Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Jag jobbar med bl a Djurgårdens matcharrangemang och med tanke på tidigare inlägg om intro. blir jag nyfiken på att höra vad alla tycker. Vi vill naturligtvis hitta på något som de flesta tycker är bra, det är trots allt en väldigt bred målgrupp.

Har ni några idéer runt resten av matcharrangemanget? Vad är bra resp. dåligt? Vad vill ni ser mer eller mindre av på arenan? Aktiviteter på isen i periodpaus, aktiviteter i foajén, nationalsång, tävlingar, kamin, eld m.m m.m

Alla idéer och synpunkter tas gärna emot, låt kreativiteten flöda i den här tråden!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vill gärna ha bort musiken vid spelavbrotten. Många har tyckt så under en längre tid nu. Sen kan standarden på musiken i pauserna höjas. Jag vet att det är svårt med sånt eftersom alla har olika musiksmak men man kan alltid variera. Mindre mainstream 8)

Bra att ni låter forummedlemmarna säga sitt i såna här frågor.
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Inlägg av Dingman »

Ni kan väl ha mer än 1 skiva som rullar under säsongen.
Blir ju lite tröttsamt när man har säsongskort att höra samma låtar varje match. Borde ju spelarna också tycka när de värmer upp.

Har det t.o.m. inte varit samma låtar i två säsonger? Tänker på "Nickleback - This is how you remind me" och "Linkin Park - Numb".
Cantona
Inlägg: 24
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Cantona »

Mindre "show", mindre discoljus. Vi är inte där för musiken eller lasershowen - vi är där för att se ishockey. Låt oss på läktaren skapa stämningen och inte högtalaren/jumbotronen.
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Jag vill inte ha kvar nationalsången, men om man ska ha den kvar så är en idé att låta sångtalanger i Stockholm sjunga. Allt från mellanstadiet till gymnasiet. Ge sedan elevens klass en liten peng och säg det gärna högt och i matchprogrammet. Goodwill för DIF samtidigt som man slipper en del usla/dåliga ”artister” som tidigare år. En del har varit under all kritik. Och skulle, mot förmodan, en skolungdom vara dålig så köper jag det.
Loa Falkman är dock alltid välkommen.

Vid inmarsch tycker jag att bortalaget ska tvingas smyga in på isen i mörkret, i det närmaste osett medan DIFs intromusik håller på. Som det var förut. Eventuellt jubel åt bortalaget drunknar i musiken samtidigt som motståndarna kanske känner sig underlägsna när DIF ”stormar” in på isen. Ungefär som Håkan Södergren en gång uttryckte sig angående ”Hajen-musiken”, om jag minns rätt?

Det kanske är upp till styrelsen som förhandlar med Globen, men se till att ta bättre kontroll över jumbotronen i Globen. Det är det absolut viktigaste för att kunna förbättra arrangemanget!
Där finns stora möjligheter för, om vi talar om matcharrangemang, egenproducerade reportage och intervjuer! Och helst matchbilder från föregående match med analys/kommentar av en tränare.

Pling i jumbotronen från övrig sport av intresse, exempelvis sådant som är med på oddset/övriga spelbolag då många säkert spelat. Inte göra något stort av det, eller så ofta. Och speakern ska inte säga något, för det ska gå obemärkt förbi. Men ett litet pling vid en avblåsning och resultaten/ställningen i jumbotronen, kanske 2 gånger per period och sedan under pausvilan.

Skulle DIF Fotboll/Handboll/Bandy spela match samtidigt ska självklart ställningen rapporteras då och då.

Intervjuer i pausen med en spelare/ledare från fotbollen på varje match. Självklart tvärtom på Stadion! Förstår inte varför det inte är så nu.
Gärna också från andra specialföreningar inom DIF vid intresse. Men presentera inte ett helt lag, det blir tråkigt. Intervjua en person istället.

I periodpausen får det gärna vara knattehockey, och eftersom pausen är hela 18 minuter så bör det gå att ordna. Alltid småkul att se om man inte orkar gå ut. Säkert väldigt kul för knattelagen att spela i Globen.

Låt DIF konståkning visa upp sig, som för i tiden på Hovet. Personligen hatar jag den sporten, och ser inte skönheten i den. Men eftersom det är DIF är det alltid lite småkul att se. Och vissa andra kanske tycker det är vackert. Kanske kul för konståkarna att åka inför större publik. Finns intresset hos DIF konståkning borde det vara en självklarhet.

Diverse tävlingar på isen under pausen stör mig inte, men tävlingar under matchen är något jag stör mig väldigt på. Bort med sådant!

Intervju med Radiosportens utsände är väldigt bra, gärna sådant varje match!

Som Cantona sa, många är där för hockeyn och inte musiken eller lasershowen. Så tona ner det en aning i alla fall, även om ni inte tar bort det helt.

Matchens knatte/knattar skall absolut inte, under några som helst omständigheter, vara från AIK eller Hammarby! Ursäkta att jag skriker men ALDRIG!
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Intressant HR1.

Motståndarna skall definitivt komma in i mörkret innan DIF gör entré. Där har vi lite "respekt" att vinna!
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

Höm, har för mig att motståndarna kommer in i mörkret nuförtiden också? :?

Men gratis bullar till mig under matcherna skulle sitta fint :) :wink:
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Nationalsången slipper jag gärna, så om det går att stryka den ur programmet så blir jag glad. Det är en riktigt fjantig tradition att spela den före varje match. Måste den vara kvar tycker jag definitivt att den ska framföras på hockeyorgel. I övrigt vill även jag se lite bättre pausunderhållning. Knattehockey är en bra idé.
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Nationalsången bort? Nej, det tycker jag verkligen inte. Vi spelar i den svenska högsta divisionen, det är klart att vi ska ha nationalsången!
Dessutom har alla övriga lag i världen nationalsången.
Man kanske inte ens får ta bort den? Men inte vet jag. Någon som vet mer?
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Mindre eller ingen musik i spelavbrotten, det håller jag med om. Musiksmak kan man ju debattera till dödagar, jag är nöjd så länge man inte avbryter klacken eller tystar publiken med dunkadunka så fort det börjar bli lite stämning.

Annars får jag föreslå att DIF, som är den elitserieklubb som har mest historia, kanske borde lyfta fram det elementet mer. Inte bara under matcherna utan totalt sett. Kanske det vore kul med lite intervjuer på hemsidan med gamla djurgårdsveteraner från 50, 60, 70 och 80-talet?

En annan idé vore att ha en årlig utomhusmatch, gärna direkt efter jul, på Stadion mot något äldre lag, som Leksand eller Brynäs. Självklart en match som räknas in i seriespelet, inte en uppvisningsmatch. Det kanske inte är praktiskt genomförbart, med problem som seriens utformning, Stadions konstruktion, flyttbar rink och dessutom vädret som alla kan ställa till trubbel..
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Ritterwand skrev:Annars får jag föreslå att DIF, som är den elitserieklubb som har mest historia, kanske borde lyfta fram det elementet mer. Inte bara under matcherna utan totalt sett. Kanske det vore kul med lite intervjuer på hemsidan med gamla djurgårdsveteraner från 50, 60, 70 och 80-talet?
Bra snackat Ritterwand, kan bara hålla med. DIF är väl det enda laget som är riktigt gammalt i Elitserien. Låt oss göra det till en fördel, har väl dock inga förslag men återkommer..
Ritterwand skrev:En annan idé vore att ha en årlig utomhusmatch, gärna direkt efter jul, på Stadion mot något äldre lag, som Leksand eller Brynäs. Självklart en match som räknas in i seriespelet, inte en uppvisningsmatch. Det kanske inte är praktiskt genomförbart, med problem som seriens utformning, Stadions konstruktion, flyttbar rink och dessutom vädret som alla kan ställa till trubbel..
Visst vore det fantastiskt, men tyvärr tror jag det är i princip omöjligt. Men vad vet jag, kul vore det ivarjefall!
DJUUU..
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Hawaii skrev:
Bra snackat Ritterwand, kan bara hålla med. DIF är väl det enda laget som är riktigt gammalt i Elitserien. Låt oss göra det till en fördel, har väl dock inga förslag men återkommer..
Nja, vi bör ju inte glömma bort SSK helt i alla fall. De tog ju trots allt sitt första SM-guld före oss!
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Jenny >>> I en annan tråd så lades ett mycket bra förslag fram om att man, i första hand, bör sikta på att fylla upp Etage 3 innan man går vidare uppåt. Detta är en riktigt bra idé och skulle ge en känsla av en mer full hall då publiken, och förhoppningsvis trycket, kommer närmare isen. Tummen upp!! :D
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

En sak att fundera på är "transporten" av sponsorer samt annat löst folk innan matchstart. När man ibland förtär en trerätters i restaurangen innan match sitter det fortfarande kvar folk när spelarna kommer in. "Publiken" på etage 3 är oftast de som kommer in sist, och det ser verkligen inte bra ut! Där tycker jag man även skall "jaga" ut dem i pauserna. När två minuter är spelade sitter troligen all publik på sin plats? Iofs skall jag inte gnälla. Det är väl mer upp till en själv varför man är där? Rymma från frugan, eller se på hockey :-)
masken
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av masken »

Jag tycker inte det ska spelas musik efter varenda J*vla icing utan vid lite bättre valda tillfällen.
Angående Entré så tycker jag att vi slopar den helt, laser rök och eld hör hemma på europe's konserter.
Släck ner helt, låt emblemet snurra sådär vackert på isen och presentera förstalinan helt enkelt.
Och så tycker jag att det ska säljas riktiga matchtröjor istället för replikor, titta bara på toronto, inga replikor, riktiga tröjor.

Tycker det är bra att man får vara med och tycka till här.

Upp med Micke J's tröja i taket!!
Skriv svar