Hej!

Jag tycker först och främst att Djurgårdens IF Hockey har en sjukt bra hemsida med forum och allt! Sen tycker jag att något viktigt saknas:

Information om våra spelare när de blivit skadade eller på annat sätt blir borta från spel. utan att veta spekuleras det ju förjävla mycket och det blir sällan rätt. Gå ut på sajten eller forumet och tala om för oss medlemmar och andra hur det ligger till. Det vore gött.

Allt gott,
Magnuz
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Innehåll på sajten!

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Hej!

Jag tycker först och främst att Djurgårdens IF Hockey har en sjukt bra hemsida med forum och allt! Sen tycker jag att något viktigt saknas:

Information om våra spelare när de blivit skadade eller på annat sätt blir borta från spel. utan att veta spekuleras det ju förjävla mycket och det blir sällan rätt. Gå ut på sajten eller forumet och tala om för oss medlemmar och andra hur det ligger till. Det vore gött.

Allt gott,
Magnuz
Det hoppas jag att man aldrig ens skulle överväga. Då vet ju motståndarna våra svagheter.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Innehåll på sajten!

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Hej!

Jag tycker först och främst att Djurgårdens IF Hockey har en sjukt bra hemsida med forum och allt! Sen tycker jag att något viktigt saknas:

Information om våra spelare när de blivit skadade eller på annat sätt blir borta från spel. utan att veta spekuleras det ju förjävla mycket och det blir sällan rätt. Gå ut på sajten eller forumet och tala om för oss medlemmar och andra hur det ligger till. Det vore gött.

Allt gott,
Magnuz
Det hoppas jag att man aldrig ens skulle överväga. Då vet ju motståndarna våra svagheter.
Alltså, inte detaljerade grejer, men något?! Det är ju inte WW2 och om Tjärna är borta eller inte kan väl inte spela så stor roll för hur saker sker. Eller är hemlighetsmakeriet stort nog för att man lägger locket på?! Lite larvigt kanske. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2342
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Innehåll på sajten!

Inlägg av Mash »

Tycker det är en bra idé. Det räcker med en mening, t.ex ''Tjärna är borta hela veckan pga en förkylning''. Motståndarna får ändå veta det på något annat sätt, t.ex media.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Innehåll på sajten!

Inlägg av DIF_Soldier »

Mash skrev:Tycker det är en bra idé. Det räcker med en mening, t.ex ''Tjärna är borta hela veckan pga en förkylning''. Motståndarna får ändå veta det på något annat sätt, t.ex media.
Ja. Jag tror att vad difhockey känner är att man inte vill lägga ned energi på en hel artikel på att skriva några enstaka rader.

Mitt förslag är att man infogar ett Facebook/Twitter-flöde ovanför eller under artikelsidan, för att enklare infoga små notiser som tar upp mindre plats - man slipper utrymmet och man slipper arbetet med att infoga artikelbild och jobba med textformatering.

Å andra sidan finns ju en blogg som numer är totalt värdelös när inte Alexandersson är kvar. Avskaffa den och infoga ett Facebookflöde i en iframe ovanför eller bredvid artikel-flödet - ersätt "Mat & Hockey" eller auktionsnotisen, eller halvera bannern som tipsar om Djurgårdsklappar.
Säg den glädje som varar
Skriv svar