VM 2018 och 2022.

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

VM 2018 och 2022.

Inlägg av Salas »

Ryssland fick VM 2018.
Qatar fick VM 2022.

Båda två får ses som skrällar, och att Qatar vann är till mitt stora nöje. Det kan verkligen bli hur bra som helst.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article7950188.ab
Riktigt fina arenor kommer att stå till publikens förfogande, vilket kryddar lite extra spänning inför VM 2022.


Sedan angående VM 2018, hur mycket betalade egentligen Putin FIFA delegaterna? Han lär ha mutat majoriteten av dom i alla fall, det är ett som är säkert.
Ett skämt är vad det är, och jag lider med fotbollens hemland, England, som inte får arrangera VM förrän tidigast 2026.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker det är två potentiellt fantastiska fester som förstörs när man hade kunna gett det till England och USA, hade blivit hur coolt som helst. Så blev det Ryssland och Qatar... jag spyr.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Salas »

Fast USA är ju verkligen det sista landet man vill se VM spelas i. Sedan så hade USA VM för endast 16 år sedan, så dom ska ju inte ha det nu igen på ett bra tag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Fast USA är ju verkligen det sista landet man vill se VM spelas i. Sedan så hade USA VM för endast 16 år sedan, så dom ska ju inte ha det nu igen på ett bra tag.
Hade varit en sån skön grej när USA verkligen är på gång som fotbollsnation. '

Man är väl inte direkt främlingsfientlig eller så men ett fotbolls-VM i ett arabland med läktare fyllda av folk i burka låter inte så jävla roligt direkt.

Ser inte så kul ut heller för den delen.
http://www.youtube.com/watch?v=eHz9I0CYOic
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:
Salas skrev:Fast USA är ju verkligen det sista landet man vill se VM spelas i. Sedan så hade USA VM för endast 16 år sedan, så dom ska ju inte ha det nu igen på ett bra tag.
Hade varit en sån skön grej när USA verkligen är på gång som fotbollsnation. '

Man är väl inte direkt främlingsfientlig eller så men ett fotbolls-VM i ett arabland med läktare fyllda av folk i burka låter inte så jävla roligt direkt.

Ser inte så kul ut heller för den delen.
http://www.youtube.com/watch?v=eHz9I0CYOic
Haha, I get your point :)
Men faktum är ju att det nästan bara kommer att vara turister i Qatar under VM. Det bor endast 1,7 miljoner människor i Qatar, och de flesta av dessa lär inte ens vara intresserade av fotboll. Det kommer att vara fullt med turister, så man lär knappt lägga märke till araber när det är dags för VM.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:
Salas skrev:Fast USA är ju verkligen det sista landet man vill se VM spelas i. Sedan så hade USA VM för endast 16 år sedan, så dom ska ju inte ha det nu igen på ett bra tag.
Hade varit en sån skön grej när USA verkligen är på gång som fotbollsnation. '

Man är väl inte direkt främlingsfientlig eller så men ett fotbolls-VM i ett arabland med läktare fyllda av folk i burka låter inte så jävla roligt direkt.

Ser inte så kul ut heller för den delen.
http://www.youtube.com/watch?v=eHz9I0CYOic
Haha, I get your point :)
Men faktum är ju att det nästan bara kommer att vara turister i Qatar under VM. Det bor endast 1,7 miljoner människor i Qatar, och de flesta av dessa lär inte ens vara intresserade av fotboll. Det kommer att vara fullt med turister, så man lär knappt lägga märke till araber när det är dags för VM.
Är det inte förbjudet för tjejer att kolla på fotboll i Qatar? Eller är det bara i Saudiarabien?
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Edin »

Ryssland har jag inget större problem med, men Qatar? Rena skämtet.

Men men, jag gissar att båda länderna köpte sig till det.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av sthlm1891 »

Tycker att båda valen var totalt fel men så länge pengarna styr så kommer detta ske, vi har ju sett det tidigare.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Mash »

Vad fan är detta ?! Jag hade förstått om Ryssland hade fått det som hockey VM men fotboll? I don't get it! Ännu värre med Qatar, ett jävla land i Asien som jag inte visste att dom hade ett fotbollslag.

England hade varit det ultimata valet, bästa arenor, bästa fans och ett grymt skönt land :)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Daniel942 »

Dagens skämt.
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Snazzi »

Serveras det alkohol i Qatar? Om jag inte kommer ihåg fel från mina lektioner i religion så strider det väl mot Islam. Trevlig fotbollsfest! (Jag vet att det antagligen skulle ordna sig)

Åka till England för att se Sverige spela VM hade jag inte tvekat en sekund på att åka till(Förutsatt att vi når dit). Vem fan vill sätta sig på ett plan till Ryssland? Kan tänka mig att USA kommer ha omkring 100 supporters på plats.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Jepe »

Rätta mig om jag har fel men kommer det inte att bli ett jäkla meck med visum och skit om man vill till Ryssland och kolla på fotboll? :roll:
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Rätta mig om jag har fel men kommer det inte att bli ett jäkla meck med visum och skit om man vill till Ryssland och kolla på fotboll? :roll:
Putin har lovat att slopa visumkravet.
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av sthlm1891 »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Rätta mig om jag har fel men kommer det inte att bli ett jäkla meck med visum och skit om man vill till Ryssland och kolla på fotboll? :roll:
Putin har lovat att slopa visumkravet.
Fast vad Putin säger och vad Putin gör är skillnad, jag tror det kommer bli som vanligt.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: VM 2018 och 2022.

Inlägg av Snazzi »

sthlm1891 skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:Rätta mig om jag har fel men kommer det inte att bli ett jäkla meck med visum och skit om man vill till Ryssland och kolla på fotboll? :roll:
Putin har lovat att slopa visumkravet.
Fast vad Putin säger och vad Putin gör är skillnad, jag tror det kommer bli som vanligt.
Och förlora hur mycket pengar som helst på utebliven publik istället för att tjäna miljoner på tusentals turisters slösande? Nej du, det är inte speciellt troligt. Inget land har råd med det.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Skriv svar